Gå til innhold

Ja ja de sokkene.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....Nå har jeg sittet å pratet ett par timer i telefonen med en ungkar av en kompis av meg. Han underer seg mye og klager over husarbeid, bl.a.

I kveld var det sokkene. Han har selvsagt vasket dem, men har ikke energi til å sortere dem - fordi det er et helvete. Ja, men men.....sier jeg. Det fins da slike "sokkehengere" - gjør det ikke? Jeg mener å ha sett dem en eller annen plass? Men hvor? Og hvorfor hører jeg ikke noen om dem.. Alle synes vel det er et helvete å sortere sokker? Særlig jeg som må sortere både samboers og mine sokker - og vi begge bruker sorte sokker som er ganske like.

Men så til tema- hvor får man tak i slike klips som man binder sammen sokkene med? Er det noen som har prøvd dem? Fungere de??

Jepp - det var det jeg lurte på :wink:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Prøv Europris eller Nille. MEN er det lettere å sortere sokkene FØR de blir vasket enn etter ? Man må være en utrolig strukturert person for å ta seg bryet med å klipse dem sammen før de går i skittentøyskurven.............

Skrevet

Jeg fikk en pakke slike til jul. Kommer nok aldri til å bruke dem, men jeg har vel klaga litt om klesvask siden jeg fikk dem.

Aner ikke hvor de er kjøpt, men kan undersøke dersom ingen andre vet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tidligere fikk man kjøpt dem på dagligvaren, husker i alle fall at de hadde på Rimi. Men om de selger dem der lengre vet jeg ikke. Jeg bruker slike selv av og til og de er jo ganske geniale. Alltid sokkepar og så er det jo oppheng på dem.

Skrevet

Så heldig jeg er da, som har en mann som har påtatt seg sokkesorterings jobben helt av seg selv! :D

Skrevet

Litt utenfor tema, men et lite tips..

Hos oss bruker vi nesten alltid svarte sokker til daglig.

Dette er stort sett sånne pakker med 3 eller 4 par fra H&M. Vi har passet på å ikke kjøpe så mye sokker andre steder.

Når har vi 2 typer sokker: store og små.

Alle sokkene passer sammen!! Og blir det hull på ei tå, så finner den andre sokken alltid en ny partner :lol: .

Når vi så vasker andre sokker, da blir det lettere å finne den andre i paret fordi resten av sokkene er like.. eh.. skjønner?

Gjest Zalomine
Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Men vet du hva vi har? Små, og nesten like små. Pluss at vi selvsagt aldri har LIKE sokker nei. Dvs, jeg har en god del som er like, og det har forsåvidt han også, men så har vi mange som slett ikke ligner på de nadre i det hele tatt.

Og altså, jeg kan bruke hans sokker! Det er helt absurd, for jeg bruker skonr 36, og han bruker ved 42, men jeg bruker hans sokker uten noen store problemer i det hele tatt. (Han bruker ikke mine da) Og av og til ser jeg rett og slett ikke på dem om det er hans eller mine, så disse havner i en bunke med "sokker som er rene og som er par, men jeg vet ikke hvem som eier dem, bruk dem den som trenger dem..."

Har tenkt masse på dette. Jeg sorterer somregel alltid sokkene før jeg vasker dem, så jeg putter bare inn par, på den måten vet jeg at det er par som kommer ut også, i det minste. Men slik gjør ikke sambo det, han vasker alt han finner, så vi har nok masse sokker der en er ren og en er... borte? Blir vel en ordning på dette også, etterhvert? Hvem vet :)

Skrevet

Vi bruker sånne sokkekliper, og her fungerer det veldig fint. Men det er fordi vi er flinke og setter de på når vi tar av oss sokkene. Sorterer også alt det andre tøyet med en gang vi tar det av. Har en skittentøykurv på soverommet med seks forskjellige rom i, sånn at jeg bare kan ta med den ferdigsorterte vasken og legge i maskinen. Veldig smart!

Tror vi kjøpte våre sokkeklemmer på Eurospar.

Gjest Zalomine
Skrevet

Slik ønsker jeg meg, slik ønsker jeg meg, slik ønsker jeg meg!

Hvor finner man noe slikt?

Egentlig ønsker jeg meg i alle fall ei STOR kurv til skittentøy på soverommet, det trenger vi. I tillegg til den lille som vi har, som jeg har planer om å sete på badet når jeg får en stor på soverommet.

Skrevet

Jeg har selv et tusen dusin sokker, men jeg har heller satsa på den snoopy,Ole brumm, bamser og motiver på sokkene varianten.

Eneste gangene jeg sliter er når jeg ikke finner parene når de skal vaskes, så jeg har min egen sokkeskuff med sokker som venter på kompisen sin :ler:

Men sambo derimot, han sliter like jævlig hver morgen han :ler2:

Gjest Zalomine
Skrevet

Ja, den sokkestilen liker jeg også, egentlig. Har noen få av den sorten, og de er i alle fall lett å lage par av! :)

Skrevet

Skittetøykurven vår er ikke egentlig en skittenkurv, men to smale høyder med trådkurver (sånne hvite av metal). Kurvene er smale men dype, og vi har to ved sidenav hverandre, tre kurver i høyda.

Skrevet

Lurt å sortere på forhånd!

Livet ble veldig bra når vi fikk tre slike plast"tønner" fra Ikea med vippelokk på toppen, en til mørk vask, en til lys vask og en til kokvask

(eventuelt en til mine klær, en til dine klær og en til alt annet, hvis man blir lei av å krangle om hvem som skal vaske klær denne uken... :hoho: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...