Gå til innhold

Hvor kjøper man spesialsalt til oppvaskmaskin?

Spirito

Anbefalte innlegg

Ja, det lurer jeg på. Det står at man ikke skal bruke matsalt, men spesialsalt. Finnes det i matbutikker, eller må man på elkjøp eller liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh..... aldri brukt salt vi... :sjenert:

Fikk beskjed at det ikke var så mye kalk i vannet at det var nødvendig med salt...

(hva er salt godt for???)

Bør kansje begynne med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Eh..... aldri brukt salt vi... :sjenert:

Fikk beskjed at det ikke var så mye kalk i vannet at det var nødvendig med salt...

(hva er salt godt for???)

Bør kansje begynne med det....

det er vist ikke nødvendig om det ikke er mye kalk i vannet har jeg hørt. Om det er det blir glassene ofte litte grå f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E
Har dere saltet opp i beholderen sammen med såpen da?  Eller?

:icon_neutral:

vi har en egen beholder til saltet som er i bunnen av oppvaskmaskinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "min" Menybutikk står grovkornet salt sammen med oppvaskmaskinmidlene. Det er vanlig grovt salt som jeg heller nedi en egen beholder i bunnen av maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en ha salt fra butikken bør en bruke grovt havsalt. Elkjøp selger eget salt som er beregnet for oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at vi ikke trengte å bruke salt pga vannkvaliteten i Norge - derfor lyser alltid lampen på oppvakmaskinen min for å minne på at salttanken er tom. Har fått beskje dom å ikke bry meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg kjøpte meg ny oppvaskemaskin i dag, min første, så når det da stod at jeg skulle fylle i salt i lag med 1 liter vann i beholderen fikk jeg beskjed av el-kjøp at de ikke kunne hjelpe meg med dette.. Så etter å ha vært på nett og søkt (det var da jeg oppdaget dette forumet) gikk jeg på butikken og handlet inn havsalt siden det var det eneste min lokale butikk hadde.. Så nå har jeg satt den på og håper at det ordner seg.. Dette var et virkelig flott forum å finne nå som jeg forhåpentligvis skal bli hjemmearbeidene husmor. :)

Endret av Hettan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...