Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har noen gode råd. Jeg har nå hatt to MA siden oktober. Hva skal jeg gjøre for at dette ikke skal skje igjen. Bør jeg sykmelde meg å være helt i ro eller skal jeg fortsette som vanlig? (Jobber i barnehage) Er det noen som har opplevd lignende? Kan legene finne ut om jeg har vanskelig for å "holde" på et foster? Blir meget takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har fått info om dette hos legen din, bør du ta en samtale med han snarest.

Å ha to MA i løpet av 2-3 mnd er ganske mye, syns jeg.

Skrevet

Skal snakke med legen min på mandag, men vil gjerne vite om det er andre som har opplevd det samme og hva de eventuelt gjorde/fikk råd om å gjøre.

Skrevet

Kjenner en dame som mistet tidlig i svangerskapet, flere ganger. (Sorry, men jeg er ikke helt sikker på hva som er forskjellen på MA og SA, så jeg håper dette blir rett likevel.)

Det viste seg at hun manglet et stoff (var det et enzym tro?) som skulle sørge for at slimhinnen i livmoren var kraftig nok. Dette var en enkel sak å ordne med de rette medisinene, og nå har hun flere flotte barn.

Bare som et eksempel på at alt kan ordne seg helt fint, selv om du er bekymret nå...

Lykke til! *Klemmer*

Gjest Anonymous
Skrevet

Har også opplevd dette nå, så du er ikke alene. Er også veldig interessert å vite litt mer om dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hørt at grunnen til flere MA og/eller SA etterhverandre faktisk kan være at du ikke er motagelig mot din manns sæd. Dette er noe jeg har hørt bare så om det er fakta vet jeg ikke. Å det er slettes ikke sikkert at det gjelder deg/dere!

Skrevet

hva er MA og SA?? ( kanskje ikke rett sted å ta det opp på, men skjønner ikke noe av disse forkortelsene jeg)

Skrevet

MA står for missed abortion og betyr at fosteret er dødt i livmoren men at det ikke har kommet ut av seg selv. SA står for spontanabort.

Det er ikke bestandig like greit å skjønne alle disse forkortelsene. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...