Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! Jeg har funnet ut at jeg skal gå til innkjøp av en "kaffe-maskin". Er ganke ny i dette gamet, men jeg liker godt god kaffe, og har lyst til å lage god kaffe i mitt eget kjøkken uten å gå på café. Sånn dyr kaffemaskin er ikke aktuelt, men er det noen som har noen meninger om presskanne eller trakter? Har ganske liten plass på kjøkkenet, så av den grunn er nok presskanne lurt.. pluss at det ser ganske stilig ut synes jeg! :) Man kan da lage god kaffe uten en proff maskin? Bare å kjøpe riktig kaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns presskannekaffe er mye bedre enn traktekaffe.

Minuset med presskanne er at den består av flere deler, som alle helst bør rengjøres for hver gang du bruker den, og helst ikke for lenge etter at kaffen er drukket opp (det er vel først og fremst filteret som ikke tåler å bli stående). Du må vel også regne med å bruke mer kaffe i en presskanne.

Har ikke presskanne lenger, bare en kaffetraker, men jeg ønsker meg presskanne i tillegg slik at jeg kan bytte på i etter hva slags humør jeg er i. ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vi bruker bare trakteren vår når vi får masse besøk, ellers er det kun presskanna som brukes. Kaffen blir mye bedre! Klart det tar litt lenger tid, men det synes jeg ikke gjør noe. Vi bruker samme forhold kaffe/vann som til trakteren, og kaffen blir veldig god.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi bruker mocca-kanne/ekspressokanne (ikke espresso), vi, bare for å slenge inn et tredje alternativ. Det ser også stilig ut (synes jeg da...) og tar liten plass på kjøkkenet siden den bare behøver å stå på ei kokeplate. Både presskanne og mokkakanne er å foretrekke fremfor trakter.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes det har lett for å bli grut i presskannekaffe, mens traktekaffe ofte er småsur, så jeg foretrekker faktisk pulverkaffe.

Skrevet
Jeg synes det har lett for å bli grut i presskannekaffe

---

Er det fordi du har brukt filtermalt i stedet for kokmalt? Har aldri opplevd det med en presskanne.

Gjest gjesta
Skrevet
Er det fordi du har brukt filtermalt i stedet for kokmalt? Har aldri opplevd det med en presskanne.

Mulig du er inne på noe der...

:sjenert:

Skrevet

Jeg har begge deler, men først når jeg fikk trakteren, sluttet jeg med å kjøpe kaffe på vei til jobben.

Presskanne er ok, men det tar mer tid og det er mer arbeid med å rengjøre den. Noe du ikke bør vente med til du kommer hjem fra jobben.

Tenk på hvor mye tid du har om morgenen og kjøp utfra det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...