Gjest Gjesta Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Jeg må bare få det ut!!! Jeg irriterer meg grenseløst over de som alltid sier/skriver "du kan ta og ringe..." "du kan ta og gjøre..." Osv.... Noen bruker det søren meg i nesten alle sammenhenger (jada, sikkert teit å bry seg så mye om sånt, men når man hører det igjen og igjen og igjen.... . )
Gjest Sativa Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Meneh...... det er jo sånn mange snakker da, de synes sikkert det er helt naturlig å formulere seg sånn. Ække noe å være lei seg for det vel :-)
Gjest BagLady Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Jeg får spader av de som sier "lissom". Det vil da i noen tilfeller si meg selv. Men irriterende er det iallefall
Gjest Gjesta Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 Ta nå og slapp av litt før du tar den helt ut.
Gjest Lanyah Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Når du sa det, kom jeg på å tenke på folk som hele tiden sier "Veit eg" eller "Veit du", i slutten av en setning. Foreksempel, "Du får vel lage mat idag, veit eg!" Det er bare ikke mening i det...! :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Min venninne sier "iant" istedenfor ikkesant... Kjempemoro når hun refererer til en samtale
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 sikkert teit å bry seg så mye om sånt,Ja, hvis du har passert 16 er det teit.
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Jeg sier ofte "ta og ta på tv" ;D Jeg orker ikke "vettu" folk
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Jeg sier ofte "ta og ta på tv" ;D Jeg orker ikke "vettu" folk ← Det er så arrogant å si vettu. På grensen til provoserende.
Najs Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 En jeg kjenner sier "skulle jeg til å si" eller "holdt jeg på å si" etter omtrent annenhver setning. Det begynner å gå meg på nervene
Gjest Lanyah Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 En jeg kjenner sier "skulle jeg til å si" eller "holdt jeg på å si" etter omtrent annenhver setning. Det begynner å gå meg på nervene ← Det samme gjør en venninne av meg, tenker ikke over det alltid. Men noen ganger er det bare nett det jeg får med meg av setningen fordi det går i reprise i hodet mitt! En annen jeg kjenner sier alltid "lissom" etter hver setning og ORD!
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2006 #12 Skrevet 9. august 2006 Min tidligere kollega sa "da" på avslepen nordlandsdialekt etter HVER setning... Jeg trodde jeg skulle fly på henne til slutt!
Rhiakath Skrevet 9. august 2006 #13 Skrevet 9. august 2006 Jeg er et slikt menneske du irriterer deg over
Tante T Skrevet 10. august 2006 #14 Skrevet 10. august 2006 Jag har ei veninne som allrid sier " kan jeg sitta på deg" når ho skal spørre om ho kan få sitte på med meg [ eller med den personen som kjører meg igjen ] hvis vi skal kjøre et sted Det er litt artig
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2006 #16 Skrevet 10. august 2006 Min venninne sier "iant" istedenfor ikkesant... Kjempemoro når hun refererer til en samtale ← Det sier datteren min også, og alle venninnene hennes tror jeg. Om noen år vet folk sikkert ikke hva ordet "iant" egentlig kommer av/fra... Ellers irriterer jeg meg over folk som sier "jeg har tenkt til å/ jeg har ikke tenkt til å..." det skal da ikke være noe "til" i den setningen. Jeg tror forøvrig jeg selv er en synder når det gjelder å si f.eks. "Kan ikke du ta å slå på tv'n". Det gir ingen mening, men har blitt en vane...
Knurr Skrevet 10. august 2006 #17 Skrevet 10. august 2006 Når man først blir oppmerksom på det, blir sånt sinnsykt irriterende! Bodde rett ved Stavanger en gang i tida. Og bodde på internat med et par jærske jenter som begynte alle spørsmål med "om atte eg kan...".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå