Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen med en venninne som har en fot sykdom som gjør at føttene hennes tørker helt ut, og de stinker noe helt vanvittig. Neglene hennes på tærne er helt råtne og de er bare grusomme.

Hun er ikke så nøye med og vaske de og slikt..føttene, sokkene og skoene lukter noe helt av en annen verden, hehe..

Jeg er glad i henne og kvier meg for og ta det opp med henne fordi jeg vet at hun tar seg lett nær av ting.

Jeg har prøvd og si til henne før når jeg skulle ta det opp at det hadde noe med lukt og gjøre, ikke om henne som person..

Saken er den at vi nå bor på en liten leielighet, der man veldig lett legger merke til uvanene til folk. Vi skal flytte til en større leielighet nå neste uke, en leielighet som er meget fin osv. Jeg er så redd for at det skal stinke i skapet på gangen, for skoene hennes lukter noe så jævelig !

Det er skikkelig ekkelt.. Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva sier man? Gjør? Sko zip poser?? Jeg er desperat ! Hehe. UFF. Kjedelig om vi ikke kan være samboere pga. noen stinkende føtter liksom, men om det ikke blir bedre klarer jeg bare ikke og bo med henne :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen andre råd enn å (snik)spraye alle skoene med Xit, funker på stinky skoene til samboern hvertfall...

Skrevet
Jeg har ingen andre råd enn å (snik)spraye alle skoene med Xit, funker på stinky skoene til samboern hvertfall...

Takk.. Men tror ikke det hjelper..det er mere omfattende lukt dette her, hehe. Men kan jo prøve. Men er jo litt kjipt om jeg skal måtte ha utgifter på det da, er jo ikke min sak og holde andre med fot hygiene saker, burde pinede klare sånt selv ! Jeg blir så sint ! Hehe..

Gjest gjesta
Skrevet

:ler: Godt råd.

Skrevet
Takk.. Men tror ikke det hjelper..det er mere omfattende lukt dette her, hehe. Men kan jo prøve. Men er jo litt kjipt om jeg skal måtte ha utgifter på det da, er jo ikke min sak og holde andre med fot hygiene saker, burde pinede klare sånt selv ! Jeg blir så sint ! Hehe..

Skjønner det.. Hva med å stelle dine egne føtter og sko åpentlyst, og anbefale produkter ol da? litt letteere å si det sånn enn å si "du stinker". Men det beste er vel egentlig om du tar det opp med henne.

Skrevet

Ja..men jeg steller hele meg og alle mine ting foran henne.. Vet ikke hva det er med henne jeg. Latskap kanskje.. Men takk for råd uannsett.. :)

Skrevet

Ta en felles fotstellepleie kveld noen kvelder i uken. Sammen med aniktsmaske f.eks.

ellså må du bare si det til henne.. kanskje hun egentlig ikke tenker over lukta sjøl??

Si det på fleip.. 'æææ det lukter tåfis av deg :ler: '

Mye alvorlig som vendes til det morsomme.. å kanskje hun svarer ja jeg veit, men jeg veit ikke hva jeg skal gjøre.. da har dere en diskusjon med en gagn og du kan hjelpe henne.

Ikke ødelegg vennskapet pga noen føtter ;)

Skrevet

Hehe.. Jeg har tullet mye med det, hehe..og hun er klar over at hun stinker.. Tror det er mest latskap jeg. Jeg har til og med sagt at hun må komme seg på pedikyr, men hun har enda ikke bestilt time, hehe.. Ordner seg nok.. Får ta fotbad noen ganger i uken med henne ja. Hihi.

Gjest gjest1
Skrevet

Høres ut som hun har et alvorlig soppangrep, siden neglene "råtner".

Det som hjalp på sambo var å gå til hudlege som ga han medisin mot soppen, og etter ca 6 mnd var beina hans helt fine.

Skrevet

Jada..hun har medisiner fra legen, men spiser hun dem, NEI ! Hehe.. Og jeg er så satans lei av og løpe rundt og leke mor for noen. Jeg har faen meg ikke unger for en grunn. Folk må faen meg greie og passe på seg selv. Hehe.

Skrevet
Jada..hun har medisiner fra legen, men spiser hun dem, NEI ! Hehe.. Og jeg er så satans lei av og løpe rundt og leke mor for noen. Jeg har faen meg ikke unger for en grunn. Folk må faen meg greie og passe på seg selv. Hehe.

Ta det opp ellers kommer ingen ting til å skje.

Om hun har fått melding av legen til å bruke medisiner og ikke gjør det kommer hun ikke til å ta hintet om du går rundt å sprayer skoene hennes i "skjul".

Jeg hadde tatt det opp som en sak i forbindelse med at dere skulle flytte og evt la henne komme med innspill om det er noe hun ikke liker at du gjør. På den måten kan det være litt lettere å svelge for henne at hun må gjøre en innsatts om du også gjør en innsatts på noe samtiding.

Hun høres litt ut som den deffangsive, stolte sorten da du ikke "tørr" å ta opp ting med henne.

Skrevet

Mja. Jeg tørr jo så klart, men hun blir fryktelig sint om jeg tar opp slike ting, da tror hun automatisk at jeg ikke liker henne, at hun er stygg osv. Og smelling med dører, brøling orker jeg bare ikke..er jo ikke 14 lengre liksom. Får vel bare se meg om etter noe eget sted og bo dersom det ikke går bra og ordner seg når vi flytter.

Skrevet

Tusen takk til alle som svarte og kom med gode råd :) Jeg pratet med min venninne, og håper og tror at alt kommer til og ordne seg til det beste :)

Skrevet

Hun har virkelig et alvorlig soppangrep, ja. Hjelper ikke å spray skoene hennes... Du får ta det opp med henne på en skånsom måte... Som, en jeg kjente hadde samme som deg, det kan være farlig om det ikke blir behandlet m.m

Lykke til!

Skrevet

Farlig for henne?? UFF. Tror ikke at det smitter i hvertfall, for jeg har bodd med henne en stund..og jeg har ikke fått det.

Skrevet
Farlig for henne?? UFF. Tror ikke at det smitter i hvertfall, for jeg har bodd med henne en stund..og jeg har ikke fått det.

Neglsopp smitter faktisk. Se her.

Og hvis det er det hun har, så har du iallefall en legitim grunn til å ta det opp med henne.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis hun har fått medisiner for det, vet hun jo om problemet, så da ville jeg ikke nølt med å ta det opp med henne direkte. Du kan jo fokusere på at du er redd for å få det selv, ikke at du synes hun er ekkel.

Gjest Annline
Skrevet

Får aldri du sure tær selv da??? Det er da helt normalt, selv hos jenter!!

Gjest Catwoman
Skrevet

Funker det altså? Da skal prøve det på mine joggesko.

Skrevet

Hun trenger å gå til lege og fotterapeut. Jeg tror ikke jeg hadde orka slike føtter i min stue.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...