Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har gode tips om hvor jeg kan se etter en finkjole- fortrinnsvis lang/fotsid i Osloområdet. Det er kanskje sent på sesongen, slik at få butikker har noe særlig utvalg?

Takknemlig for svar :)

Endret av ML7102
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger en bitteliten kjolebutikk i Slottspassagen i Oslo sentrum (inngang i Nedre Slottsgate, tror jeg) som har selskapskjoler av forskjellig slag. De hadde mye fint da jeg var innom i våres, ihvertfall. :)

Skrevet

Og kjolebutikken på Gunerius skal visstnok ha massssse fine kjoler!!!

Husker ikke navnet, Dollarosa eller noe sånt...

Gjest gjesten
Skrevet

Det ligger en kjolebutikk som heter Lychi (tror det ble riktig skrevet) i stortingsgata noen meter nedenfor kaffebrenneriet som ligger på hjørnet av stortingsgata og akersgata. Kjempekoselig og veldig hjelpsom betjening. I tillegg koster det lite om du må gjøre endringer på kjolen (200 kroner for å legge opp kjole) og de gjør det på bare noen få dager.

Gjest gjesten
Skrevet

By the way: den kjolebutikken i slottspassasjen har mye fint, men de to gamle damene som betjener butikken kan være litt vel ivrige på å selge. Så det bør du være obs på om du kommer så langt som inn i prøverommet.

Jeg prøvde en kjole der for bare noen uker siden og det var ikke måte på "hvor fint kjolen satt på". Selv om jeg så at den både var for kort ( til å være fotsid på meg som er 1.80) og for trang over brystet og ikke bare litt heller ;)

Ikke kom de med noe tilbud om å legge den opp heller, slik at den faktisk kunne blitt brukt som en knekort kjole. Allikevel var kjolen på vei ned i en pose da jeg gik ut av prøverommet, for " en så fin kjole måtte jeg jo bare kjøpe".

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Hva med Agape ved Tinghuset i Oslo? Jeg trodde opprinnelig de kun hadde brudekjoler, men de har veldig mange fine selskapskjoler.

Når neste lønning kommer, skal jeg dit selv og finne meg en:)

Skrevet
By the way: den kjolebutikken i slottspassasjen har mye fint, men de to gamle damene som betjener butikken kan være litt vel ivrige på å selge. Så det bør du være obs på om du kommer så langt som inn i prøverommet.

Jeg prøvde en kjole der for bare noen uker siden og det var ikke måte på "hvor fint kjolen satt på". Selv om jeg så at den både var for kort ( til å være fotsid på meg som er 1.80) og for trang over brystet og ikke bare litt heller  ;)

Ikke kom de med noe tilbud om å legge den opp heller, slik at den faktisk kunne blitt brukt som en knekort kjole. Allikevel var kjolen på vei ned i en pose da jeg gik ut av prøverommet, for " en så fin kjole måtte jeg jo bare kjøpe".

Morsomt at du forteller dette. Jeg har også vært utfor disse to damen, og som resultat sitter jeg nå igjen med en kjole jeg egentlig ikke er fornøyd med og som ble ALTFOR dyr fordi "deres" skredder kunne fikse kjolen billig for meg. Betalte over 1600,- for det som måtte ordnes til slutt. Til og med skredderen har sagt at de to damene ikke er særlig ærlige.

Har vært i kontakt med dem siden, og de er virkelig ikke noe hjelpsomme i etterkant.

Skrevet

Be You i Akersgata har stort utvalg i mange prisklasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...