Peony Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Vi har til nå lånt en elektrisk pumpe fra sykehuset, men nå vil jeg gjerne kjøpe en egen. Den som vi låner fra sykehuset koster nok over 10 000 kr, men jeg lurer på om det finnes noen rimelige elektriske pumper som fungerer greit? På BabyShop skal de ha en Medela-pumpe til 1100 kr - er det noen som vet noe om den? Eller kan dere anbefale meg en el-pumpe?
Gjest Tweetypie Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Nå har ikke jeg noe forslag, men har du hørt med en Helsebutikk ? Da tenker jeg ikke på helsekost, men sånne butikker som fører diverse hjelpemidler som bandasje osv ?
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Jeg hadde en liten Medela-pumpe. Aner ikke hva jeg betalte for den, men syntes den var helt grei.
Nala Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Jeg hadde en enkel Medela-pumpe. Genial! En ordentlig lifesaver. Tror den kosta litt over 600 på apoteket.
Gjest Jamila Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Skal du pumpe ofte? Da funker ikke den lille fra Medela (mini-electric) Skal skrive bedre svar, men nå skriker baby gitt!!
Gjest Dingo Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Jeg pumpa ett par ganger om dagen, og hadde Medela mini eletric. Den kostet i underkant av 600 på apoteket. Til mitt bruk så var den iallefall god.
Gjest I. I. Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Jeg hadde medela sin doble elektriske. Helt knall! Pumpa som en gal til tider pga. brystbetennelse... Regner med det er den samme du har sett på (pga. pris). Har dessverre solgt den nå.
Gjest Jamila Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Vet at det er flere som bruker Mini Electric fra Medela selv om de pumper flere ganger om dagen. Selv syns jeg den bråker alt for mye og tar alt for lang tid, samt har får lite reguleringsmuligheter slik at den ikke pumper godt nok. For meg er stillhet og det å bruke tid med familien mye mer viktig enn å bruke lang tid på et eget rom for å pumpe. EN dobbelpumpe, som f.eks Medela Pump In Style (koster rundt 3000 på babyshop og apoteket) er stillegående, og ettermin mening langt mer effektiv og riktig for hyppig bruk. Dersom du imidlertid trenger en pumpe for å bruke nå og da er en Mini Electric helt fin.
Peony Skrevet 7. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2006 Hmmm... :klø: Akkurat NÅ bruker jeg den nesten hele tiden pga såre brystvorter, men vil jo på sikt bare bruke den når jeg må.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Jeg har medela swing fra apoteket, det var allianse apotek-kjeden som førte den. Fikk ikke fatt i på de andre apotekkjedene (ihvertfall ikke på de apotekene vi var på). Kjøpte den rett etter hjemkomst fra sykehuset, og den har vært til veldig stor nytte. Kostet ca 1200,-. hører stadig om venninner som sliter med håndpumpene sine, mens jeg pumper uten problemer. Mitt barn er nå 6 mnd. og jeg bruker pumpen daglig for morsmelk til grøten hans. Fungerer flott!! Anbefales!
Gjest Jamila Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 (endret) Medela Mini Electric. Endret 8. august 2006 av Jamila
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #12 Skrevet 8. august 2006 En i familien fikk låne pumpe på helsestasjonen gratis. De har det tilbudet noen steder, men ikke overalt.
Gjest Jamila Skrevet 8. august 2006 #13 Skrevet 8. august 2006 I Oslo (ihvertfall der vi holder til nå) har ikke helsestasjonen pumpe. Men Babyshop leier ut dobbel Medelapumpe til 18 kroner dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå