Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Har jo vært så mye snakk om mat ifra 80 tallet,men hva var typisk kosemat på 90 tallet?
Gjest piaf Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Tacos? ← Enig, tacos er nittitallets pizza.
Malama Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Og jeg som ikke begynte å spise taco før vi var passert 2000 da. Og spiser det regelmessig NÅ, men ikke begynte med det før for et år siden eller så... Ligger litt etter jeg da. gammeldags
Svart Katt Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Jeg er synes ikke taco ble en del av hverdagen til folk flest før på 00-tallet egentlig. Men ellers er vel Grandiosa 90-tallsmat.
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 For meg er taco tidlig 90 tallsmat, det spiste vi alltid når vi hadde venninnekvelder, når vi gikk på gymnaset. Så avanserte vi til gratinert nachos, godt er det, men det er junkfood så det holder.
Gjest piaf Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Og jeg som ikke begynte å spise taco før vi var passert 2000 da. Og spiser det regelmessig NÅ, men ikke begynte med det før for et år siden eller så... Ligger litt etter jeg da. gammeldags ← Vi er vel bare forskjellige, tenker jeg, og kanskje ikke like gamle (unge)? Selv har jeg ikke spist taco siden midt på 90-tallet, sånn cirka, og jeg ble først klar over at det framdeles er såpass vanlig da jeg begynte å lese innlegg her inne.
Gjest Neffi Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Og jeg som ikke begynte å spise taco før vi var passert 2000 da. Og spiser det regelmessig NÅ, men ikke begynte med det før for et år siden eller så... Ligger litt etter jeg da. gammeldags ← Ikke gammeldags! Bare ikke helt interessert i det kanskje
Svart Katt Skrevet 8. august 2006 #12 Skrevet 8. august 2006 Men det er vel først nå de seneste årene det har blitt egne taco-avdelinger i matbutikker osv? :klø: På 90-tallet må jeg ha levd i en fiskeboll- og grandiosaspisende verden.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #13 Skrevet 8. august 2006 Bearnaise tok vel ikke ordentlig av før begynnelsen av nittitallet? Eller tar jeg feil?
Malama Skrevet 8. august 2006 #14 Skrevet 8. august 2006 Ikke gammeldags! Bare ikke helt interessert i det kanskje ← Jeg var vel ikke interessert på 90-tallet nei, ikke i taco. Spiste det en gang, men det ble aldri laget i mitt barndomshjem (nå kommer det delvis av at min mor ikke kan spise krydret mat da, ikke noe krydder, bare litt salt...) Men nå er det jo en hel hylle til taco-ting i enhver matbutikk nå i 2006 da, så taco er ialle fall "big business" i dag. Det selges jo nødvendigvis masse av det når alle butikker har ege hylle til det, og flere varianter av sausene og sånn? Kan ikke tenke meg at vi (jeg og min forlovede) er de enste som spiser dette ganske regelmessig. De hadde ikke hatt en hel hylle med det da.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #15 Skrevet 8. august 2006 Potetgull og dip. Tacoløvbiff m/bearnaise,chips,tomater og issalat. Calsone( Innbakt pizza). Enterecote m samme innhold som tacoløvbiff. Grandiosa. Bakt potet m/rømme,mais og skinke. Husker at rosa dressing var veldig ut og harry(og er vel det fortsatt). All denne maten er vel forsåvidt vanlig i dag også?
hilli Skrevet 8. august 2006 #16 Skrevet 8. august 2006 Jeg er også enig i at taco er skikkelig 90-talls.
Krista83 Skrevet 8. august 2006 #17 Skrevet 8. august 2006 For min del, så laget ikke jeg noe særlig mat på nittitiallet. Bodde hjemme hos mamma og der spiste vi i grunn mye fisk. Tror det eneste som vi spiste mye av da som ikke lages av mamma nå var: Fiskeboller eller fiskepudding i hvit saus, eller i sånne skjellformede ting. Marinert kylling fra Prior (lage svært sjelden)
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #18 Skrevet 9. august 2006 Marinert kylling husker jeg ja. Med ris og bearnaise til. Typisk nittitallet. Mmmm... det er lenge siden jeg har smakt det. Med iskald brus til selvsagt.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #19 Skrevet 9. august 2006 Mexicansk gryte fra Toro?? Syns å hugse at vi åt masse av den på 90-tallet... men den va kanskje komt før? Eg hugsa ikkje....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå