Gå til innhold

vite varer i sverige

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

er det mye billigere der og hvor mye kan man handle tollfrit får?

noen som vet? du kansje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Priser vet jeg ikke så mye om men dyrere er det sikkert ikke.

Man betaler ikke toll på hvitevarer. Man betaler moms ved innførsel, men man skal trekke fra moms i kjøpslandet først. Norsk og svensk moms er omtrent den samme.

Skrevet

Eneste som er dumt, er om de går i stykker, så blir det rimelig tungvint å reklamere på dem etc...

Har ikke tollvesenet webside som sier noe om hvor mye penger du har lov å ta inn varer for, fra utlandet?

Skrevet

Det er faktisk dyrere med hvitevarer der enn her hjemme. Og en annen ting så bruker dem andre stikkkontakt til komfyr! Men å kjøpe hvitevarer der i fra er ikke vits i, man må betale ett eller annet på det. Husker ikke hva det var. Men tollere var ihvertfall kjempe opptatt med å vite hva slags hvitevarer vi hadde kjøpt med oss da vi flyttet hjem igjen i fra Sverige!

Skrevet
Eneste som er dumt, er om de går i stykker, så blir det rimelig tungvint å reklamere på dem etc...

Har ikke tollvesenet webside som sier noe om hvor mye penger du har lov å ta inn varer for, fra utlandet?

Grensen for tollfrihet er 6000 kr om du reiser over grensen selv. Tollfrihet i dette tilfellet betyr når man skal betale moms. Det er ingenting i veien for å kjøpe f.eks, en seilbåt til et par mill i Sverige. Man trekker fra svensk moms og legger til den norske. Det er ingen ekstra toll, men et behandlingsgebyr slipper man ikke unna.

Enkelte varegrupper (mat, tekstiler, motorer, alkohol er vel det mest relevante) er det ekstra toll i tillegg til moms på.

Skrevet
Grensen for tollfrihet er 6000 kr om du reiser over grensen selv.
Det er vel grensen hvis man er borte min. et døgn? Ved kortere opphold, er grensen kr 3000 pr pers.
Skrevet
Det er vel grensen hvis man er borte min. et døgn?  Ved kortere opphold, er grensen kr 3000 pr pers.

Ja. I praksis så er kontrollen med dette vel ikke så stor vil jeg tro.

Skrevet

JO det er den, en bekjennt ble nylig stoppet, og hadde handlet for mer enn 3000kr

og han fikk beslaglagt ALT og måtte punge ut en saftig bot oxo! Kjipt i begynnelsen av sommerferien da.

Gjest Fruktfat
Skrevet

vi sjekket hvitevarer i sverige, men det er -var- billigere i norge.

Gjest -eline-
Skrevet
vi sjekket hvitevarer i sverige, men det er -var- billigere i norge.

Og ikke minst er det bedre reklamasjonrettigheter i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...