Gå til innhold

Må jeg betale barnebidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som bor i USA nå, tidligere bodd i Norge. Jeg får ikke lov å se han, fordi mor ikke ønsker det. Må jeg likevel betale bidrag for han??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan nekte å betale sålenge du blir nektet å se sønnen din, men da stiller du svakt hvis du gjerne vil ha kontakt med han...

Min far nektet og betale for meg da han ikke fikk treffe meg. Mamma nektet han fortsatt å ha kontakt med meg, og kunne nekte så lenge han ikke betalte bidrag. Rettsvesenet holdt seg langt unna... :frustrert:

Det endte opp med at mamma og pappa ble bitre fiender. Den mest skadelidende her ble uansett meg! Jeg trodde ikke pappa ville ha noe med meg og gjøre, jeg visste ikke at mamma nektet han å treffe meg, og at han nektet å betale fordi han ikke fikk treffe meg....TEITE VOKSNE!!! :sur:

Jeg traff min far igjen som 19 åring, etter 13 år, og fikk oppklart endel. Noe som førte til at jeg ble bitter på mamma som løy for meg, og bitter på pappa for jeg mente han ikke hadde prøvd nok...

Har i dag tilgitt mamma, men har liten/ingen kontakt med pappa...

Skrevet
Jeg har en sønn som bor i USA nå, tidligere bodd i Norge. Jeg får ikke lov å se han, fordi mor ikke ønsker det. Må jeg likevel betale bidrag for han??

Jeg synes du bør kontakte Utenriksdepartementet eller Barne og Familiedepartementet og forhøre deg om hvordan lover og regler er i USA. Barnas rett til samvær med begge foreldrene står faktisk sterkere i mange av statene i USA enn det gjør i Norge (de fleste land i verden har faktisk barn større rettigheter enn i Norge ettersom FN's barnekonvensjon ble innlemmet i Norsk lov først for ca 2 år siden).

Det kan være at hele tilværelsen kan endre seg for barnet og deg selv om du undersøker nærmere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...