Gå til innhold

Bilder av barn på nett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest annen gjest
Skrevet

:klappe: Håper folk får med seg dette. Uansett om faren for overgrep og manipuleringer osv så har ikke voksne (les: foreldre) noe med å legge ut bilder av barna sine.

Om de absolutt må gjøre det, så bør de være like ivrige å legge ut bilder av seg selv. Liker ikke folk som trykker ut bilda av barna sine i hytt og pine, mens de gjengir ingenting av seg selv. De gjemmer seg bak barna sine, for de vil være trygge selv, eller at de ikke vil legge ut noe av seg selv. Men barn har også rett til privatliv! Barn er et eget menneske! Respekter de som alle andre voksne. Skal voksne legge ut bilder av barna sine, bør de i det minste spørre barna før de gjør det. Men så kommer dette etiske problemet opp: ikke alle barn kan svare for seg, barn forstår ikke omfanget av internett og de forstår ikke omfanget av verden, dens syke folk og farer, heller ikke konseptet privatliv og hvorfor det er viktig. Lurer på om alle disse foreldrene poster bilder av f.eks. søsteren sin uten å spørre, eller at de spør søsteren mens hun er full og godtar det som en fullmakt.

hilsen

ei som irriterer seg over voksne som ser på barna som sine (som i eiendel) og dermed rett til å bruke alt som de vil selv. Vi har et ansvar for barna våre, ikke en rett!

Skrevet
Om de absolutt må gjøre det, så bør de være like ivrige å legge ut bilder av seg selv.

Både jeg og barna har hjemmesider. Disse er jo åpne for almennheten, men det er en del lukkede "rom" der som kun bekjente har tilgang til. Nå er jo ingenting 100 % sikkert, men jeg har gjort det jeg kan for å dempe tilgangen på en del saker.

I tillegg til at jeg legger ut bilder av barna, ligger det minst like mange bilder av meg ute. :sjenert: Jeg tenker også nøye gjennom hva jeg legger ut.

Nå var vel denne artikkelen mest ment til folk som la ut bilder i hytt og pine, og særlig på sjekkesider. Det er helt idiotisk å bruke barna på den måten. Selv ville jeg aldri lagt bilde av mine barn i noen av mine profiler på nett. Om jeg treffer en ny mann tar det nok lang tid før han får se og treffe barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...