Gå til innhold

Nekte foreldresamvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for at man kan nekte en foreldre

samvær med felles barn?

Hva hvis foreldren har et samfunnsyn og menneskesyn

som langt de fleste mener er forkastelig og foreldren

nå livnærer seg som hallik og bor sammen med en prostituert?

(Men oppfører seg pent mot barna...)

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva skal til for at man kan nekte en foreldre

samvær med felles barn?

Hva hvis foreldren har et samfunnsyn og menneskesyn

som langt de fleste mener er forkastelig og foreldren

nå livnærer seg som hallik og bor sammen med en prostituert?

(Men oppfører seg pent mot barna...)

Takknemlig for svar!

Er han dømt for hallikvirksomhet? Jeg tror vel ikke at han kan nektes samvær om han er god mot barna. Men du kan jo kjempe igjennom en forutsetning at samvær ikke skal skje i hjemmet hans og at barna ikke skal omgås prostituerte. Ta kontakt med barnevernet og få generelle råd?

Skrevet

Nei han er ikke dømt for hallikvirksomhet men det

er tydelig hvor han får mesteparten av pengene sine

fra. Det er muligens vanskelig å bevise det.

Når det gjelder samboeren og andre kvinner

han omgås så er det ingen tvil om at de er prostituerte.

Flere av de innrømmer det selv og de har annonser med

bilder av seg selv hvor det er lite tvil om hva som tilbys.

Når de reiser på "turne" er forelderen med som "sjåfør" m.m.

Skrevet

Uff, noen ganger blir jeg flau over å være voksen. Noen ganger ser vi ikke lenger enn vår egen nesetipp :tristbla:

Men vi gjør vel så godt vi kan...

Skrevet

Huhm. Det du spør om altså er om ditt barn skal være hos sin far som livnærer seg som hallik? Seriøst?? Vel, aldri i livet om jeg ville latt vårt (for det ER jo det da tross alt) barn vært med "pappa på jobb" for å si det sånn. Tror vel neppe han tar ungen med seg på stripa akkurat...(eller..??) men å si at det er et NORMALT og SUNT miljø for et barn (hvor gammelt er barnet forresten?) er det IKKE!!

Ta dette opp med noen i offentlig etat om hva du skal gjøre (evt anonym tlf). Det blir mer synsing (mht egne følelser og ståsted) fra oss her på KG.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dette skal påvirke barnet på noen som helst måte, så lenge faren tar seg av dem når de er hos han. Ungene blir ikke tatt med når disse horene går på jobb.

Gjest regine
Skrevet

Du kan begynne med å sende bekymringsmelding til barnevernet. Ihht. nye forskrifter så SKAL barnevernet nå også se på forholdene hos samværsforelder og en situasjon som du beskriver høres ikke bra ut.

Forøvrig: du har hovedomsorgen = du har hovedansvaret for at barnet har det bra og blir ivaretatt. Dersom forholdene er uholdbare hos samværsforelder så er det din plikt overfor barnet å holde barnet unna.

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor dette skal påvirke barnet på noen som helst måte, så lenge faren tar seg av dem når de er hos han. Ungene blir ikke tatt med når disse horene går på jobb.

:overrasket:

Nå regner ikke jeg med at barna er med far på "jobb" da, men jeg tenker på miljøet de vokser opp i.

Ts sier at far bor sammen med en prostituert, og at far er hallik.

Jeg ville vært bekymret med tanke på miljø og med tanke på hvilke mennesker som kan dukke opp på døren hjemme hos far.

Jeg ville kviet meg for å sende mitt barn til en far som vanket i ett sånnt miljø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...