Gjest Chrizzy Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Vi skal ha to langbord, på grunn av lokalet må det bli slik. Vi tenker oss at vi sitter i midten på det "øverste" bordet. For å få plass til alle må vi ha to og to som sitter mot hverandre. Kanskje vi skal ha tomt det to setene foran oss? Det er vanlig at man pynter bilen selv? Har man sløret på seg under middag og fest? Det er jo litt langt og kan bli "hemmende". Er det noen flere "obligatoriske" taler enn, brudgommens, far på begge sider, forlovere og takk for maten tale? Heter det fra gammelt av at brudgommen skal ha en nellik og forlover og fedre rose? Hvilken farge på rosene (eventuelt)? Har du forslag til en fin brudevals? Om du kan svare på noe så tuuuusen takk
Mary77bgo Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 (endret) Vi skal ha to langbord, på grunn av lokalet må det bli slik. Vi tenker oss at vi sitter i midten på det "øverste" bordet. For å få plass til alle må vi ha to og to som sitter mot hverandre. Kanskje vi skal ha tomt det to setene foran oss? Vi hadde også langbord, men vi valgte å ha forloverne på de to setene foran oss. Det er vanlig at man pynter bilen selv? Man kan jo få venner/ familie til å gjøre det? Vi brukte min far sin bil og det var hans kone som pyntet bilen. Har man sløret på seg under middag og fest? Det er jo litt langt og kan bli "hemmende". Jeg hadde egentlig tenkt å ta av sløret etter middagen, men det ble til at jeg beholdt sløret hele kvelden. Det gikk helt fint. Jeg hadde et ganske langt slør og slep på kjolen. Er det noen flere "obligatoriske" taler enn, brudgommens, far på begge sider, forlovere og takk for maten tale? Tror ikke det er noen flere enn de som du har nevnt. Men det er alltid noen som finner ut at de ønsker å si noen ord til brudeparet. Heter det fra gammelt av at brudgommen skal ha en nellik og forlover og fedre rose? Hvilken farge på rosene (eventuelt)? Denne skikken kjenner jeg ikke til. Jeg hadde bukket som kun bestid av cala liljer, så både brudgom og forlover hadde samme blomst på knappehullet. Har du forslag til en fin brudevals? Vi hadde "Moon river" av Henry Mancini, den synes vi er kjempe fin og romantisk. Om du kan svare på noe så tuuuusen takk ← Håper at du har fått litt tips Bare send en PM til meg om det er noe mer du lurer på Endret 8. august 2006 av Mary77bgo
Gjest Chrizzy Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Ja, tusen takk Jeg fikk det og takk for pm tilbud
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 Vi skal ha to langbord, på grunn av lokalet må det bli slik. Vi tenker oss at vi sitter i midten på det "øverste" bordet. For å få plass til alle må vi ha to og to som sitter mot hverandre. Kanskje vi skal ha tomt det to setene foran oss? Hvis mulig, så la de to plassene foran dere være ledige. - Flere ønsker sikkert å ta bilde av dere under middagen. - Dere blir mer tilgjengelig for alle hvis man ser dere. Det er vanlig at man pynter bilen selv? Ja, helt vanlig det. Like vanlig som at noen andre gjør det. Har man sløret på seg under middag og fest? Det er jo litt langt og kan bli "hemmende". Litt vanskelig å svare på, all den tid jeg ikke vet hvordan kjolen ser ut uten slør. Er jo litt fint med brudevals med slør, men etter valsen kan du iallefall kaste sløret - IKKE kjolen!! Er det noen flere "obligatoriske" taler enn, brudgommens, far på begge sider, forlovere og takk for maten tale? Nei - bare min. Heter det fra gammelt av at brudgommen skal ha en nellik og forlover og fedre rose? Hvilken farge på rosene (eventuelt)? På gamle bilder har jeg bare sett nellik (hvit), men kan jo være tradisjonen er forskjellig. Har du forslag til en fin brudevals? Egentlig ikke, vil du jeg skal synge? Om du kan svare på noe så tuuuusen takk ← Værsjego.
marsy Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Vi skal ha to langbord, på grunn av lokalet må det bli slik. Vi tenker oss at vi sitter i midten på det "øverste" bordet. For å få plass til alle må vi ha to og to som sitter mot hverandre. Kanskje vi skal ha tomt det to setene foran oss? vi har runde bord til gjestene, mens vi sitter på et "vanlig bord" med foreldrene våre. Det er vanlig at man pynter bilen selv? Har man sløret på seg under middag og fest? Det er jo litt langt og kan bli "hemmende". Er det noen flere "obligatoriske" taler enn, brudgommens, far på begge sider, forlovere og takk for maten tale? det er jo vanlig å ønske velkommen til bords Heter det fra gammelt av at brudgommen skal ha en nellik og forlover og fedre rose? Hvilken farge på rosene (eventuelt)? det har jeg faktisk ikke hørt om.. hos oss blir det samme blomster som i brudebuketten Har du forslag til en fin brudevals? har ikke forslag til vals, men det er jo mange vakre låter dere kan danse første dans til.. vi danser til "something changed" av Pulp Om du kan svare på noe så tuuuusen takk ←
flickan Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 (endret) Vi skal ha to langbord, på grunn av lokalet må det bli slik. Vi tenker oss at vi sitter i midten på det "øverste" bordet. For å få plass til alle må vi ha to og to som sitter mot hverandre. Kanskje vi skal ha tomt det to setene foran oss? Ja, det kan være lurt slik at folk kan ta bilder av dere. Det er god skikk å plassere dere slik at alle gjestene kan se dere. Det er vanlig at man pynter bilen selv? Mange setter dette bort til andre. Forlovere, venner, familie, osv. Har man sløret på seg under middag og fest? Det er jo litt langt og kan bli "hemmende". Noen synes det er litt tungt, mens andre ikke kjenner noe til det nesten. Uansett så husk å be frisøren feste det slik at du kan ta det ut dersom du ønsker det. Du må ikke, men greit å ha muligheten tilstede Er det noen flere "obligatoriske" taler enn, brudgommens, far på begge sider, forlovere og takk for maten tale? Velkomst og takk-for-maten evt.. Heter det fra gammelt av at brudgommen skal ha en nellik og forlover og fedre rose? Hvilken farge på rosene (eventuelt)? Ikke så mange som følger den skikken lenger. Men slik er tradisjonen noen steder: Brudgom – hvit corsage. Fra gammelt av sa skikk og bruk at dette skulle være en hvit nellik. Men de fleste velger enten en hvit rose eller blomster som bruden har i sin bukett. Brudgommens forlover- rød corsage. De samme reglene gjelder her, egentlig skal det være en rød nellik, men en rød rose går også. Både brudgommens far og brudens far skal bære samme corsage som brudgommen selv. Gjerne en litt enklere utgave, men med de samme fargene. Har du forslag til en fin brudevals? LIFT ME med Ane Brun og Madrugada Om du kan svare på noe så tuuuusen takk ← Endret litt på svaret om blomstene.. husket litt feil.. Endret 8. august 2006 av Bare Bea
Lassie Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Har man sløret på seg under middag og fest? Det er jo litt langt og kan bli "hemmende". Jeg hadde på meg sløret fram til rett før vi skulle spise middag. Det er som du sier langt og kn bli litt "hemmende". Jeg hadde nesten 3m langt slør, og det ble tungt i nakken/bakhodet etterhvert, til tross for at det er i tynt tyll. Når det blir mye av stoffet ble det tungt likevel. Gikk nesten og så konstant litt oppover til slutt.
Gjest Chrizzy Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Tusen takk alle sammen. Jeg fikk masse gode ideer Lassie, måtte flire her, så deg for meg som den overlegene bruden med nesa i sky
Lassie Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Ikke fullt så ille, men det ble tungt etterhvert, ja
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Ta med ryggsekk, så kan du ha sløret oppi der hvis det blir for tungt utpå natta. herregud, jeg må ut av dette bryllupsforumet
Havfrua Skrevet 9. august 2006 #11 Skrevet 9. august 2006 Ta med ryggsekk, så kan du ha sløret oppi der hvis det blir for tungt utpå natta. herregud, jeg må ut av dette bryllupsforumet ← Morsomt forslag - jeg syns jeg ser bruden med sløret i ryggsekk. Men - det er gøy å gifte seg å være brud og dille og dalle med alle disse smådetaljene så jeg ler ikke av deg som startet tråden altså.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå