Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Jeg har sittet og telt knapper de siste dagene mens jeg ventet på barnebidraget for august. Økonomien er mager, jeg skulle begynne å jobbe denne uken, men det har vært noen misforståelser, og jeg begynner ikke før neste måned, altså ingen lønn i august. Sommeren var knager men midt i Juli fikk jeg noen penger fra Statens innkrevingssentral. Eksen har hatt skyldig gjeld en tid, jeg hadde fått beskjed tidligere om at når han betalte inn det skyldige, ville dette bli overført til meg med en gang. Naturlig nok regnet jeg med at det var dette som hadde skjedd, han var nå ajour, jeg hadde fått det jeg hadde til gode, alt er i den skjønneste orden. I dag fikk jeg beskjed om at de pengene jeg fikk midt i juli var bidraget for august. Jeg skjønner ingenting. Personen jeg snakker med på trygdekontoret sier at statens innkrevingssentral har en ny praksis. Penger som innbetales etter den 10. i måneden betales ut med en gang som forskudd på måneden etter. Hun kunne heller ikke se at det sto noen restanse på eksen lenger. I mitt hode betyr dette at SI har "spist opp" penger jeg hadde til gode, ved å betale dem ut som forskudd for neste måned. Og nå får jeg visst ikke penger før i september? Helvete....
Gjest Gjesta Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Sånn er det her også, jeg fikk plutselig inn penger midt i juli og tenkte at omsider ble det betalt inn litt på gjelda...Men nei da... Heldigvis ringte jeg NAV som det nå heter og fikk oppklart misforståelsen.. Nå har det vært så mye tull der oppe at en veit snart ikke hva en skal tru lengre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå