Gå til innhold

Pannekaker med sjokoladefyll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smakte noe livsfarlig godt i Frankrike. Pannekaker/crepes fylt med en slags sjokoladesaus som heter Nutell. De solgte det nærmest overalt på gaten.

Jeg har en god oppskrift på franske pannekaker, men kan ikke finne Nutell i butikken. Fikk høre at det var et internasjonalt merke som var til salgs "overalt" i verden (?).

Jeg har prøvd mine crepes med både vanlig sjokoladepålegg og nugatti, men det blir ikke helt det samme.

Noen som har gode oppskrifter eller vet hva jeg kan bruke i stedet for Nutell?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg synes Nugatti er det som smaker likest i Norge... (Nå liker jeg ingen av delene noe særlig, så kanskje derfor jeg ikke smaker forskjell ;) )

Skrevet (endret)

Nutella heter merket. Har aldri sett det i Norge, men jeg har ikke sett etter det heller.

http://nn.wikipedia.org/wiki/Nutella

Men de pannekakene er gode, ja ;)

Om du ikke har testet ut andre sjokoladepålegg enn Nugatti finnes det jo flere - bl a Sjokonøtt og Nesquik. Vet ikke hvordan de smaker.

Endret av Svart Katt
Skrevet

Nutella er det ja. Tror den er litt mørkere enn Nugatti, og så er den alltid like flytende, mens Nugatti forandrer konsistens og blit litt tørrere etterhvert.

Bruk nugatti du, og neste gang du er i utlandet, kan du jo kjøpe med deg noen glass nugatti hjem. (De glassene hater jeg forresten, det er alltid umulig å få ut alt. Nugattibegerene er bedre, de kan man skrape fint ut.)

Gjest allium
Skrevet

Når jeg lager Jamie Olivers lunsjbrød, søt variant, bruker jeg Nugatti istedenfor Nutella, og det går helt fint.

Skrevet

I Ica-butikken min i Oslo har de Nutella! (Jeg ser at du også bor i Oslo, Gattissima).

De selger den på Ica på Frogner, like ved Solli plass.

Som takk for hjelpen, håper jeg du legger ut oppskriften din på crepes

:sjenert:

Da blir det crepes med Nutella for hele familien i morgen! Det er supergodt :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Når jeg lager Jamie Olivers lunsjbrød, søt variant, bruker jeg Nugatti istedenfor Nutella, og det går helt fint.

oppskrift....? :sjenert:

Gjest allium
Skrevet
oppskrift....?    :sjenert:

Lag pizzadeig. Kjevle ut et rektangel, smør på Nugatti, dryss over bananskiver og hakkede nøtter. Rull sammen til en pølse, rull pølsen sammen til en ring. Stek, ca 220 grader, 45 minutter.

Salt variant: Fyll med hardkokte egg, spekeskinke, mozzarellaost, soltørkede tomater og basilikum (jeg bruker gjerne pesto som jeg smører på istedenfor basilikum).

Ett brød av hver type, og picnic'en er reddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...