Lemon Skrevet 4. januar 2003 #1 Skrevet 4. januar 2003 Hei dere! Jeg skrubber hele kroppen en gang i uken, der rygg, mage, ben, bryst osv. får gjennomgå ;-) Etter bare en dag opplever jeg stadig at disse såkalte "nuppene" på (spesielt) rygg og bryst dukker opp igjen. Jeg er veldig fristet til å skrubbe oftere når jeg er i dusjen, men har hørt at dette ikke er bra for huden. Hva bør jeg gjøre?
Gjest care Skrevet 4. januar 2003 #2 Skrevet 4. januar 2003 Jeg skrubber meg med hampvott hver gang jeg er i dusjen - men har ikke merket noe til nuppene- hva slags nupper er det egentlig du snakker om....
Lemon Skrevet 4. januar 2003 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2003 "Nuppene" kan også defineres som døde hudceller som ligger som små, hvite "nupper" på huden...
bare meg 79 Skrevet 4. januar 2003 #4 Skrevet 4. januar 2003 Det beste for og få det bedre er kr.peeling ca 2 ganger i uka lett over hele kroppen ikke TA for hardt. :x Da blir det verre og husk og smør deg med en god bodylotion hver gang du dusjer. :wink:Du kan og bruke en dusjolje(Babor har en veldig god) istede for såpe,det gjør huden mykere så kjennes ikke nuppene så godt. Ellers har fruktsyre og en god effekt.Håper du finner noe som hjelper,lykke til
Englepusen Skrevet 5. januar 2003 #5 Skrevet 5. januar 2003 Kjøpte meg skrubbehansker som jeg bruker nesten hver gang jeg dusjer. Får både vask og skrubb i ett på den måten Smører meg inn med olivenolje etterpå..da blir jeg glatt som en delfin!
Gjest care Skrevet 5. januar 2003 #6 Skrevet 5. januar 2003 Kjøpte meg skrubbehansker som jeg bruker nesten hver gang jeg dusjer. Får både vask og skrubb i ett på den måten Smører meg inn med olivenolje etterpå..da blir jeg glatt som en delfin! Ja, det blir jeg også. Skjønner ikke hvor disse nuppene kommer fra. HVa med en god body lotion? :blunke:
Lemon Skrevet 5. januar 2003 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2003 Jeg smører meg inn med Biotherms blå Body Lotion hver gang jeg har vært i dusjen. Er veldig fornøyd med den.. Disse "nuppene" jeg beskriver er som sagt døde hudceller..
starie Skrevet 5. januar 2003 #8 Skrevet 5. januar 2003 Disse nuppene er svært vanlige og tilstanden heter keratotis pilaris. De oppstår oftest på lår eller overarmer og er hornpropper i poreåpningene. Årsaken er en arvelig forhorningsforstyrrelse i porene og behandlingen er hampvott eller peeling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå