Mrs. B Skrevet 4. januar 2003 #1 Skrevet 4. januar 2003 (endret) Æsj.. har fått ørebetennelse.. Har visst hatt det da jeg var 2 år men ikke siden... Derfor er jeg ikke sikker på hvordan det arter seg. Det begynte i går kveld, og i natt og i morges var det så plagsomt/vondt at jeg fikk meg time hos en privatklinikk i dag tidlig. Fikk vite at jeg har mellomøre betennelse på høyre øret. Fikk resept på 660mg Apocellin som jeg skal ta i én uke. Bruker også nesespray ved siden av. Rett etter at jeg kom hjem igjen begynte det derimot å renne av øret mitt, så da er det vel gått hull på trommehinnen. Er egentlig glad for det jeg, for da gjør det nesten ikke vondt lenger. Men det jeg lurer på er.. kan d være skadelig å dusje og få shampoo og liknende i øret nå? Og er det en god ide å skylle øret med lunkent vann (har hørt om andre som har fått gjort det hos legen) eller risikerer jeg bare at det blir liggende igjen vann innerst (bak "hullet") som bare gjør vondt verre? Håper på gode tips fra andre med erfaring. Endret 9. august 2007 av Mrs. B
Lindis Skrevet 5. januar 2003 #2 Skrevet 5. januar 2003 Stakkars lille deg Ikke noe kjekt med ørebetennelse, nei. Jeg tror nok du må være litt forsiktig med å få vann og såpe i ørene, og i alle fall sørge for at du ikke blir kald etterpå. Ha alltid på deg lue når du går ut!!
Lindis Skrevet 5. januar 2003 #3 Skrevet 5. januar 2003 Du bør tette til øret med f.eks. bomull og plastre det utenpå. Siden trommehinnen er sprukket er det åpent inn til det indre øret, hvor det ikke bør komme inn vann!
Mrs. B Skrevet 6. januar 2003 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2003 Takk for svar. Har ikke dekt til øret i dusjen, men har vært forsiktig. Var litt for trøtt i går kveld tror jeg for jeg tok bare 1 penicillin i stedenfor 2.. skulle ta 3x2 den første dagen (lørdag) og 1x1x2 de andre dagene.. men jeg tok den ene jeg glemte i morges.. håper ikke det gjør noe at jeg tok to nå.. Ellers er øret mitt noe tettere i dag enn de to andre dagene.. slitsomt når det "suser" i øret hele tiden. Vet dere forresten hvilken side det er best å ligge på når man skal sove? Prøver å ligge på ryggen med høyre øre litt ned mot puta (som jeg har kjøkkenpapir på) sånn at all "styggheten" renner ut.. Er det dumt å ligge på selve øret tro?! Ja ja.. gleder meg til dette er over.. er selvsagt mest redd for å få hørselskade.. :o Har lest at tettheten kan vare flere uker etterpå... *slitsomt* Skal huske lue når jeg går ut ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå