Gå til innhold

Brutte løfter

Bettie

Anbefalte innlegg

I sommer - mens det var agurktid og jordbær og varmt - ble et løfte sent ut i verden. Han som sendte løftet ut er en aktverdig person md ganske mye makt og i en stilling hvor tillit er viktig. Han sto nok ikke alene om løftet. De andre kameratene og kamerinnene sto nok bak og applauderte da de tittet opp fra jorbærkurven i sin lange ferie.

Dette var et troverdig løfte - for det var til og med satt en dato for når løftet skulle innfris.

Og løfteinnfriingsdagen kom - men løftet - det var glemt. Helt stille var det fra løftemakerens side. Og helt stille var det fra kameratene og kamerinnene. Kansje de håpet at løftet var glemt? At alle andre også hadde hatt ferie - så ingen kom på et sommerfagert løfte i vinterkuldas strev?

Men løftet ble husket det - og raskere har vel ingen retrett vært gjort da det ble klart at løftet ikke var glemt.

Jo - løftet skulle innfris - snart - kanskje. Men det var fortsatt en del som måtte ordnes først. Og det ble nok ikke helt som det først var tenkt heller - for han hadde ikke ment det akkurat sånn - selv om han hadde sagt det akkurat sånn....

Dette kunne egentlig handle om mange brutte løfter. Men det handler om en ministers løfter. Vår finansminister lovet i sommer at kjøttkvoten - det man lovlig kunne ta med inn i landet fra utlandet skulle økes fra 3 til 10 kilo, og at det skulle komme lemping på smør- og ost-restriksjonene også - og det fra 1.januar 2003. Helt sikkert.

Det som er helt sikkert er at det løftet ble brutt. Og det blir heller ikke endring som lovet. Det blir ikke lov til å ta inn 10 kilo kjøtt - men 10 kilo matvarer. Med andre ord - et løfte om lemping av reglene fører til en skjerping i realiteten.

Det er jammen godt jobba av en minister og medministerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Tror det ordner seg, men der var visst kommet noen små ! forandringer.....

Må flytte nærmere grensen tror jeg slik at jeg også får nytte dette godet !

Løftebrudd fra norske politikere er jo ikke akkurat noe nytt, sist valg svir ennå i "latt meg lure nerven" min !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Flytte nærmere grensa ja... Det var det da. Bergen er litt langt unna svenskegrensa... (ja, noen hevder jo at Bergen ikke er en del av Norge engang, sånn sett bor jeg vel nær ei eller annen grense, men den hjelper lite i dette tilfellet)

Men... brutte løfter fra politikere.... jeg HØRER ikke på løftene fra politikerene engang jeg, for jeg trur ikke noe på dem.

Null mobbing i den norske skolen om 3 år? Jada, det er greit. JEg gikk på en barneskole der det ikke eksisterte mobbing jeg. Bare at jeg vet om mange som ble mobbet der. Inkludert meg. Min bror. En i paralellklassen min (ja, hans far er nå kvinne, slikt mobbes man for!!) Helt sikkert folk i andre klassetrinn også, ja, jeg vet om en tre år lengre ned i klassetrinnene enn min bror (også slekt av oss) Ja, jeg trur det var mobbeoffer i hvert eneste klassetrinn jeg. Men fra skolens hold het det "det finnes ikke mobbing på denne skolen". så jada, om det er PÅ DEN MÅTEN de mener at det skal være null mobbing, så trur jeg på det. Men REELT? Nei, politikere kan ikke ta vekk mobbing akkurat.

Trur ikke på løfter om skattelette (for ja, de lovet jo masse, og enda har de nesten ikke begynt) Jeg trur ikke på "full barnehagedekning" eller "mer til fattige, syke, barn og unge" for det skjer bare ikke.

Nei, politikere... de er ikke flinke til å holde sine løfter nei! Vi burde være mye flinkere til å minne dem på akkurat det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er jeg sannelig helt enig med Waco!

Der er jeg jammen enig jeg også.

Hva skal man egentlig med ministere som styrer landet vårt når de bare lyver likevel? Jeg forstår det ikke. Og er ikke statsministeren en sånn som slaver til bibelen da? Tro om han har glemt det der budet som heter "DU SKAL IKKE LYVE"?!? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brutte løfter ja..... er det noe våre politikere er eksperte på, så er det nettopp det....

Så for oss som bor ved grensa - er det bare til å bli litt små kriminell. Tro om det er det dem vil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo ikke så langt fra grensa til Sverige.

Så jeg har nok vært småkriminell i mange år. Jeg hadde håpet å bli lovlydig, jeg.

Men siden "løftet" om økt kvote er blitt til "mindre innførsel", vil jeg nok forsette med å være småkriminell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi må komme oss inn i Eu så fort som mulig.
:hoho::hoho::hoho: Som om det skulle hjelpe på noe, du er bra på bærtur :hoho::hoho: Politikere er politikere om man er med i EU eller ikke :evil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vi medlemmer av EU får vi mye annet og negativt på kjøpet. :oops:

Bedre å stemme på politikere som holder løfter.... Tollkvotene rår landet for sjøl

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...