talin Skrevet 10. august 2006 Forfatter #21 Skrevet 10. august 2006 Dette minner veldig om den samme holdningen som førte til at Otto Jespersen ble anmeldt av en eller flere ytterligående kristne. Har vi ytterligående kristne her i forumet ??? Så mislike at folk skjender et flagg gjør man til en fundis kristen?
Far til 2 Skrevet 10. august 2006 #22 Skrevet 10. august 2006 (endret) Så mislike at folk skjender et flagg gjør man til en fundis kristen? ← Ikke nødvendigvis. Men det kristne fundamentalister har som oftest samme synspunkt. Det er imidlertid ikke et trekk som alene kan definere en som en ytterligående kristen. Det er derimot ett av flere tegn. Endret 10. august 2006 av Far til 2
talin Skrevet 10. august 2006 Forfatter #23 Skrevet 10. august 2006 Det er derimot ett av flere tegn. Så hva er resten av tegne?
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 10. august 2006 #24 Skrevet 10. august 2006 Så hva er resten av tegne? Oppførslene av å sveve på bekymringsfrie skyer, mens resten går til helvete. Er det så gale å tenke slikt da? Vi er bare som barn igjen, så kan voksne tanker gå til helvete. Forskjellen mellom meg og en ikke-troende, er at jeg har troen i hjertet. Ellers er vi fordømrande like, men er troen av en voldelig eller hatefull eller missunelig eller etc,etc. karakter. Nei. Motsi meg om du mener det motsatte.
Far til 2 Skrevet 10. august 2006 #25 Skrevet 10. august 2006 Så hva er resten av tegne? ← Bl.a. religiøs argumentasjon som har basis i tro fremfor beviselige fakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå