Anna Svingtrapp Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Alle forhold? Det var litt av en utfordring. Først og fremst må man jo treffes, og like hverandre, forelske seg og alt det der... Ellers er vel ærlighet viktig. Felles interesser, samtidig som noen er ulike. At man stoler på hverandre. Forutsigbar, men overraskende. Traust, men nytenkende. Snill, men rasjonell. Man må lytte til hverandre... Tåle å krangle.. Tåle å være uenige om noe, stå på sitt men samtidig ha forståelse for hva den andre mener.. Tåle at man ikke kan finne på alle de gode ideene selv.. Være oppmuntrende.. Alt gjelder jo for begge parter i grunn. Og husk: Veien blir til mens man går.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Ærlighet og Respekt, i tillegg til at man må være snille mot hverandre
Eve Luna Skrevet 9. august 2006 #7 Skrevet 9. august 2006 Ærlighet varer lengst. Enig med TS. Jeg har selv opplevd at forholdet blir 10 ganger bedre når vi åpner oss for hverandre og deler våre tanker, følelser og skjuler ingenting for hverandre. Uansett om det er bra eller dårlig. For da vet du ihverfall hvor du står.
Gjest gjesta Skrevet 9. august 2006 #8 Skrevet 9. august 2006 (endret) Være snille mot hverandre, og å kunne le av ting. Dette hjelper ihvertfall veldig. Endret 9. august 2006 av ayrabeth
Ciara Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 Innse at partneren ikke alltid tenker likt som deg selv og ikke kan lese tankene dine. Derfor må du ikke ta for gitt at h*n automatisk forstår deg alltid, og heller kommunisere klarere.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2006 #11 Skrevet 11. august 2006 Det finnes INGEN løsning som gjør alle forhold gode, dersom denne løsningen skal hvile på en persons skuldre alene. Det krever 2.
Gjest Pet Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Førtst og fremst må man like hverandre veldig godt, og ikke prøve å forandre ting ved partneren. Humor er veldig viktig, man må kunne le av det samme og synes at partneren er morsom. Man må gi hverandre frihet og være oppriktig interessert i hverandre, gi hverandre anerkjennelse for den man er og det man gjør, kan og liker. Og ikke minst alltid huske at man er to selvstendige individer.
Gjest Neffi Skrevet 11. august 2006 #13 Skrevet 11. august 2006 Innse at partneren ikke alltid tenker likt som deg selv og ikke kan lese tankene dine. Derfor må du ikke ta for gitt at h*n automatisk forstår deg alltid, og heller kommunisere klarere. ← denne likte jeg!
iselin Skrevet 11. august 2006 #14 Skrevet 11. august 2006 Hei Syns Anne svingtrapp sin definisjo var bra jeg.Klapper for den Dvs. respektere hverandre...
Gjest Chrizzy Skrevet 11. august 2006 #15 Skrevet 11. august 2006 At man har ekte følelser og at man er raus Jeg har lyst å si at den som har kjærlighet er raus, for det er kanskje det kjærlighet handler om... At man våger å stille spørsmål ved det å elske, slik at man virkelig vet hvor man har seg selv ( et godt bi-produkt av dette er at man også vet hvor man har den andre, vi er "bare" mennesker). Ikke stille for store krav, hverken til seg selv eller den andre, tro til å flytte fjell (psykisk), men samtidig vite forskjellen på tro og krav... Noe i den duren
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2006 #16 Skrevet 12. august 2006 Jeg tror ingen av oss skal uttale oss så mye om "løsninger" og ihvertfall ikke for andre forhold enn de vi er i selv. Ditt forhold er overhodet ikke det samme som mitt når vi lukker døren bak oss og er bare oss. Ingen er like hvor enn mange erfaringe vi deler og kjenner oss igjen i ting som blir sagt eller gjort. Hadde livet vært så enkelt så hadde det funnets en oppslagsbok man kunne følge til punkt og prikke og alle svar var der. Sånn er det ikke. Til de av dere som tror alt er perfekt og dere har funnet løsningen... Vent til "i morgen" når alt går til helvete (for det skjer oss alle før eller siden) og prate om løsninger som fungerer for alle da. Ikke i dag.
Gjest Chrizzy Skrevet 12. august 2006 #17 Skrevet 12. august 2006 Jeg tror ingen av oss skal uttale oss så mye om "løsninger" og ihvertfall ikke for andre forhold enn de vi er i selv. Ditt forhold er overhodet ikke det samme som mitt når vi lukker døren bak oss og er bare oss. Ingen er like hvor enn mange erfaringe vi deler og kjenner oss igjen i ting som blir sagt eller gjort. Hadde livet vært så enkelt så hadde det funnets en oppslagsbok man kunne følge til punkt og prikke og alle svar var der. Sånn er det ikke. Til de av dere som tror alt er perfekt og dere har funnet løsningen... Vent til "i morgen" når alt går til helvete (for det skjer oss alle før eller siden) og prate om løsninger som fungerer for alle da. Ikke i dag. ← Er enig med deg. Men man kan finne noe godt utav å se hva andre har erfart og tenker. Skal godt gjøres å være så svart-hvit at man tror det fulle svaret kommer her... Man har bare seg selv og sitt til slutt, men det er artig, og givende å høre hva andre tenker
Hu i Svingen Skrevet 12. august 2006 #18 Skrevet 12. august 2006 Hvis partneren din sovner i hundens seng: La ham sove.
Gjest Lanyah Skrevet 12. august 2006 #19 Skrevet 12. august 2006 Alle forhold? Det var litt av en utfordring. Først og fremst må man jo treffes, og like hverandre, forelske seg og alt det der... Ellers er vel ærlighet viktig. Felles interesser, samtidig som noen er ulike. At man stoler på hverandre. Forutsigbar, men overraskende. Traust, men nytenkende. Snill, men rasjonell. Man må lytte til hverandre... Tåle å krangle.. Tåle å være uenige om noe, stå på sitt men samtidig ha forståelse for hva den andre mener.. Tåle at man ikke kan finne på alle de gode ideene selv.. Være oppmuntrende.. Alt gjelder jo for begge parter i grunn. Og husk: Veien blir til mens man går. ← Så enig! Men, jeg vil streke ekstra under på ærlighet! Det er viktig!
Gjest Sabia Skrevet 12. august 2006 #20 Skrevet 12. august 2006 Hvis partneren din sovner i hundens seng: La ham sove. ← Jeg tror også det er viktig å være bevisst på seg selv og ha selvtillitt for seg selv og det en driver med av smått og stort. Ellers kan det være lett å forsvinne i parforholdet. Kort sagt bevare sin egen identitet. Ellers er det sagt mye bra over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå