Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg laste ned en gratis demo- eller prøveversjon??? Jeg skal lage hjemmeside nuh, tenkte jeg... (resultatet er dog litt usikkert ednu).

Kan noen hjelpe?

Kid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, du er en engel sendt fra Gud!!!!

Skrevet

Vet ikke om det med Gud er sant da.. hehe!

Dreamweaver er gøy!!!

Skrevet

Noen som vet hvor man kan kjøpe Dreamweaver billig? Må man kjøpe direkte fra Macromedia eller hvordan er det? Er det andre steder på nettet man kan kjøpe det? Har så lyst på programmet, men så er det så dyyyyyyrt :(

Skrevet

Tror at prisene er ganske jevne rundt omkring. Jeg har ikke sett noen store forskjeller i alle fall.

Du får det i butikker som selger progamvare (Lefdal, Spaceworld, Elkjøp) tror jeg, men det er mest sannsynlig billigst å kjøpe direkte fra Macromedia på nett.

Hvis du ikke velger å gå for "gratis-varianten" da.. som selvsagt ikke er helt lovlig!

Uansett er Dreamweaver et supert program og absolutt verd kronene.

Du kjenner ingen som har byttet ut en gammel versjon (Dreamweaver 3 eller 4) med det nye MX da?

Skrevet

Jeg har snekra hjemmesider i noen år nå, og det er først det siste halve året at jeg har fått DreamWeaver til å arbeide for meg. Særlig den nye, MX, som egentlig er en kjempeavansert utgave av det beste programmet noensinne (fordi det er det jeg har vent meg til :ler: ), Homesite, har blitt en ny arbeidskamerat.

Det var en lang inledning på det som er mine erfaringer: er man helt fersk er IKKE DreamWeaver det beste programmet å bruke. Omtrent som å gi en 18-åring semitrailer med 22 hjul i førerkortpresang. :hoho:

Homesite eller et notisblokk (også kalt LADA) er kjappere, bedre og mye mer pedagogisk på sikt. Ikke at jeg regner noen vil høre på det øret, men ...

Gjest *anonyma*
Skrevet

Homesite eller et notisblokk (også kalt LADA) er kjappere, bedre og mye mer pedagogisk på sikt. Ikke at jeg regner noen vil høre på det øret, men ...

Joda, jeg vil høre. Jeg har brukt Homesite noen år og er enig med du. Veldig bra.

Skrevet
er man helt fersk er IKKE DreamWeaver det beste programmet å bruke. Omtrent som å gi en 18-åring semitrailer med 22 hjul i førerkortpresang.

Ikke heeelt enig i dette.

Har ikke prøvd MX jeg, men har brukt Dreamweaver4 som mitt eneste verktøy. Begynte helt uten kunnsklaper og fikk det faktisk til å gli ganske fort.

Finnes masse fine sider med hjelp på nettet og jeg har investert i en bok om Dreamweaver.

Etterhvert kan man gå over fra helt enkle sider til litt mer kompliserte greier og får snart brukt flere av funksjonene i programmet. Samtidig kan man følge med og lære seg litt HTML.

Skrevet

Interessant, Lea, som minner meg en diskusjon jeg hadde med en venninne for en stund siden.

Hun sa at hun måtte ha oversikten over et tema, et emne før hun kunne gå ned på detaljeplanet - det viste seg at det fins en teori om læring som går på akkurat dette. Mens noen lærer én detalje, legger til enda én osv. for til slutt å være god på et større felt, så er det noen som må se helheten først for så å skjønne poenget med detaljene. Poenget med å lære seg detaljene. Og da hun sa det passet det veldig godt på meg også; jeg skumleser og skjønner ikke delene før jeg vet hva meningen med emnet er.

Ingen av metoden er bedre enn den andre, det er mer snakk om personlighet.

Kanskje uenigheten bunner i at du er den ene typen, og jeg den andre ... :D Kanskje Dreamweaver ble for stor for meg å lære i en jafs, jeg måtte ned et nivå for å få oversikten. Mens du takla å lære litt av gangen?

Hypotesen var ment i all vennskaplighet - ikke ta den bokstavlig hvis den ikke passer deg.

Skrevet

:D

No hard feelings!

Syntes bare at det var på sin plass å få det frem likevel.

Jeg hadde ikke peiling på HTML, kunne ikke en eneste liten ting. Å bruke notisblokk ble derfor en umulig oppgave for meg. Og de fleste er vel enige om at FrontPage er noen triste greier..

Må innrømme at jeg var litt oppgitt de første gangene jeg åpnet Dreamweaver. Mistet litt motet, men så fort jeg hadde satt inn et bilde og litt tekst gikk det bedre. Og når man først har lært de enkleste greiene, så går alt så mye bedre.

Litt av moroa er utfordringer for meg..

Men jeg kan absolutt se ting fra din side også.

Har det på samme måten med Photoshop :)

Skrevet

Dreamweaver er det programmet som oftest benyttes i videregående skoler når det gjelder undervisning angående det å lage produsere hjemmesider.

Grunnen er at dette anses for å være det web verktøyet som er enklest å komme igang med og hvor man raskest ser resultater uten å måtte ha for mye kunnskap på forhånd, men som også har funksjoner som gjør at man kan lage meget avanserte websider når man har fått litt mere kunnskap.

Hovedkonkurrenten er GoLive fra Adobe, men dette programmet krever en mer detaljert oppbyggning for å få riktig resultat.

På barneskolenivå er FrontPage det mest brukte verktøyet, mest fordi skolen har lisensavtaler som sikrer rett til å bruke alle Microsoft produkter, så ved å bruke FrontPage slipper de å betale for andre programmer.

Et program som er ukjent for det fleste er noe som heter HoTMetaL Pro som nå leveres av Corel (men som er utviklet av et selskap som het SoftQuad), dette er det webverktøyet som gir mest korrekt HTML coding ut i fra HTML standarden, noe de andre programmene avviker i en del i fra.

Skrevet
Har det på samme måten med Photoshop :)

Lea, hvilken versjon bruker du?

Her er en link til en side som gir gode tips i bruk av Photoshop, selv om det ikke er oppdatert for versjon 7.0

http://www.hah.net/p5/

Skrevet
Dreamweaver er det programmet som oftest benyttes i videregående skoler når det gjelder undervisning angående det å lage produsere hjemmesider.

Ah, det forklarer vinglinga i svingene og alle ulykkene der ute på nettet ... :wink:

Det er akkurat det jeg sier, semitrailere er heavy verktøy hvis du er fersk som sjåfør.

Skrevet

Lea, hvilken versjon bruker du?

Her er en link til en side som gir gode tips i bruk av Photoshop, selv om det ikke er oppdatert for versjon 7.0

http://www.hah.net/p5/

Jeg bruker 6.0 jeg...

Eller bruker og bruker fru blom... :D

Jeg sliiiiter med Photoshop og alt begrenser seg til enkle ting som å forandre størrelsen på bilder.

Har bruket hah.net en god del, men er ikke tålmodig nok desverre.

Trikser og mixer litt, så går jeg lei!

Men en dag skal jeg lære. Kors på halsen!!!

Skrevet
Jeg bruker 6.0 jeg...

Eller bruker og bruker fru blom... :D

Jeg sliiiiter med Photoshop og alt begrenser seg til enkle ting som å forandre størrelsen på bilder.

Da stiller vi likt :ler:

Skrevet

Det var godt å høre :ler: !

Jeg sverger faktisk til MS Photodraw når jeg skal ha ting unna.

Ikke verdens beste program, men brukervennligheten er det ikke noe å si på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...