Gå til innhold

Hva var dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var på ferie nå så fikk jeg servert noe som visstnok var poteter og gulrøtter som var pakket kompakt sammen. Noen som vet hva dette heter og hvordan man lager det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke greit å bli klok på en dårlig beskrivelse, men kan det ha vært en slags Rösti med potet og gulrot? Var det raspet, blandet til "kaker" og stekt?

Skrevet

Du burde i det minste fortelle hvor du var på ferie... Sånn som du beskriver det høres det ut som potet- og gulrotmos.

Skrevet

Det kan ha vært bubble'n squeak... Det består av poteter, gulrøtter og noen ganger andre grønnsaker, som er presset sammen til en blanding og når de stekes blir det sånn herlig stekeskorpe på. Det er super godt :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Litt dårlig forklart kanskje ja...hehe..men var litt vanskelig å forklare. Var i Danmark forresten.

Det var lagd som en "pudding" på en måte, alt pakket sammen, til en type kompakt pudding. Jeg spurte hva det var, men fikk kun vite at det var poteter, gulrøtter og noe annet "pakket" sammen.

Beklager den dårlige beskrivelsen :ironi:

Skrevet

Er ikke sikkert det er dette du mener men jeg har en nederlands oppskift på noe som kalles "peen en uien" eller lignende....

Potet og gulrot kuttes i små biter, kokes. Hell av vannet.

Mos til en jevn mos.. Tilsett melk, 1 løk kuttet i små biter, salt og pepper.

Til dette serveres gjerne røkte kjøttpølser, bacon og en sjy saus.

Om det ikke var dette du var ute etter.. så er det ihvertfall kjempe godt alikevel ;)

Skrevet

Trådstarter her igjen...Nå kom jeg nettopp på..Han kelneren kalte det "flan".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...