Gjest Huldali Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Finnes det noe pålegg som ligner og smaker som skinke/kjøttpålegg, men som ikke inneholder kjøtt? Hva heter det og hvor får man eventuelt kjøpt dette?
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 kalkun pålegg? ← Og kalkun er en grønnsak med fjær? Prøv helsekost og spesialforretninger, det finnes ihvertfall patéer/posteier som ligner på f.eks. leverpostei.
Tristessa Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 Hehe, jeg så noe tofu-pålegg da jeg var på helsekosten i dag. Så ikke særlig godt ut, men de skal jo ha for at de forsøker...
Amalie_85 Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Veggetar leverpostei. Eventuelt vegetar burgere på skiva?
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Og kalkun er en grønnsak med fjær? ← kalkun er sunnere enn kjøtt i alle fall!! (til mitt forsvar )
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 kalkun er sunnere enn kjøtt i alle fall!! (til mitt forsvar ) ← Går ikke på den nei! Kalkun ER også kjøtt....
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Går ikke på den nei! Kalkun ER også kjøtt.... ← sorry for off topic men du har flere kategorier kjøtt. Om noen spør meg om jeg vil ha kjøtt så tenker jeg f.eks okse eller lam eller osv, og ikke fiske kjøtt eller kylling/kalkun kjøtt! men i terorien, så er jo dette også kjøtt...
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 (endret) sorry for off topic men du har flere kategorier kjøtt. Om noen spør meg om jeg vil ha kjøtt så tenker jeg f.eks okse eller lam eller osv, og ikke fiske kjøtt eller kylling/kalkun kjøtt! men i terorien, så er jo dette også kjøtt... ← *venter på en ny "er kjøtt muskler?" tråd..* Endret 8. august 2006 av onyx
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 *venter på en ny "er kjøtt muskler?" tråd..* ← en noe slik tråd er igang! *bored*
Gjest Huldali Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Takk for tips! Skal gå innom helsekosten å se hva de har å tilby. Har lett etter vegetar leverpostei i vanlig matbutikk, men det finnes kanskje kun på helsekosten? Og til kalkunskinke: Helts noe som ikke inneholder kjøtt av noe slag, ikke oksekjøtt eller kalkunkjøtt
Gjest gjesta Skrevet 8. august 2006 #12 Skrevet 8. august 2006 Nederst på denne siden er det bilde av lissomkjøttpålegg du kan lete etter i velassorterte helsekostbutikker. Jeg synes begge typene smaker godt, men de er dessverre ganske så tørre. Tartex-posteiene som ligger på den samme siden er forresten kjempegode. Denne tofuen er fantastisk god og passer blant annet godt på brødskiva og i salater, mens pølsene i samme merket (både grill og wiener) er de beste vegetarpølsene jeg har smakt noen gang. I det hele tatt er det faktisk masse å finne i de beste helsekostbutikkene!
Hu i Svingen Skrevet 8. august 2006 #13 Skrevet 8. august 2006 sorry for off topic men du har flere kategorier kjøtt. Om noen spør meg om jeg vil ha kjøtt så tenker jeg f.eks okse eller lam eller osv, og ikke fiske kjøtt eller kylling/kalkun kjøtt! men i terorien, så er jo dette også kjøtt... ← AHA! Jeg fant kilden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå