Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjærsten min og jeg har vært sammen i tre måneder, og nå er han med guttegjengen i Syden. Turen ble bestilt lenge før vi ble sammen så hadde ikke så mye å si egentlig. Når det nærmet seg avreise ville han egentlig ikke dra, følte seg litt ferdig med sånne turer, men det var nå engang kjøpt og betalt.. De er 7-8 stykker og halvparten av dem har kjæreste.

Han sender meg masse meldinger om at han savner og elsker meg og vi snakker også på telefon. Men nå forteller han at det går ganske vilt for seg der nede og at noen av gutta har vært utro mot kjærestene sin hjemme. Får litt vondt i magen av dette, men føler jo at han er ærlig med meg.. Hva skal jeg gjøre for å ikke gå på veggene de neste dagene før han kommer hjem igjen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på hvor heldig du er som har en kjæreste som er på "ungkarstur" i syden, men som mye heller ville ha vært hjemme sammen med deg.

Tenk på hvor heldig du er som har en kjæreste som har slik tillit til deg, at han forteller deg alt det gale kameratene gjør, uten tanke på at du kan tro at han gjør det samme.

Tenk på hvor godt det skal bli å få ham hjem igjen, etter at han har savnet deg på hele turen.

Disse tankene bør i alle fall hindre deg i å gå på veggen de første 5 minuttene... ;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Ettersom dere bare har vært sammen i 3 mnd går jeg utifra at dere er skikkelig forelsket i hverandre ennå. Så hadde jeg vært deg så hadde jeg slått meg til ro med det han sier til deg.

Selv om andre er utro så betyr ikke det at han er det.

Vet selv hvordan slike turer kan forløpe seg men ikke alle velger å være utro selv om en er i syden.....

Fokuser på at han er ærlig med deg, og hadde han ikke vært det så hadde han sikkert ikke fortalt deg om at andre er utro...

Skrevet

Slutt å klag.

Typen din virker jo kjempe snill, helt sikkert ingenting å bry seg om.

Du slipper iallefall at typen din bor og jobber i syden, på en slik fæl turist plass.

Men det slipper ikke jeg, og alikevel går jeg ikke rundt å lurer på om han er utro.

Skrevet

Hvis han er smart, noe han sikkert er så sier han jo selvsagt så mye at han virker ærlig da, og sier at andre har vært utro slev om ha nogså har vært det. Det er igrunnen ikke noe annet du kan gjøre enn å høre det han sier og velge å tro det eller ikke.

Skrevet

En sånn prøvelse for forholdet er kanskje ikke så dumt egentlig? Det er jo utrolig viktig å kunne stole på hverandre i et forhold.

Typen min dro på 2 måneders backpackerferie i asia da vi hadde vært sammen i ca halvannen måned. Turen var kjøpt og betalt før vi møttes og han skulle avgårde med en singel kompis. Disse har festet mye sammen så jeg visste at de kom til å oppsøke partysteder og at det kom bli mye fest og moro.

Selvsagt trist å være borte fra en kjæreste så lenge, men jeg tok det litt som en test :). Handler jo egentlig bare om å stole fullt og fast på kjæresten, og tåle at den andre utsettes for situasjoner der han/hun kan bli fristet. Typen og jeg har det helt supert sammen på den måten, elsker hverandre, og tillater hverandre gutteturer og turer på byen med venner.

Sjalusi er ikke sjarmerende ;)

Skrevet

Altså; du sier det selv, han bestilte turen før dere ble sammen. Jeg tror du må stole på at det går bra! Tror også at gutter kan nesten bli litt skremt dersom jenter etter så kort tid "friker ut" pga en sånn guttetur. Selv hadde jeg vært glad for om kjæresten min tok seg en guttetur;misforstå meg ikke, jeg ønsker heller ikke utroskap eller lignende, men tror det kan være bra å ha litt tid hver for seg også! Du sier ikke noe om hvor gammel du er eller om du har dårlige erfaringer fra før, men han høres snill ut, så hvis du kan trøste deg med det så går det sikkert bra :)

Skrevet

Enten stoler du på ham, ellers så stoler du ikke på ham. Det er ditt valg!

Skrevet

Takk for svar. Jeg stoler veldig på han, men problemet er jo at kjærestene til disse utro guttene sannsynligvis også stoler på sine kjærester.. Har noen dårlige erfaringer fra tidligere og har ikke lyst til å være alt for blåøyd. Men kjæresten min er den herligste i verden og kan jeg ikke stole på han finnes det ingen det er verdt stole på i denne verden..

Skrevet

Jeg var på ferie med noen venner etter å ha vært sammen med kjæresten min i 3 uker...

Vi var to jenter og fire gutter som reiste. To av guttene og vi jentene hadde kjæreste hjemme. Den ene gutten var utro allerede første kvelden (han hadde vært sammen med dama i 3mnd og det funka ikke så bra mellom de). Det gjentok seg to ganger til, med forskjellige jenter.

Men de andre var så vidt jeg vet trofaste... De dansa og flørta litt, men det må være lov!

De lovte han som var utro at de ikke skulle si noe til dama, og det har de holdt. De er fremdeles sammen, og hun stoler på han (han har så vidt jeg vet ikke vært utro etter det).

Jeg selv var snill pike de tre første dagene. Men så møtte jeg en svensk mann som jeg var mye sammen med, uten at de andre visste hva som foregikk. De vet fremdeles ikke at jeg hadde sex med han, holdt kontakten og at vi møttes igjen da jeg dro til samme sted med mamma, bestevenninna (og hennes sønn på 9år) halvt år senere.

Jeg hadde ikke dårlig samvittighet, for jeg og kjæresten hadde ikke vært sammen så lenge at jeg så på forholdet som veldig seriøst. Og jeg visste at han ikke var den rette for meg. Vi hadde det fint sammen, men jeg gjorde det slutt etter at vi hadde vært sammen i nesten et år.

Skrevet

Mannen min skal på guttetur til Thailand han. Med min fulle velsignelse. Og han er den eneste i gjengen som er gift, de andre har ikke kjæreste engang.

Det går fint ;)

Skrevet

Det å si at man stoler på noen vil jo bare si at en tror at den man er sammen med sier sannheten. Samme hvor mye man stoler på noen så kan en jo aldri vite om man får sannheten eller ikke. Så velger man å stole på noen velger man å tro at det man hører er sannheten.

Så må det legges til at vel de aller aller fleste stoler på partneren sin, også de som har partnere som er utro. Og de aller fleste som er utro, spesielt i syden lar vel utroskapen ligge igjen i syden og sier ikke noe. Da kan man jo diskutere hvor mye verdt det er å stole på noen...

Jeg stoler på kjæresten og tror jo ikke han vil være utro mot meg. Samtidig tror jeg neppe han ville sagt noe om han skulle være det. Derfor vil jeg heller ikke like at han dro på en guttetur som er ment for flørting, knull og fyll, som de jo ofte er (minus knull for noen da selvsagt). Guttetur på fisking eller noe er ok.

Jeg tror han ikke vil være utro i en vanlig setting, men på en slik guttetur tror jeg hvemsomhelst kan havne utpå å gjøre noe en ikke hadde tenkt. Mange som byr seg frem der og av og til glemmer man å si nei... eller klarer ikke... Pluss at mange single kompiser presser og maser og gjør det de kan for å få med alle på "moroa". Dessuten vet man jo at det som skjer der blir der...

Så.. jeg velger som mange andre å stole på partner, men utforder ikke skjebnen ved å sende ham til synden alene...

Skrevet

Ja, hvordan gikk det egentlig med deg som hadde kjæresten på guttetur i sy(n)den? Håper alt gikk bra med dere begge to ;) Som regel så ordner det seg vel! Jeg liker iallfall å tro det og også at jeg ikke er altfor naïv:)

Skrevet
Mannen min skal på guttetur til Thailand han. Med min fulle velsignelse. Og han er den eneste i gjengen som er gift, de andre har ikke kjæreste engang.

Det går fint ;)

Har du sett jentene der nede?

Siden resten av gjengen ikke har dame så er vel sjansen stor for at det blir endel party? Jeg synes ikke det er misunnelsesverdig at du stoler på at han ikke drikker for mye og lar seg sjarmere. Ute av øye ute av sinn...

Synes det er å spille russisk rulett med forholdet. Greit med frihet, men hvorfor reise til det mest fristende landet når det gjelder flotte jenter, billig drikke og sex, sex, sex. (det slipper du ikke unna i thailand.)

Skulle jeg reist på jentetur så hadde jeg ikke lagt opp til et sted med deilig mannfolk og flatfyll. Jeg er bare et menneske og jeg kan absolutt feile.

Ingen VIl vel såre partneren ved å være utro, men partneren hjemme er ikke den du tenker på når du har fått kontakt med en sinnsyk flott thaidame som henger etter deg og du er litt mer enn brisen.

Hadde min mann reist til Tahiland med gutta så hadde jeg gått ut i fra at han var utro. Vet han elsker meg, men med alkohol innabords, meg i et annet land, sydenstemning og villige, deilige damer så hadde jeg blitt overrasket om han "klarte" seg de to første dagene.

Skrevet
Har du sett jentene der nede?

Siden resten av gjengen ikke har dame så er vel sjansen stor for at det blir endel party? Jeg synes ikke det er misunnelsesverdig at du stoler på at han ikke drikker for mye og lar seg sjarmere. Ute av øye ute av sinn...

Synes det er å spille russisk rulett med forholdet. Greit med frihet, men hvorfor reise til det mest fristende landet når det gjelder flotte jenter, billig drikke og sex, sex, sex. (det slipper du ikke unna i thailand.)

Skulle jeg reist på jentetur så hadde jeg ikke lagt opp til et sted med deilig mannfolk og flatfyll. Jeg er bare et menneske og jeg kan absolutt feile.

Ingen VIl vel såre partneren ved å være utro, men partneren hjemme er ikke den du tenker på når du har fått kontakt med en sinnsyk flott thaidame som henger etter deg og du er litt mer enn brisen.

Hadde min mann reist til Tahiland med gutta så hadde jeg gått ut i fra at han var utro. Vet han elsker meg, men med alkohol innabords, meg i et annet land, sydenstemning og villige, deilige damer så hadde jeg blitt overrasket om han "klarte" seg de to første dagene.

Godt at det finnes ulike både gutter og jenter. Jeg tror virkelig IKKE min kjære hadde vært utro selv med masse alkohol innabords og flotte damer som lokket.

Han kunne ikke vært sammen med ei som ikke syns det var ok at han dro på en sydentur m single kompiser om han ønsket det. Og jeg kunne ikke vært sammen med en gutt som ikke syns at jeg feks tok med meg en nydumpet venninne på heisatur til amsterdam el no.

Mistenker at folk som ikke tillater kjæresten sin sånt er svake for fristelser selv jeg

Ja, mulig jeg er naiv. Ser faktisk ingen grunn til å ikke så stole på ham i ALLE situasjoner, så lenge jeg vet han elsker meg. Min har nylig vært i Thailand og jeg nekter å tro at han var utro :)

Skrevet
Godt at det finnes ulike både gutter og jenter. Jeg tror virkelig IKKE min kjære hadde vært utro selv med masse alkohol innabords og flotte damer som lokket.

Han kunne ikke vært sammen med ei som ikke syns det var ok at han dro på en sydentur m single kompiser om han ønsket det. Og jeg kunne ikke vært sammen med en gutt som ikke syns at jeg feks tok med meg en nydumpet venninne på heisatur til amsterdam el no.

Mistenker at folk som ikke tillater kjæresten sin sånt er svake for fristelser selv jeg

Ja, mulig jeg er naiv. Ser faktisk ingen grunn til å ikke så stole på ham i ALLE situasjoner, så lenge jeg vet han elsker meg. Min har nylig vært i Thailand og jeg nekter å tro at han var utro :)

Godt for deg at du har den innstillingen, for du vil jo aldri få vite sikkert.

Da er det bedre å nekte å tro, dvs være naiv og ha blind tillit, uansett omstendigheter.

Han elsker deg sikkert, men det er utrolig lett å havne utpå etter noen drinker og med deilige, lettkledte damer rundt seg, som trigger til sex.

Skrevet

Siden trådstarter ikke svarer, så kan vi kanskje gå ut fra at det iallfall har gått bra ;) Hun virket jo ganske nyforelsket, så hun har sikkert ikke tid til å bry seg mer med slikt nå som han har kommet hjem :) Alle er forskjellig så hva slags moral man har, hva man kan leve med etc varierer nok fra person til person, tror nok ikke alle har like lett for å "havne utpå" uansett alkoholpåvirket tilstand eller ikke. Ikke noen fast her!

Skrevet

Det kan jeg faktisk innrømme. Jeg er svak for fristelser. Edru, her hjemme, så motstår jeg fristelser som bare det. Men med en flott mann som legger an på meg, litt på druen, hjemmefra og uten min mann så kan jeg ikke garantere 100% at jeg ikke feiler.

Jeg stoler ikke 100% på noen og i alle fall ikke meg selv. Jeg velger å tro at min mann ikke går inn for å såre meg, men jeg kan jo aldri vite om han får en enorm seksuell kjemi med en annen når han f.eks er på fest.

Slikt kan jo skje. Defor har vi spilleregler å følge. Hjem med nattbussen og drikk med måte.

For noen er jo det å begrense seg noe voldsomt og det er jo fy-fy. Men for meg og min mann så betyr det at vi respekterer og elsker hverandre og ekteskapet nok til å beskytte det. En må jo ikke nødvendigvis gjøre alt en har "krav" på.

Jeg kunne tatt meg en venninnetur til ibiza, men da spiller jeg russisk rulett!!

Min mann kunne reist på fylletur på danskebåten men whyyyyyyyy?

Når alle krever sin rett til å gjøre akkurat som de vil i ekteskapet fordi de må ha sin "frihet" og "realisere" seg selv så er det ikke rart det er mange ekteskap som blir ødelagt pga et ons i fylla. Det kunne fint ha vært unngått med et par spilleregler.

Skal et ekteskap gå til helvete med de konsekvenser det medfører (spesiellt for barna) så er det jo greit om det ikke er mamma eller pappas flatfylltur på danskebåten som er grunn til det ;) DET ville virkelig være tragisk.

Og det skjer!!!! Gjett om! ;)

Skrevet

Hvorfor ta sjansen? Jo fordi vi begge har behov for å ha et liv sammen med venner også. Ha lov til å dra på tur uten at den andre må være med. Kunne vi ikke gjort slike ting ville ikke vårt forhold vart lenge. For meg er vennene mine en så viktig del av livet mitt at jeg ikke ville gitt opp det å kunne dra på tur med dem, og jeg setter peris på at min mann har gode venner som han kan oppleve ting sammen med. Et forhold betyr ikke at man ikke kan gjøre ting på hver sin kant.

At utroskak skjer, ja det gjør det. Men det kan da like fort skje med noen man møter på jobben. Enkelte farer er det konstant uansett fylletur eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...