Gjest Lano Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg skal holde takk for maten-tale i et bryllup om noen uker, og er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Ønsker meg et slags "tema" å holde talen rundt, men det er jo det som er det aller vanskeligste... Jeg vet at forloverne i dette bryllupet skal holde en tale på rim og en tale skrevet som et eventyr, så begge de "vinklingene" er opptatt. Noen av dere som har hørt morsomme taler med spesielle poenger eller som kommer på en morsom ide som jeg kan spinne videre på?
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Hva slags mat blir servert? Kan du dra en god fiskehistorie/jakthistorie om hvordan nettopp den laksen/hjorten osv kom på nettopp dette bordet?
Montezuma Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 Jeg holdt mat-tale i et bryllup på vestlandet i april et år, hovedretten var av lam. La inn litt historie om påskelam og gamle vestlandske mattradisjoner, gjorde det på en humoristisk måte. La også inn noen personlige spøker til brudeparet , da min mann var forlover, og de er våre nærmeste venner. har fått mye ros for den i etterkant!
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jeg var forlover i et bryllup i fjr, hvor det virkelig var en ordkunstner som holdt takk for maten-tale, har sjelden hørt noe så morsomt. Det ble servert havets festbord og vedkommende hadde gått inn på nettet og sett hva det stod om det forskjellige som ble servert. Husker ikke ordrett hva han sa, men det ble en artig vri.
tullen Skrevet 27. august 2006 #5 Skrevet 27. august 2006 Jeg vet ikke om dette skal være et formelt bryllup eller ikke, men uansett er det jo noen "kjøreregler" som må følges i en takk for maten tale. Du må sørge for å få menyen i hvertfall..... Lykke til! Tullen
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 27. august 2006 #6 Skrevet 27. august 2006 Gjør det kort! Det blir nok av andre lange taler, kan du regne med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå