Gjest gjesta Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Jeg har fått en Hawaiirose. Hvor ofte skal den vannes, og hvor bør den plasseres mtp lys/skygge?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Øst- eller vestvendt vindu, ikke la den tørke ut. Tåler ikke trekk. Sannsynligvis kommer den til å miste en del knopper (eller alle) pga miljøforandring. Men fortvil ikke - den får nye etter hvert. Etter ca en mnd kan du begynne å gjødsle, følg bruksanvisningen på flaska. En ting du må passe på med Hawaiirosa, er at du ikke snur den i forhold til vinduet, og ikke flytter den fra sted til sted. Da vil knoppene snu seg etter lyset, og rett og slett vri hodet av seg selv og falle av (det er det som skjer hvis knoppene faller av når du får den hjem også). En annen ting som får knoppene til å falle av, er uttørking. Pass på at den ikke står i vann, for da får ikke røttene luft, og drukner/råtner. Men den må absolutt ikke tørke ut heller. Løft på den for å kjenne om den føles lett eller tung. Føles den lett, så er den tørst.
Gjest gjesta Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Takk for svar! Men du; må den stå i vindu? Jeg satt den nemlig på spisestuebordet. Den skulle nok få endel lys der, men ikke direkte sollys.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Den krever veldig mye lys, så helst i vindu, ja. Men ikke direkte sol nå på sommeren, da blir den fort svidd.
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Takk for svar! Da får jeg flytte den nærmere ett vindu tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå