Gå til innhold

"deler" man opp gjestene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mange tanker i hodet nå, og den største er; er det vanlig å "dele" opp gjestene slik at bare den nærmeste familie + forloverne kommer til middag og de andre til kaffe/festen?

Hva er vanligst - at alle kommer til middag eller at man deler opp de inviterte?

Hva gjorde/skal dere gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er mange som velger å f.eks invitere famiie til middag og venner til kaffe. Vi har valgt å be alle til middag.Vi mener alle må få være med på hele moroa.Dessuten skal vi servere alkohol i brylluppet og da regner jeg med at hvis vi ikke hadde bedd alle til middag ville de som kommer til kaffe sittet på voerspiel en annen plass og det blir liksomlitt rart.

Skrevet

Vi skal ha familie (minus tanter, onkler og søskenbarn), forlovere (fire stk), vertspar og gudforeldre til middag. Så kommer resten av familien og venner til kaffe etterpå.

Det varierer hvordan andre gjør det, men jeg har vært i bryllup der jeg har vært med på middagen, og i andre har jeg kommet til kaffe. Synes det fungerer godt begge deler. Vi fant iallefall ut at vi ikke kunne ha 130 stykker til middag.

Skrevet

Det kommer jo helt ann på lommeboka til den som skal betale for bryllupet det da!

Vi betalte alt selv, og hadde derfor ikke råd til å ha 100 stk til middag.

Familiene vår kom til middag, og vennene våre kom til kaffe og fest etterpå.

Fungerte helt fint. Hadde åpen bar så de fikk det morro, selv om ikke de fikk middag. Alle var iallefall fornøyd med bryllupet vårt.

Skrevet

For oss ble det unaturlig å dele opp. Kan liksom ikke invitere gjester fra utlandet til bare kaffe... Men dersom man har råd til det synes jeg at man skal invitere alle til middagen. For meg blir det litt "nødløsning" å invitere noen til kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...