Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en tur til Roma til samboeren i bursdagsgave, og har spart 20 tusen på en konto som vi skal ha til disposisjon mens vi er der nede. Gleder meg utrolig mye!!

Trenger derfor litt gode shoppingtips, er det noen som har vært i Roma som har noe å anbefale? Er det noen markeder vi burde få med oss f.eks? Kunne godt tenke meg å ha med noe fint hjem til huset , kanskje en lampe eller noe, samt må jeg få med klær selvsagt! :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har dessverre ikke så mange shoppingtips...men jeg har lagt ut et reisebrev med bilder og linker fra en tur til Roma ifjor på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Min kone og jeg var 5-6 dager i Roma og jeg tror vi fikk med oss en del av det turister vanligvis får med seg i Roma ;) Håper at du kan finne noe nyttig info der. God tur.

Skrevet

Hei. Har vært i Roma tre ganger, super by. Nå er det 6 år siden sist, sukk. Det er masse flotte og dyre butikker i Roma da. Men eg shoppet ikke mye(italienske damer er MYE mindre enn meg!) men litt i området rundt Vatikanet/Petersplassen. Husker ikke helt navnet men mener vi tok metroen til Ottaviano og det var marked og masse butikker når vi kom opp fra stajonen. Ellers er det jo sinnsykt mye flotte sko i Italia, til en rimelig penge(hvis du ikke skal ha designersko da..) Ellers er det jo masse god mat og drikke i Roma...mums. Men kikk litt på menyer og priser, for det er mye dyrere like ved turistattraksjoner enn 50 meter lenger opp i gata. I en liten gate ved Piazza Di Spagna som heter Via della Croce har eg bodd alle tre gangene i Pensione Panda. I den gaten var(er kanskje ennå) et par gode spisesteder, Osteria alla concordia og en liten restaurant nesten nederst i gaten ,enkel håndskrevet meny utenfor...men dette er jo lenge siden, har jo kanskje forandret seg.

Like v pensione Panda er og en liten kafe/deli som selger pizzastykker, , store gode tykke m masse forskjellige fyll.

God tur og lykke til!

Skrevet

I smågatene (hmm... hele Roma er jo egentlig bare smågater...) nedenfor Spansketrappen er det veldig mange eksklusive kles-og skobutikker. Hvis du står med ansiktet mot trappen (nede), og går mot høyre, mener jeg også du finner interiørbutikker.

Via del Corso har endel kjedebutikker.

Campo de' Fiori (Blomstertorget) er et trivelig torg hvor det selges diverse mat og blomster på dagtid. Om kvelden er det bra uteliv der.

Porta Portese i Trastevere er et stort bruktmarked. Kun åpent på søndager, og da bør man være relativt tidlig ute. Tror de stenger kl to.

Ellers vil jeg vel egentlig anbefale å ha med gode sko og bare tusle rundt i sidegatene. Nye små butikkperler dukker opp over alt. Jeg har forresten hatt med meg Gyldendals Reiseguide for Roma, og synes den er veldig god når det gjelder både shopping, restauranter og sightseeing.

Husk å ikke kjøpe noe som er fake -det kan koste deg en formue i bøter.

:briller2:

Gjest Elfrida
Skrevet

Roma er så proppfull av spennende ting å se på at jeg aldri har klart å sette av noe særlig tid til shopping når jeg har vært der, det har mest blitt litt på taxfree'en på flyplassen.

Men et lekkert (og ikke særlig billig) shoppingsenter er La Rinascente ved Piazza Colonna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...