Spirito Skrevet 8. august 2006 #1 Del Skrevet 8. august 2006 Ja, det lurer jeg på. Det står at man ikke skal bruke matsalt, men spesialsalt. Finnes det i matbutikker, eller må man på elkjøp eller liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 8. august 2006 #2 Del Skrevet 8. august 2006 fikk beskjed om å kjøpe vanlig havsalt vi.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #3 Del Skrevet 8. august 2006 fikk beskjed om å kjøpe vanlig havsalt vi.. ← Vi også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flugelhorn Skrevet 8. august 2006 #4 Del Skrevet 8. august 2006 Eh..... aldri brukt salt vi... Fikk beskjed at det ikke var så mye kalk i vannet at det var nødvendig med salt... (hva er salt godt for???) Bør kansje begynne med det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 8. august 2006 #5 Del Skrevet 8. august 2006 Eh..... aldri brukt salt vi... Fikk beskjed at det ikke var så mye kalk i vannet at det var nødvendig med salt... (hva er salt godt for???) Bør kansje begynne med det.... ← det er vist ikke nødvendig om det ikke er mye kalk i vannet har jeg hørt. Om det er det blir glassene ofte litte grå f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toyita Skrevet 8. august 2006 #6 Del Skrevet 8. august 2006 Har dere saltet opp i beholderen sammen med såpen da? Eller? :icon_neutral: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 8. august 2006 #7 Del Skrevet 8. august 2006 Har dere saltet opp i beholderen sammen med såpen da? Eller? :icon_neutral: ← vi har en egen beholder til saltet som er i bunnen av oppvaskmaskinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #8 Del Skrevet 8. august 2006 I "min" Menybutikk står grovkornet salt sammen med oppvaskmaskinmidlene. Det er vanlig grovt salt som jeg heller nedi en egen beholder i bunnen av maskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #9 Del Skrevet 8. august 2006 Sånn, nå har jeg vært på Meny og kjøpt salt ! Takk for påminnelsen. Det er Jozo grovt salt uten jod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #10 Del Skrevet 8. august 2006 Skal en ha salt fra butikken bør en bruke grovt havsalt. Elkjøp selger eget salt som er beregnet for oppvaskmaskin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #11 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg fikk beskjed om at vi ikke trengte å bruke salt pga vannkvaliteten i Norge - derfor lyser alltid lampen på oppvakmaskinen min for å minne på at salttanken er tom. Har fått beskje dom å ikke bry meg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hettan Skrevet 19. juli 2008 #12 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Jeg kjøpte meg ny oppvaskemaskin i dag, min første, så når det da stod at jeg skulle fylle i salt i lag med 1 liter vann i beholderen fikk jeg beskjed av el-kjøp at de ikke kunne hjelpe meg med dette.. Så etter å ha vært på nett og søkt (det var da jeg oppdaget dette forumet) gikk jeg på butikken og handlet inn havsalt siden det var det eneste min lokale butikk hadde.. Så nå har jeg satt den på og håper at det ordner seg.. Dette var et virkelig flott forum å finne nå som jeg forhåpentligvis skal bli hjemmearbeidene husmor. Endret 19. juli 2008 av Hettan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå