Gå til innhold

Svigerfar (leker unggutt på nett)

Anbefalte innlegg

Gjest Svigerdatter
Skrevet

Hei.

Jeg har oppdaget noe ubehagelig noe, og trenger noen tanker og meninger fra dere.

Ok,for å gjøre det kort. Jeg og min mann bor hos svigerfar noen dager i sommer,og jeg satt på dataen hans en dag. Det var fordi jeg så i loggen at jeg kom inn på siden. Og jeg ble mildt sagt ganske forfjamset. Min svigerfar hadde profil der han søker etter unge jenter. Det sto litt om jobb og bosted- alt der var sant, men han skrev at han var 30år. Han er over 50.

Jeg ble liveredd for at jeg skulle bli tatt på fersken,så jeg gikk ut av det uten å lese særlig mye mer-men jeg føler jeg har sett nok.

Synes tanken på at min svigerfar utgir seg for å være en ung mann- og søker kontakt med jenter, ja,det er ganske ubehagelig. Men jeg vet ikke om jeg skal si noe til mannen min?!

Det har seg nemlig sånn at min mann har ikke hatt så god kontakt med sin far opp igjennom, og da hans mor(de var skilt) døde i fjor,tok de endelig kontakt med hverandre og han virker mye lykkeligere. Hva hvis jeg forteller ham hva jeg så på nettet?! Hva vil han tro om faren sin, og hva vil han gjøre?

Hva tenker dere om dette? Sikkert litt vanskelig å sette seg inn i det,men jeg håper noen har noen innspill og meninger.

Mvh C

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke helt det samme, men likevel i samme gate: jeg tok nemlig svigerfar på "fersken" med en yngre dame som ikke er min svigermor.

En meget ubehagelig opplevelse som jeg helst skulle ha vært foruten!

Jeg valgte å ikke si noe om dette til mannen og svigermor min fordi det eneste jeg ville ha oppnådd ved å fortelle om dette noe var å lette min egen samvittighet.

MEN, jeg snakket med svigerfar, og han er fullt klar over at jeg vet, og hva jeg mener om dette!

I ditt tilfelle var det kun en tilfeldighet at du oppdaget dette med din svigerfar, og selv om det er betenkelig at han utgir seg for å være 20 år yngre enn han er, så er han likevel såpass voksen i profilen at det ser ut som om han ikke er ute etter de yngste jentene. Da hadde han nok utgitt seg for å være enda yngre...

Dette er noe som taler til hans "fordel" (en meget liten fordel, men likevel)

Alle over 20 VET jo at det finnes idioter som utgir seg for å være en annen enn den de er på nettet, og er fullt klar over at de kan treffe på en slik person og tar dette med i beregningen når de svarer på annonser.

Det hadde vært enda verre om han hadde hatt "fjortissene" som målguppe.

Jeg vil ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg ber deg om å tenke på hva du ønsker å oppnå ved å fortelle din mann om dette, og hvorfor du vil si i fra.

Tror du det er noen fare for de jentene han har kontakt med, så MÅ du si i fra til mannen din!!!

Tror du at dette kan dreie seg om en "uskyldig" fantasi, så hadde det kanskje vært bedre for forholdet mellom far og sønn om du hadde konfrontert din svigerfar med hva du har funnet ut, og forklare at du er ukomfortabel med dette, og hvorfor du velger å snakke med ham om det?

Jeg er sikker på at din svigerfar hadde satt pris på at du kom direkte til ham, i stedet for å risikere å ødelegge forholdet mellom ham og sønnen!

Om dette ikke er riktig for deg, så kanskje du kan lage din egen profil på det samme nettstedet, og finne ut hvor vidt dette er en "uskyldig" fantasi, eller om han fører de som tar kontakt bak lyset? Da finner du jo ut hva han er ute etter, og det er lettere å ta avgjørelsen.

Det er en vanskelig avgjørelse å ta, men jeg vet at du finner ut hva som er rett i ditt tilfelle!

Lykke til! :klem:

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg hadde fortalt det jeg... men ikke på en alvorlig måte, mer humoristisk kanskje. Synes ikke det er så alvorlig, da han ikke er ute etter småjenter, og så vidt du vet møter han kanskje ikke noen heller, er kun nettprat og dermed ingen skade skjedd. Kommer litt på an på hvordan mannen og og faren hans er. Tåler han at du sier det på en grei måte, det vet egentlig bare du fordi du kjenner manen din best. Men jeg hadde villet vite det om pappa gjorde noe sånt. Ikke at jeg hadde sagt noe til ham, men hadde blitt snurt om kjæresten holdt noe sånt hemmelig fra meg.

Gjest Svigerdatter
Skrevet
Dette er ikke helt det samme, men likevel i samme gate: jeg tok nemlig svigerfar på "fersken" med en yngre dame som ikke er min svigermor.

En meget ubehagelig opplevelse som jeg helst skulle ha vært foruten!

Jeg valgte å ikke si noe om dette til mannen og svigermor min fordi det eneste jeg ville ha oppnådd ved å fortelle om dette noe var å lette min egen samvittighet.

MEN, jeg snakket med svigerfar, og han er fullt klar over at jeg vet, og hva jeg mener om dette!

I ditt tilfelle var det kun en tilfeldighet at du oppdaget dette med din svigerfar, og selv om det er betenkelig at han utgir seg for å være 20 år yngre enn han er, så er han likevel såpass voksen i profilen at det ser ut som om han ikke er ute etter de yngste jentene.  Da hadde han nok utgitt seg for å være enda yngre...

Dette er noe som taler til hans "fordel" (en meget liten fordel, men likevel)

Alle over 20 VET jo at det finnes idioter som utgir seg for å være en annen enn den de er på nettet, og er fullt klar over at de kan treffe på en slik person og tar dette med i beregningen  når de svarer på annonser.

Det hadde vært enda verre om han hadde hatt "fjortissene" som målguppe.

Jeg vil ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg ber deg om å tenke på hva du ønsker å oppnå ved å fortelle din mann om dette, og hvorfor du vil si i fra.

Tror du det er noen fare for de jentene han har kontakt med, så MÅ du si i fra til mannen din!!!

Tror du at dette kan dreie seg om en "uskyldig" fantasi, så hadde det kanskje vært bedre for forholdet mellom far og sønn om du hadde konfrontert din svigerfar med hva du har funnet ut, og forklare at du er ukomfortabel med dette, og hvorfor du velger å snakke med ham om det?

Jeg er sikker på at din svigerfar hadde satt pris på at du kom direkte til ham, i stedet for å risikere å ødelegge forholdet mellom ham og sønnen!

Om dette ikke er riktig for deg, så kanskje du kan lage din egen profil på det samme nettstedet, og finne ut hvor vidt dette er en "uskyldig" fantasi, eller om han fører de som tar kontakt bak lyset?  Da finner du jo ut hva han er ute etter, og det er lettere å ta avgjørelsen.

Det er en vanskelig avgjørelse å ta, men jeg vet at du finner ut hva som er rett i ditt tilfelle!

Lykke til! :klem:

Takk for ditt innspill!

Jeg kan overhodet ikke tenke meg å opprette min egen profil der inne for å "spionere" på ham. Jeg har sett nok- han skrev han var interessert i jenter fra alderen 18-30 noe jeg synes er ganske ekkelt når han er 50år. Jeg vet ikke om han har til hensikt å møte dem for sex, eller om han bare ønsker litt flørting over nettet. Det er jo en vestentlig forskjell,men allikevel så HAR han faktisk gått over en grense her,mener jeg. Mannen min ville helt sikkert vært enig med meg i det.

Jeg tenker litt som deg; hva hvis dette bare er en uskyldig fantasi, og så ødelegger kanskje får at de for et bra far/sønn forhold.

Hvis mannen min hadde hatt et "normalt" og godt forhold til faren sin,tror jeg at jeg hadde sagt det med en gang,men nå er det litt mer komplisert. Jeg ser mannen min er glad og lettet over at han og faren er på talefot igjen, og blir bedre kjent. Jeg føler jeg kan ødelegge så mye.

Men på en annen side; jeg hadde synes dette her var greit å få snakket med ham om. Liker ikke å holde ting hemmelig for ham.

Jeg vet ikke om jeg er tøff nok til å ta det opp med svigerfar alene...

Takk for :klem: Den trengte jeg!

Jeg hadde fortalt det jeg... men ikke på en alvorlig måte, mer humoristisk kanskje. Synes ikke det er så alvorlig, da han ikke er ute etter småjenter, og så vidt du vet møter han kanskje ikke noen heller, er kun nettprat og dermed ingen skade skjedd. Kommer litt på an på hvordan mannen og og faren hans er. Tåler han at du sier det på en grei måte, det vet egentlig bare du fordi du kjenner manen din best. Men jeg hadde villet vite det om pappa gjorde noe sånt. Ikke at jeg hadde sagt noe til ham, men hadde blitt snurt om kjæresten holdt noe sånt hemmelig fra meg.

