Bustetroll Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Hei. Jeg har strikket en lue, men den ble desverre mye større enn den skulle være. Finnes det noen annen måte å gjøre den mindre på enn å tove den? Går det an å vaske den i høy temperatur i maskina for eksempel? Tips mottas med takk.
Bustetroll Skrevet 7. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2006 Gjør det? Hvis jeg bare vasker den? Hvis man vasker klær på for høye grader kan de jo krympe (?), går det ikke an å gjøre det uten å tove den?
liv Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 jeg har i allefall bare slengt vesker og sånt inn i maskinen på 60 grader og de har kommet ut tovet. Men det avhenger jo av type ull brukt og sånn da!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 hvis det er ren ull som skal håndvaskes (og ikke superwash) så kan du prøve å ha varmt vann i vasken og en klunk grønnsåpe og bare tove den forsiktig ved å vri og klemme, da har du litt mer kontroll enn ved å vaske den i maskinen. er det superwash, bomull el er det nok ikke noe å gjøre enn å rekke opp og strikke med færre masker... eller gi den til noen som har stort hode og mye hår...
Bustetroll Skrevet 7. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2006 Æsj da. Det er tykt bomullsgarn.
Annie Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Du kan prøve å vaske og tørke i trommel på høy varme. Mulig det hjelper ellers må du rekke opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå