Gå til innhold

Er det greit at 10 personer spleiser på gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lys av en annen tråd, spør jeg altså om det er ok at 10 gjester som alle skal i bryllup spleiser på en gave til kr 400?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit og greit... Ingen kan vel si hva andre kan eller ikke kan gjøre... men jeg synes egentlig dette er litt lite, må bare si det. Det er jo ikke mer enn 40 kr pr pers....

Skrevet

Sist jeg sjekket var det ganske stor forskjell på to og ti, men hvis det er en ting brudeparet ønsker seg og det er det de ti synes de har råd til, så er det helt greit!

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Det var nå litt smålig da..

Greit og greit... Ingen kan vel si hva andre kan eller ikke kan gjøre... men jeg synes egentlig dette er litt lite, må bare si det. Det er jo ikke mer enn 40 kr pr pers....

Jeg er enig med dere begge, men blir korsfestet i en annen tråd fordi jeg tør å si at verdien på gaven har en viss betydning. Der var det riktignok snakk om 200 pr pers, men jeg har fått klar beskjed om at prisen ikke spiller noen rolle - så da bør det vel være helt greit med 40 pr pers også?
Skrevet
Sist jeg sjekket var det ganske stor forskjell på to og ti, men hvis det er en ting brudeparet ønsker seg og det er det de ti synes de har råd til, så er det helt greit!

Dette er en annen tråd Leo.

Jeg har økt til ti med hensikt, for å få frem det urimelige i det hele.

Skrevet

Festlig det. 50 har kikket på tråden - tre har svart i tillegg til de to svarinnleggene jeg har skrevet. Tydeligvis vanskelig å svare på for enkelte.

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg syns det var veldig lite, og hadde ikke ønsket å være del av det.

Gjest gjesta
Skrevet
Festlig det.  50 har kikket på tråden - tre har svart i tillegg til de to svarinnleggene jeg har skrevet.  Tydeligvis vanskelig å svare på for enkelte.

Enten det, eller så var det bare ikke et veldig interessant spørsmål...

Men jeg synes forøvrig at folk skal gi etter hva de har råd til. Hvis det er 10 VELDIG fattige studenter, så er det vel greit at de spleiser på en gave til 400 da. Hvis det er litt fattige studenter kan vel to spleise på samme gaven. Med det mener jeg at hvis noen har god råd, så hadde jeg syntes at å bruke så lite penger på gave når man er bedt i et bryllup kanskje er litt gjerrig. Men jeg ville ikke sagt noe på det hvis noen gjorde det.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Enig med Revenka, jeg ville ikke ha vært med på det. Synes det rett og slett var veldig lite penger pr person, og skammer meg på ingen måte over å si det.

Skrevet
Jeg syns det var veldig lite, og hadde ikke ønsket å være del av det.

Hadde nok også gått min egen vei mht gave her... mao ikke vært med :Nikke:

Skrevet

Jeg synes det er sto forkjell på 200 kr og 40 kr.

Å gi en gave for 40 kr ser jeg nesten ingen hensikt i engang. Tror ikke folk har så dårlig råd at de ikke kan gi mere enn 40 kr. Hvis man kjenner noen som skal gifte seg vet man oftest om det i god id og kan ihvertfall sette av en hundre lapp. 10 stk som betaler 100kr hver blit 1000kr. DET syns jeg hadde vært helt greit.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Jeg synes det er sto forkjell på 200 kr og 40 kr.

Ok, i den tråden hvor jeg blir hudflettet, så har jeg blitt informert om at beløpet ikke spiller noen rolle.

Å gi en gave for 40 kr ser jeg nesten ingen hensikt i engang.
Hvis man kjøper noe på gavelisten, så får jo brudeparet noe de ønsker seg, selv om det er mange som spleiser.
Skrevet

Det hørtes litt taky ut, bryllup skal det jo tross alt være litt stil over..

Skrevet

Jeg synes det er gaven som er viktig ikke beløpet! Det finnes jo f.eks. en hel del ting som ikke koster giveren(e) noe som helst i kroner og øre, mens det ville være av uvurderlig verdi for meg!

Skrevet

Jeg hadde nok ønsket å gi mer enn det, men jeg synes ikke man skal si noe på hvor mye folk gir i gave. En gave er en gave, ikke noe man skal kreve eller engang forvente, og er man sur fordi man fikk for lite fortjener man ikke gaver i det hele tatt.

Skrevet
Jeg synes det er gaven som er viktig ikke beløpet! Det finnes jo f.eks. en hel del ting som ikke koster giveren(e) noe som helst i kroner og øre, mens det ville være av uvurderlig verdi for meg!

Det blir noe annet synes nå jeg.
Skrevet
Jeg hadde nok ønsket å gi mer enn det, men jeg synes ikke man skal si noe på hvor mye folk gir i gave. En gave er en gave, ikke noe man skal kreve eller engang forvente, og er man sur fordi man fikk for lite fortjener man ikke gaver i det hele tatt.

Enig med deg jeg, men vri det litt. Hva sier det om giverne (la oss forutsette at de er i full jobb og har en grei økonomi), hvis de velger å gi en bryllupsgave til en sånn verdi? Det sies så fint at det er tanken som teller? Hvilke tanker gjør man seg når man velger å gi en så rimelig gave?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...