Takk for innspill!

Nei,som sagt så vet jeg jo ingenting om hva hans intensjoner er,eller hva han har gjort med disse jentene. Når det er snakk om jenter ned i 18-års alderen synes jeg det har gått for langt-selv om de er voksne nok til å fortstå at det kan være "en gammel gris og ikke en deilig 20åring",men noen blir lurt. Tanken på at min svigerfar sitter og flørter og sånt med disse jentene gjør meg uvel.

Jeg ser absolutt ingen humor i dette her,så å vinkle det sånn hvis jeg skal si noe til mannen min går nok ikke.

Mannen min "tåler å høre det meste" for å si det slik- han setter også stor pris på at jeg er ærlig mot ham,men jeg vet ikke om han er ekstra sårbar når det gjelder faren hans,på en måte?!

Jeg lå og tenkte på det lenge i går natt,og han spurte om det vra noe galt. Jeg øøy og sa alt er fint. Fikk dårlig samvittighet rett etterpå, og lurer på hvordan det skal bli hvis jeg ikke får bildene mine ut av hodet,men skal fortsette å ikke si noe.

Jo mer jeg tenker på det,jo mer usikker blir jeg. Jeg heller nok litt mot den siden at jeg IKKE bør fortelle ham det. Mest fordi jeg er redd for at mannen min skal bli såret og ikke klare å ha et godt forhold til sin far.

Blir veldig glad for flere tips til hva jeg kan gjøre!

Mvh C

Skrevet

Jeg er vel enig med uffda i det meste her, og skjønner at du synes det hele er ubehagelig. Men:

Ærlig talt, dette har verken du eller din mann noe med. Din svigerfar er en voksen mann, og dere har ingenting med å legge dere opp i hans seksualliv. Bare at det nevnes her å konfrontere ham synes jeg er forferdelig, han har rett på privatliv. Det er hans egen sak.

(Hadde det vært snakk om pedofili hadde naturligvis saken vært en annen.)

Skrevet
Ok,for å gjøre det kort. Jeg og min mann bor hos svigerfar noen dager i sommer,og jeg satt på dataen hans en dag. Det var fordi jeg så i loggen at jeg kom inn på siden. Og jeg ble mildt sagt ganske forfjamset. Min svigerfar hadde profil der han søker etter unge jenter. Det sto litt om jobb og bosted- alt der var sant, men han skrev at han var 30år. Han er over 50.

Når man sjekker andres logg kan man finne ting om andre man helst ikke vil vite.

Gjest Svigerdatter
Skrevet
Når man sjekker andres logg kan man finne ting om andre man  helst ikke vil vite.

Det var ikke meningen å se i "hans" logg- jeg skulle finne noe jeg hadde vært inne på før på dagen,og så en remse med DEN siden.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg er vel enig med uffda i det meste her, og skjønner at du synes det hele er ubehagelig. Men:

Ærlig talt, dette har verken du eller din mann noe med. Din svigerfar er en voksen mann, og dere har ingenting med å legge dere opp i hans seksualliv. Bare at det nevnes her å konfrontere ham synes jeg er forferdelig, han har rett på privatliv. Det er hans egen sak.

Enig!

Dette tilhører din svigerfars privatliv, og hverken du eller din mann har rett til å blande dere i dette. Hold kjeft og anse det som straffen for å snike i andres logg! For slike profiler kommer ikke opp automatisk uten at du har snoket og trykket på noe du burde holdt deg unna.... ;)

Gjest gjest1
Skrevet

:Nikke::klappe:

Skrevet

Jeg synes faktisk det er å gå langt over streken det du gjør nå, med å skulle "ta opp dette" med mann eller svigerfar.

Som de andre sier, hverken du eller mannen din har noe med hans privatliv å gjøre.

Jentene han søker er over 18, det er fullt lovlig.

At DU ikke føler deg komfortabel med det, er ikke hans problem, men ditt.

Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Du sier at han påstår at han er tretti. Hvis han bruker internett for å treffe jenter kommer det jo fort fram at han er 20 år eldre. Derfor høres det jo ut som dette bare er noe han driver med på nettet. Jeg synes det høres ganske uskyldig ut, og at det ikke er noe du har noe med. Hvis en godt voksen mann vil snakke med folk på nettet, og utgi seg for å være litt yngre enn det han er, synes jeg ikke det er noe galt i det. Det går vel ikke ut over noen. Og du skulle heller aldri ha lest gjennom profilen hans. Du får nok bare leve med at du vet dette om han, og prøve å ikke ødelegge forholdet mellom far og sønn.

Endret av ayrabeth
Gjest Gorgonzola
Skrevet
Du sier at han påstår at han er tretti. Hvis han bruker internett for å treffe jenter kommer det jo fort fram at han er 20 år eldre. Derfor høres det jo ut som dette bare er noe han driver med på nettet. Jeg synes det høres ganske uskyldig ut, og at det ikke er noe du har noe med. Hvis en godt voksen mann vil snakke med folk på nettet, og utgi seg for å være litt yngre enn det han er, synes jeg ikke det er noe galt i det. Det går vel ikke ut over noen. Og du skulle heller aldri ha lest gjennom profilen hans. Du får nok bare leve med at du vet dette om han, og prøve å ikke ødelegge forholdet mellom far og sønn.

Signerer :)

Skrevet

Jeg skjønner at du synes det var en ubehagelig oppdagelse, men dette er noe du strengt tatt ikke har noe med.

Dersom han har sex med jenter fra 18-30, så er det hans og DERES valg. De finner jo raskt ut at dette ikke er noen unggutt, og skjer det noe videre da..er det jo med deres samtykke at det utvikler seg!

Skrevet

Skriver under på denne.

Skrevet
Synes tanken på at min svigerfar utgir seg for å være en ung mann- og søker kontakt med jenter, ja,det er ganske ubehagelig.

han skrev han var interessert i jenter fra alderen 18-30 noe jeg synes er ganske ekkelt når han er 50år. Jeg vet ikke om han har til hensikt å møte dem for sex, eller om han bare ønsker litt flørting over nettet. Det er jo en vestentlig forskjell,men allikevel så HAR han faktisk gått over en grense her,mener jeg.

Nei,som sagt så vet jeg jo ingenting om hva hans intensjoner er,eller hva han har gjort med disse jentene. Når det er snakk om jenter ned i 18-års alderen synes jeg det har gått for langt-selv om de er voksne nok til å fortstå at det kan være "en gammel gris og ikke en deilig 20åring",men noen blir lurt. Tanken på at min svigerfar sitter og flørter og sånt med disse jentene gjør meg uvel.

Synes i grunnen du besvarer det hele selv. Du sier at DU synes det er ubehagelig og blir uvel, og at DU mener han har krysset en grense. Som du selv også sier - så lenge målgruppen hans er 18 og oppover er det fullt lovlig, og hva du personlig måtte mene eller tro blir helt og holdent DITT problem.

Svigerfaren din har ikke gjort noe som er i nærheten av ulovlig, og det er du som har snoket (ok, det var ikke tilsiktet, men du leste hans logg) og så lenge du ikke oppdager noe lovstridig bør du holde munn om det.

Svigerfar er i sin fulle rett til å kontakte folk på internett på samme måte som du nå gjør på dette forumet. Om han "pynter" litt på alderen sin har det ingenting å si så lenge han holder seg innenfor loven.

Skrevet

No offence til de over 30 her, men å kalle 30 år for "unggutt" synes jeg er litt.. misvisende. Jeg fikk litt tanker til pedofili osv hvor personen utga seg for å være 15 for å sjekke opp 13-14 åringer...

Men sikkert bare jeg som fikk den assosiasjonen.

Gjest Mireya
Skrevet
Men sikkert bare jeg som fikk den assosiasjonen.

:riste: Ikke bare du... jeg også.

Skjønner at trådstarter syntes dette var ekkelt, men synes ikke at hun skal gjøre noe med det. Det er tross alt noe ganske privat det er snakk om her.

Skrevet (endret)

Følger meg inn under de som hevder at dette har du rett og slett ikke noe med. Snoking i andres privatliv er en uting, hva skulle du egentlig oppnå med å gå videre med?? :frustrert:

Endret av Goggen
Skrevet

Dette er jeg helt enig i!

Gjest gjest1
Skrevet

Helt klart ekkelt og ikke det man ønsker å finne ut om svigerfar, men nå har du trampet inn i hans privatliv, og det er et område du ikke har noe med å bevege deg inn på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...