Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og godt nytt år! :D

Jeg luerer på hva dere har på dere av penklær når dere skal bort i selskap om vinteren når det er kaldt ute? Dersom du vil fortelle det. Alt fra undertøy til ytterjakke og sko/støvletter.

Derfor jeg spør om dette er at enklte ganger så blir det kaldt når en skal ut og da må en kle seg mye, og andre ganger blir det for vamt når en skal være inne. :-?

Takk for svarene :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Undertøy har vel lite med om det blir varmt eller ei.. der kler jeg på meg det jeg har som passer (altså, litt avhengig av stropper etc på kjolen/toppen). Og somregel stay-ups. Delvis er det mer behagelig (jeg hater strømpebusker som vil "holde inne" magen min. Jeg vil puste, takk!) og delivs fordi det er mye mer morro for sambo når vi kommer hjem...

Hva jeg pynter meg med varierer, men somregel skjørt og topp, eller kjole. Somregel knekort, for det er det meste av det jeg har. Skjal over skuldrene om de er litt bart. Litt avhengig av situasjonen, egentlig. Men stiller sambo i dress (og det gjør han somregel) så mener jeg at jeg skal ha skjørt eller kjole, ikke bukse.

Ytterklær.. ja det er det store poenget. Jeg ønsker meg ei sid kåpe, for det er jo så KALDT med små korte klær som stopper ved knærne, og jakke som slutter enda lengre oppe... Enn så lenge så blir det jakke likevel, men håper å få meg kåpe til neste vinter!

Pensko tar jeg med meg, på bena tar jeg vinterstøvletter (pensko og snø hører ikke sammen)

Angående varmt og kaldt, så pleier jeg tenke litt på hvordan jeg antar det er der jeg skal være. Om det er noen som pleier ha det varmt, så tar jeg hensyn til det, og motsatt. Skal vi være ute, så tar jeg hensyn til det (nyttårsaften har jeg med meg en pose med genser, bukse og sokker, som jeg tar på meg litt før 12) Et lite skjal rundt bare skuldre kan hjelpe dersom det er litt kjølig inne.

Det er det jeg kan bidra med i dette tilfelle... Sikkert bare rot og tull, men jeg gidder ikke "legge skjela mi i" å finne ut helt eksakt detaljer av alle sorter påkledning heller da :)

Gjest Hilde K S
Skrevet

Har som oftes på meg knekort skjørt eller kjole og en topp som passer til.

Ullkåpe og et par sko med tykk såle hjelper. Skjerf er bra å ha også et par hansker da...........................

Litt alkohol og mye dansing gjør at det er lett å holde varmen ! Inne da !

Skal jo ikke være så mye ute å feste på vinteren - det er på sommeren utepilstiden er !!!!!!!!!

Skrevet

Jeg fryser alltid så jeg har fine, rette bukser i tungt stoff og en fin vid topp. Helst sort :)

Under har jeg ullstillongs og vanlig undertøy.

Ute har jeg boblejakke, skjerf, votter, hansker og lue. Jeg bryr meg ikke så mye om det ser pent ut utenpå, det er viktigere å være fin inne :)

Skrevet

Hehe, glemte at jeg har såkallte sex-killers eller knestrømper under stillongsen for da ser det penere ut inne. Utenpå har jeg ullsokker.

Og jeg har hanskene(vanter?) under vottene :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg foretrekker å bruke kjole. Om det passer anledningen bruker jeg gjerne fotsid kjole. Skjørt og topp bruker jeg sjeldnere. Bukser aldri.

Skrevet

Pleier å ha ullstilongs og tjukke gensere utenpå pentøyet, og så ta det av meg når jeg kommer inn i varmen.

Skrevet

For å være helt ærlig så er jeg ikke så sikker på om damer egentlig vet sitt eget beste. Isåfall fikk jeg bevist det nyttårsaften. Den tilbragte jeg i min fetters hytte på skeikampen, og som selvfølgelig var fant han seg et "gausdalmøy" der oppe. Jeg er jo selvfølgelig avholds til kvinnemennesker nyttårsaften, den vil jeg jo ha så gledelig og fornøyelig som mulig, uten ødeleggende kvinnemennesker.

Men tilbake til tema for å ikke spore av, dette kvinnemenneske som fetteren min skulle prøve ut vandret fra klubben og firehundreogfemti meter iført kun støvletter som mest minner om tøfler. Ellers hadde hun stayup strømpe og den viste hun jo hele tiden, ikke til å unngå.

Litt rart hvordan kvinner forandrer væremåte og hunninstinktet våkner når hun føler emne av et parringsrituale nyttårsaften.

Som i følge tema er jeg veldig forskremt over hvordan jenter ikke bruker skikkelig skotøy når det er så kaldt ute som nå.

Det virker som dere bare er ute etter lokkerier istedetfor å tenke praktiskt.

Waco

Kunne vi ikke bare skipe de norske damene til svalbard...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...