Gå til innhold

Du kan ta og.....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg må bare få det ut!!!

Jeg irriterer meg grenseløst over de som alltid sier/skriver

"du kan ta og ringe..."

"du kan ta og gjøre..."

Osv....

Noen bruker det søren meg i nesten alle sammenhenger :sur:

(jada, sikkert teit å bry seg så mye om sånt, men når man hører det igjen og igjen og igjen.... :sjenert: . )

Videoannonse
Annonse
Gjest Sativa
Skrevet

Meneh...... det er jo sånn mange snakker da, de synes sikkert det er helt naturlig å formulere seg sånn. Ække noe å være lei seg for det vel :-)

Gjest BagLady
Skrevet

Jeg får spader av de som sier "lissom". Det vil da i noen tilfeller si meg selv. Men irriterende er det iallefall :sur:

Gjest Gjesta
Skrevet

Ta nå og slapp av litt før du tar den helt ut.

Gjest Lanyah
Skrevet

Når du sa det, kom jeg på å tenke på folk som hele tiden sier "Veit eg" eller "Veit du", i slutten av en setning. Foreksempel, "Du får vel lage mat idag, veit eg!" Det er bare ikke mening i det...! :klø:

Gjest gjest1
Skrevet

Min venninne sier "iant" istedenfor ikkesant... Kjempemoro når hun refererer til en samtale :ler:

Skrevet
sikkert teit å bry seg så mye om sånt,
Ja, hvis du har passert 16 er det teit.
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg sier ofte "ta og ta på tv" ;D Jeg orker ikke "vettu" folk :(

Skrevet
Jeg sier ofte "ta og ta på tv" ;D Jeg orker ikke "vettu" folk :(

Det er så arrogant å si vettu. På grensen til provoserende.
Skrevet

En jeg kjenner sier "skulle jeg til å si" eller "holdt jeg på å si" etter omtrent annenhver setning. Det begynner å gå meg på nervene :forvirret:

Gjest Lanyah
Skrevet
En jeg kjenner sier "skulle jeg til å si" eller "holdt jeg på å si" etter omtrent annenhver setning. Det begynner å gå meg på nervene  :forvirret:

Det samme gjør en venninne av meg, tenker ikke over det alltid. Men noen ganger er det bare nett det jeg får med meg av setningen fordi det går i reprise i hodet mitt! :ler:

En annen jeg kjenner sier alltid "lissom" etter hver setning og ORD!

Gjest gjest1
Skrevet

Min tidligere kollega sa "da" på avslepen nordlandsdialekt etter HVER setning... Jeg trodde jeg skulle fly på henne til slutt!

Skrevet

Jeg er et slikt menneske du irriterer deg over :sjenert:

Skrevet

Jag har ei veninne som allrid sier " kan jeg sitta på deg" når ho skal spørre om ho kan få sitte på med meg [ eller med den personen som kjører meg igjen ;) ] hvis vi skal kjøre et sted :ler: Det er litt artig :tunge1:

Skrevet
Min venninne sier "iant" istedenfor ikkesant... Kjempemoro når hun refererer til en samtale :ler:

Det sier datteren min også, og alle venninnene hennes tror jeg. Om noen år vet folk sikkert ikke hva ordet "iant" egentlig kommer av/fra...

Ellers irriterer jeg meg over folk som sier "jeg har tenkt til å/ jeg har ikke tenkt til å..." det skal da ikke være noe "til" i den setningen. :sur:

Jeg tror forøvrig jeg selv er en synder når det gjelder å si f.eks. "Kan ikke du ta å slå på tv'n". Det gir ingen mening, men har blitt en vane...

Skrevet

Når man først blir oppmerksom på det, blir sånt sinnsykt irriterende!

Bodde rett ved Stavanger en gang i tida. Og bodde på internat med et par jærske jenter som begynte alle spørsmål med "om atte eg kan...". :klaske:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...