Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en babycomp jeg har brukt siden før jul. Den blinket rødt forrige søn + man, og det betyr vel eggløsning, ikke sant?

i etterkant, så skal det gå an å trykke to ganger på sirkeltast + minustats, så komemr dato for eggløsningen opp når denne er "funnet" Men ennå viser den bare streker (sammen med gutt/jente og egg/spermiesymboler)... har jeg ikke hatt eggløsning, eller bruker den såpass tid til å finne den? har aldri sjekket dette i etterkant før nemlig, så vet ikke hvordan det har vært de andre dagene..

jeg jobbet mye netter etter forventet EL, så tempingen ble jo litt ut påd agen når jeg hadde sovet, kan det være at tempen da ble or høy i frhold til normalen og at det er derfor den ikke finner ut av det?

dessuten viser den nå "M" om 5 dager... gjør den det uansett, eller vil det si at jeg mest sannsynlig ikke er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Ladycomp, så ta det jeg skriver nå med en klype salt.

Babycomp blinker rødt når den forventer EL i løpet av de neste par dagene. Hvis det bare blinker streker antar jeg at Babycomp ikke har identifisert EL enda. Kanskje har du ikke hatt EL? Den lyser M når du gjennomsnittlig skulle ha hatt menstruasjon.

Skrevet

der var EL funnet... 4aug visstnok, da bommet vi...

Skrevet

og på dag 28 kom mensen...

hvis det stemmer at EL var 4 august/dag 21... har jeg kort syklus da?

Får nok til med EL-tester, fare for uregelmessige her ja. Jeg som trodde jeg var så regelmessig, mensen kommer som regel etter 28 dager +/-, trodde EL da var engang i midten... men men.

når begynner jeg å teste med el-test da?

Skrevet

Så lenge du bruker babycomp trenger du vel ikke bruke EL-teste??? Det går jo ut på det samme, bortsett fra at BC tar utgangspunkt i temp og testene måler ett eller annet i urinen (husker ikke hva i farta). Så vidt jeg har forstått (lest en del om babycomp) så tar det gjerne noen sykluser før BC'en har "forstått" syklusene dine. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke brukt masse penger på EL-tester når du allerede har en babycomp til mange tusen kr :sjenert:

Skrevet
hvis det stemmer at EL var 4 august/dag 21... har jeg kort syklus da?

Hvis det stemmer har du for kort lutefase. Lutefasen er tiden mellom el og forventet mens. Om denne tiden er for kort, får ikke egget tid til å feste seg.

Kjenner ikke til babycomp eller ladycomp, så noe mer kan jeg ikke tilføre.. Lykke til neste pp! :klem:

Skrevet

takk for infor meta!

men væææ :tristbla: kan slikt være "engangstilfelle", eller hva kan man isåfall gjøre med det?

kjenner meg litt spent på neste syklus nå ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...