Gjest LilSweetie Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Har fått datamaskin nå, uten word. Noen som vet hvordan man kan få det....gratis? For inntrykket mitt er at det er nesten ingen som betaler for det (hvis det ikke følger med pcen)? Må ha word, excel hadde vært fint og ppt også ok
Gjest BagLady Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Hvis du er student, kan du mest sannsynlig få studenlisens gjennom skolen din. Det er ikke gratis, men billigere enn vanlig lisens. Ellers tror ikke det er lov for å oss å fortelle deg hvordan du kan få tak i dette ulovlig, forutsatt at vi i det hele tatt vet det. Beklager
Gjest gjesta Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Microsoft sine produkter koster. Er du student så kan du få kjøpt til studentpris, noe du sparer en hel del på. Ellers så finnes det gratisvarianter uten at jeg husker hva de heter. Der kan sikkert noen andre her inne hjelpe deg.
enden Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Dersom det ikke er veldig viktig at det er Word og Excel fra Microsoft, men holder med tilsvarende programvare, som forsåvidt fungerer minst like godt, er openoffice.org et veldig godt alternativ. Det er gratis, så du slipper å gjøre deg til tyv for dumme programmer
Gjest *Snart medlem* Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Du kan laste ned Open Office gratis.
Gjest gjesta Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 OpenOffice er like bra synes jeg. Enkelte universiteter har gratis eller billig MS Office (du får det f.eks gratis på IME-fakultet på NTNU, og det er faktisk mye billigere å betale studieavgift enn å kjpøe Office). Forøvrig er det strengt ulovlig å laste ned (for ikke snakke om å la andre laste ned fra deg) programvare, du får mye strengere straffer for det enn for fildeling av musikk og film.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Er endel som ikke har open Office, jeg slet mye da jeg brukte det, folk fikk ikke opp filene mine og sånn... Jeg vet om flere som bare låner cd-ene til MS Office av folk de kjenner, men det er selvsagt ulovlig og ikke anbefalt
Malama Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 Vi har har open office på en pc (som ikke er den jeg bruker til daglig) og der kan vi i alle fall lagre filene i slike formater at de kan leses av dm om har MS-produkter. Så det er ikke noe problem, så vidt jeg kan se. (Jepp, jeg har prøvd, det funker) Muligens ikke dersom de har en GAAAAAAAMEL MS-sak, men da sliter de med nye ms-filer også, så det er deres problem, ikke mitt.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #9 Skrevet 9. august 2006 Vi har har open office på en pc (som ikke er den jeg bruker til daglig) og der kan vi i alle fall lagre filene i slike formater at de kan leses av dm om har MS-produkter. Så det er ikke noe problem, så vidt jeg kan se. (Jepp, jeg har prøvd, det funker) Muligens ikke dersom de har en GAAAAAAAMEL MS-sak, men da sliter de med nye ms-filer også, så det er deres problem, ikke mitt. ← Ble kjapt mitt da jeg skulle maile over noe jeg skulle ha trykket...
Malama Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 Joda, santr nok, men dersom de som skal trykke noe har en sååå gammel vesjon av ms, så sliter de UANSETT. For som sagt, man kan lagre i open office (i alle fall den utgaven vi har) i formater som nye ms-produker man kese, men ikke de gaaaaaaamle. Og de med gaaaaaamle sliter også med nye ms-filer, fordi vi nemkig lagrer i det formatet nye ms-produkter lagrer i. Så derfor synes jeg uansett det er deres problem. J ville ikke vlagt et trykkeri som ikke kunne åpne nye ms-filer (og som sagt kan jeg lage nye "ms-filer" i open office.) Je ville ikke valgt et trykkei som bare kan åpne ms-filer heller jeg da, det er uproffejsonelt å ikke kunne forholde seg til andre formater. Men det er en annen sak.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Det var ikke et trykkeri, det var en venninne av mamma som i skjul skulle få trykket endel sanger i fjor (jeg fikk ikke gjort det fordi jeg bodde hjemme på det tidspunktet), derfor måtte jeg maile sangen vi hadde laget til henne
Malama Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Jaja, skjønner. Likevel synes je det er rart at du ikke kunne få lagret i word-format, og da skulle det ikke være noe problem å åpne det (og forøvrig kunne de sikkert lastet ned openoffice også, det er jo gratis. Men det er en annen sak) Uansett. Det trådstarter lurer på er hvordan få word. Svaret er Microsoft Word: KJØP DET! Men det finnes fullgode (i alle fall mer eller mindre) alternativer som er lovlig gratis. Og du får ikke råd her inne om hvordan du får MS word gratis. Deter nemlig ULOVLIG. Ogalle tips som kan hjeløpe deg til dette er mot KG's reglement. Det erjo ikke så rart, det er lovbrudd du snakker om.
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 Jaja, skjønner. Likevel synes je det er rart at du ikke kunne få lagret i word-format, og da skulle det ikke være noe problem å åpne det (og forøvrig kunne de sikkert lastet ned openoffice også, det er jo gratis. Men det er en annen sak) Uansett. Det trådstarter lurer på er hvordan få word. Svaret er Microsoft Word: KJØP DET! Men det finnes fullgode (i alle fall mer eller mindre) alternativer som er lovlig gratis. Og du får ikke råd her inne om hvordan du får MS word gratis. Deter nemlig ULOVLIG. Ogalle tips som kan hjeløpe deg til dette er mot KG's reglement. Det erjo ikke så rart, det er lovbrudd du snakker om. ← Det har jo TS allerede fått da
Malama Skrevet 9. august 2006 #14 Skrevet 9. august 2006 Ja, muligheten for å melde seg som student et sted. Hvilket sånnsett ikke er ulovlig. Den glemte jeg i farta.
Gjest LilSweetie Skrevet 10. august 2006 #15 Skrevet 10. august 2006 Takk for hjelp Jeg har utrolig lite lyst til å gi Microsoft masse penger, så får vel være prinsippiell og heller skaffe meg et annet program
Lipstick Skrevet 11. august 2006 #16 Skrevet 11. august 2006 Jeg kjøpte en knalldyr pakke med Word, Exel, Office og Power Point. Som student trenger jeg gode dataprogrammer, så det var absolutt verdt det
Caboodle Skrevet 11. august 2006 #17 Skrevet 11. august 2006 Microsoft har i hvert fall en prøve på 60 dager på sidene sine.
Gjest splæsj Skrevet 12. august 2006 #18 Skrevet 12. august 2006 Du kan jo ta en kikk her. http://desktoptwo.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå