Gå til innhold

Trenger sminkehjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Hei, skal på en fest til helgen og hadde tenkt til å sminke meg, noe jeg vanligvis ikke gjør, derfor, trenger jeg hjelp! :) Jeg hadde tenkt å førsøke å få til slike "sotete øyne" om dere forstår, problemet er, jeg vet ikke hva jeg trenger, hvordan jeg gjør det og hvordan det skal vare hele kvelden.

Så, om noen kan hjelpe meg:

Jeg trenger å vite hvilke børster ol. jeg trenger

hvilke type sminke jeg trenger

hvordan jeg legger på sminken

Videoannonse
Annonse
Gjest Lanyah
Skrevet (endret)

Det jeg gjør når jeg skal legge sotete øyne er på følgende måte;

Først og fremst må du ha en skygge som fungerer, en jeg er spesielt fornøyd er GOSH sine, de i små krukker med skimmer i. Jeg har en lilla\sort\grå. Knallfin! :)

Det JEG synst er beste redskapen å bruke er den lille puten (aner ikke hva slik heter), men håper du vet hva jeg mener! :ler: Det er ikke de kostene.

Begynn å legge pudder\foundtation aller først, bruk gjerne primer, som gjør at det holder lenger.

Så legger du en underøyenskygge som skal være lysere enn den du skal ha, jeg pleier å bruke helt hvit, eller en sølv med skimmer, den legger jeg nett opp mot der benet begynner (oppenfor øyelokket). Jeg pleier å bruke den litt lenger opp enn den mørke. Det synst jeg er kjempe fint! :) Dus den litt utover.

SÅ tar du den mørke på, du legger den på lokket, opp til linjen, prøv å ta "tynne" omganger, slik at du ser lettere hvor du legger den, og slik at det ikke drysser. Ta den i en tynn strek under øyet også, slik at det harmonere litt på en måte! ;)

Viss du vil gjøre øyelokket enda spesielt, bruker du en flytende eye liner i TYNN strek oppå lokket (dette krever jo selvsagt trening!). Viss du vil ha ekstremt mørke øyne, så bruker du kajal også, på våtkanten! :)

Dette er sånn jeg gjør det, og jeg synst det er pent og det holder ganske lenge!

Lykke til! :)

Endret av Lanyah
Skrevet

Hmm.. viss du ikke har så god erfaring med å sminke deg så kan det gå begge veier... Kanskje du burde prøve deg på noe litt enklere (ikke at sotete trenger å være så vanskelig) og så heller prøve på det litt seinere når du har fått inn litt teknikker osv.. :=)

Gjest Lanyah
Skrevet

Viss det er til helgen, går det jo an å øve seg litt. Er det rett og slett umulig, så får du ta lettere løsninger. Du sier kanskje at du ikke pleier å sminke deg, da er folk kanskje ikke vant å se deg med så mye sminke, og det kan blir litt for mye på en gang?...

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

:ler: ja, det kan kanskje bli litt mye på en gang. Men jeg syns det ser så flott ut, og til helgen har jeg lyst til å se flott ut jeg og :)

Jeg skal gjøre innkjøp i morgen, tror jeg vet hva du mener med den "lille puten", tenker pensel med svamp på. Trenger jeg bare en? Også har jeg tre dager å øve meg på. eyeliner vel jeg ikke om jeg tør prøve meg på. Forsøkte det en gang tidligere :P Ble ikke akkurat så tynt og pent.

Gjest Lanyah
Skrevet
:ler:  ja, det kan kanskje bli litt mye på en gang. Men jeg syns det ser så flott ut, og til helgen har jeg lyst til å se flott ut jeg og :)

Jeg skal gjøre innkjøp i morgen, tror jeg vet hva du mener med den "lille puten", tenker pensel med svamp på. Trenger jeg bare en? Også har jeg tre dager å øve meg på. eyeliner vel jeg ikke om jeg tør prøve meg på. Forsøkte det en gang tidligere :P Ble ikke akkurat så tynt og pent.

Jepp, sånn med svamp på! Der sa du det! :ler: Jeg kom ikke på det jeg. Det er jo greitt å ha to stykker, en til den lyse og den mørke! :)

Du kan jo heller droppe den flytende eyelineren, øyene blir jo mørke for det!, du kan jo heller konsenstrere deg med skyggene! ;)

Skrevet

hvor kan man kjøpe GOSH produkter?

Finner ikke nope netsted.

Er det noen butikker som har GOSH?

Den øyeskyggen der høres ut som akkurat sånn jeg leter etter.. :)

Skrevet

VITA har Gosh, i alle fall.

Gjest Lanyah
Skrevet
Hva heter fargen?

;)

Fargen jeg bruker heter Fatal! ;) De har utrolig mange spesielle farger, så jeg hadde skikkelig problemer med å bestemme meg! ;)

Vita, jah! De har den sminkeserien! :)

Skrevet

Åhhh nei...

Hvorfor har de alltid så mange!!!!

Klarer aldri å bestemme meg, og ender alltid opp med feil....... :ler:

Ska se etter de uten shimmer på VITA da.

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Hei :) prøvde i dag. Og det ble fint :) så skal bruke det på festen. Takk så mye :)

jeg brukte brun- og lillatoner med svar kajal, vet ikke om det burde være svar kajal da men, det så hvertfall fint ut :)

Kjolen min er helt nøytral, på grensen til kjedelig. Men den blir piffet opp av sminken. Også skal jeg sette opp håret.

Gjest Lanyah
Skrevet

Så gøy å høre at du fikk det til òg ble fornøyd! :klem:

Lykke til på festen da! ;)

Skrevet

Var på VITA idag men hun bak kassa sa det ikke fantes noen som het Fatal..?

Hun hade en som het Petal, kanskje den har byttet navn?

Eller kanskje det finnes flere alternativer i en annen VITA butikk...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...