Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestillte en seng på Skeidar tidligere i sommer. Fikk da beskjed om at det var 14 dagers leveringstid på denne sengen.

Etter 14 dager ringte jeg butikken for å høre om sengen hadde kommet. Jeg har lang vei å kjøre for å hente denne varen og ville derfor sikre at den faktisk var kommet før jeg satt meg i bilen.

Damen på Skeidar sa da at sengen hadde nok dessverre ikke kommet enda, men hun skulle ringe fabrikken og høre hvor langt unna den var.

Litt senere på dagen ringte hun meg tilbake og beklaget veldig. Det viste seg at fabrikken var stengt under hele fellesferien og startet ikke opp igjen produksjonen før i august. Grunnet lange bestillingslister ville jeg derfor ikke få sengen min før tidligst 5.september (opprinnelig dato var 1.august). Dvs 6 uker etter at jeg bestillte istedenfor 2. :frustrert:

Jeg har nå ringt rundt til alle Skeidarbutikker i landet, men ingen har denne sengen på lager. Det er derfor ikke noe poeng i å handle andre steder.

Jeg er derfor litt bundet til dette salget (VIL ha akkurat denne sengen!!), selv om jeg mest har lyst til å kansellere bestillingen.

Spørsmålet mitt er derfor: Har jeg rett på noen som helst kompensasjon grunnet denne lange tiden?

Hadde jeg fått beskjed om den lange leveringstiden på kjøpstidspunktet hadde jo saken stillt seg litt anderledes, men da var det ingen som informerte meg om noen feriestengt fabrikk.

Hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalwhinnie
Skrevet

I et lignende tilfelle forlangte jeg gratis hjemtransport, og fikk det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi fikk ikke spisestuen vår til innflytting slik vi var lovet. Levering ble utsatt to ganger. Vi hadde bestilt med nytt trekk som vi skulle sy om selv, men jeg forlangte enten prisreduksjon eller at de ga oss stoler med sånn trekk vi ville ha. Vi fikk sånne stoler med sånn trekk vi ville ha, og slapp å sy om. Ikke gi deg, krev å få med et nattbord eller en ekstra overmadrass eller noe.

Skrevet

Veldig mange slike butikker har gratis hjemkjøring allerede... Krev med noe til sengen, et sengeteppe eller et fint sengesett.. Dyne???

Skrevet

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...ved_forsinkelse

"Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet".

I alle tilfeller synes jeg du uansett burde få en kompensasjon for denne forsinkelsen. ;)

Skrevet

Senga vår kom ikke til avtalt tid, og det var faktisk litt krise for oss den gangen for vi flytta hjemmefra for første gang og hadde ikke madrasser. Vi fikk da låne madrasser i de ukene det tok før vi fikk senga og madrassene våre. Det var også på Skeidar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...