Gå til innhold

Stipend frå lånekassen

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Sendte inn signert gjeldsbrev til lånekassen i midten av forrige veke, men på "Mine sider" hos lanekassen.no står det at gjeldsbrevet ikkje er mottatt enno. Nokon som veit kor lang tid det tar frå gjeldsbrevet er sendt inn, til pengane er mottatt. Treng pengar til bøker snart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte på torsdag, det ble registrert hos lånekassen i dag. Og nå står det pengene skal sendes neste virkedag. Da sendes de sikkert i morgen og jeg har dem på konto 2 dager etter det, altså ca fredag.

Dermed tar det en drøy uke i beste fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke fått gjeldsbrevet, til tross for at det er sendt!

Begynner bli litt hast, jeg reiser fra denne adressen i MORGEN!!!!!!!!

Trenger penger til bøker jeg også, som alle andre..

Har lånekassa et tlfnr???

HAr de åpent på lørdager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min situasjon er lik veslos, men jeg må bekrefte utdanningsplanen og melde meg opp til eksamen før jeg får penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-
Jeg har enda ikke fått gjeldsbrevet, til tross for at det er sendt!

Begynner bli litt hast, jeg reiser fra denne adressen i MORGEN!!!!!!!!

Trenger penger til bøker jeg også, som alle andre..

Har lånekassa et tlfnr???

HAr de åpent på lørdager??

Selvsagt har Lånekassen et telefonnummer, og selvsagt er de ikke åpne på lørdager...

http://www.lanekassen.no/templates/Page____2983.aspx:

Telefontid: mandag–fredag kl. 0900–1500

Tlf: 04545 (fra utlandet: +47 22 72 45 45)

Pris på telefonsamtale fra fasttelefon i Norge: Oppstartpris 59 øre, minuttpris 39 øre.

Det har stått "Du har mottatt, eller vil motta et brev de nærmeste dagene" elns på Lånekassens sider de siste 4 ukene nå... Tror jommen jeg må ringe de på mandag, kunne vært greit å få sendt inn gjeldsbrevet før jeg starter på skolen, slik at pengene kommer så fort som mulig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk stipendet 3 dager etter jeg hadde postet og signert gjeldsbrevet. Har du betalt semesteravgift og bekreftet utdanningsplan, så burde det gå ganske så radig. De kommer nok snart skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke signere elektronisk da? Da slipper man å vente på posten og alt skjer raskere. Du får en sms når det er lagt ut og du kan da logge deg på og signere ved hjelp av tippekortet som mange har liggende i lommeboka. Man trenger bare en kortleser som kan bestilles gratis på Norsk tippings hjemmesider (eller her: https://www.prod.buypass.no/bpwebstore/init...05EE66DB7C633C6 )

Elektronisk gjeldsbrev bestilles på Dine sider. Selve gjeldsbrevet og signeringen skjer i Altinn (logger på og signerer med tipperkort og kortleser). Er det ingen andre som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...