Gjest Tweetypie Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 (endret) Jeg har to nydelige barn, men pga komplikasjoner begge gangene har jeg blitt rådet til å avstå fra nytt svangerskap. Sannsynligheten er stor for at jeg kommer til å miste. Har hatt flere Spontanaborter før og ikke minst jeg orker ikke et svangerskap til med uroligheter og frynsete nerver. Vi har vært åpne hele tiden om årsaken til at vi ikke skal være gravide mer, men alikevel så spør de samme folka om og om igjen om vi ikke skal prøve på no 3 snart. De har jo fått forklaringen flere ganger Synes det er litt sårt å måtte forklare meg gang på gang for jeg kunne gjerne tenke meg å gå gravid igjen jeg. Har sagt til venner at om noen år vurderer vi kanskje adopsjon....er ikke det godt nok for folk eller Bare et lite hjertesukk fra meg. Endret 7. august 2006 av Tweetypie
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Det er helt utrolig hvor tankeløse mange er..... Dessuten er det vel ingen som har noe med det heller. Og det må jo være flott å ha fått to barn, og kose seg med de! Føler med deg! Klem
Gjest gjest1 Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Er det ikkje nok med to barn lenger? Vi skal truleg ikkje ha fleire enn to, syns det er meir enn nok.
Gjest Emera Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Vet hvordan du har det. Jeg fikk alvorlige komplikasjoner etter fødsel, og bør heller få flere barn. Så jeg fikk bare ett, dessverre. Lite jeg kan gjøre med det. Men likevel er det sårende å få slike kommentarer. Og det stikker i samvittigheten overfor barnet mitt fordi hun ikke får søsken. Da hjelper det ikke akkurat på med spørsmål og kritikk fra ubetenksomme personer. Men man får bare lære seg å heve seg over det. Vi har det bra, vi to!
Scorpina Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg blir litt himmelfallen over hvilke kommentarer folk kan komme med altså mht hvor mange barn man "skal"/bør ha eller ei... Bestevenninna mi fikk også endel komplikasjoner mht fødsel etc når hun fødte nr 2 og dessuten sa hun at to er EVIG nok!! Men, liiiike herlig fikk hun høre fra "velmenende" tanter og sånn "nåååh, (mens de dytta henne i siden)...skal dere ikke ha nr tre snart da hmmmmmmmm?" Hun ble møkklei og svarte bare til slutt "nei, vi kan ikke få flere barn og dessuten er vi fornøyd med to barn. FORNØØØØYD???" Da glappa gommene til gamletanta sammen og hun sa bare "oh...." Som hun sa til meg "..noen ganger føler man for å være litt brutal.... "
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 når vi fikk to barn på rappen fikk vi stadig kommentarer som "men hvor mange barn skal dere egentlig ha da??" jeg klarte ikke å dy meg, og svarte som sant var; "like mange som deg" (som for de fleste kun innebærer to barn). vi fikk to på halvannet år, og har ikke fått flere enn dette. mange tankeløse rundt om ja...
Nellie Cortado Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Jeg syns det er en sånn ting man ikke spør om eller sier til folk! Det er da en veldig personlig sak. Blir litt sjokkert når folk er så tankeløse.
Gjest Jamila Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Merkelig menneskelig fenomen dette. Hvorfor skal folk alltid ønske noe annet, på dine vegne, enn det du har? Er du singel lurer de på om du ikke har fått eller skal få deg kjæreste. Har du kjæreste lurer de på når dere skal flytte sammen. Har du samboer lurer de på når dere skal gifte dere. Er dere gift lurer de på når det første barnet kommer. Når dere får barn lurer de på om dere har tenkt på søsken. ... og når dere har to barn lurer de på når dere skal ha tredjemann. Hvorfor kan ingen slå seg til ro med at nå-tilstanden kanskje er riktig??
Malama Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Merkelig at ikke folk kan la dette med når, hvor mange og hvor tett man ønsker barna være den enkeltes sak. Og askeptere at noen ikke KAN få/få flere, eller VIL få/få flere, eller evt vil vente. Men, liiiike herlig fikk hun høre fra "velmenende" tanter og sånn "nåååh, (mens de dytta henne i siden)...skal dere ikke ha nr tre snart da hmmmmmmmm?" ← Åhh.. jeg får bare den flashbacekn nå, fra en eldre kollega som "nesten brakk ribbena" på meg fordi hun ikke lot være å dytte og dytte med albuen i sida på meg for at jeg skulle skjønne poenget hennes (som ikke har noe i denne sammenheng å gjøre, men jeg HAR da lvo å delta i vinlotteri selv om jeg ikke drikker, ikke sant? M;itt valg hva jeg gjør med evt premie...) Får ikke akkurat MER lyst til å bli enig med folk når de oppfører seg sånn. Vondt er det faktisk også når de ikke fatter selv hvor (rent fysisk) skarpe albuer de har eller hvor hardt de dytter. Da skjønner jeg at hun svarte dem ja, det fortjener de!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Å ja, kjenner meg igjen, bortsett fra at vi bare har ett barn. Vi sliter med å bli gravid, har diagnose svært dårlig sædvkalitet og det er et under at jeg i det hele tatt blir naturlig gravid. Jeg har hatt 3, trolig 4 spontanaborter også, og er så lei tankeløse folk som maser om flere barn. Er folk dumme eller? En kan lure. Enten vil folk ikke ha flere barn eller så strever en med å få flere - og uansett er det ikke noe andre har noe med! Iallfall ikke hvis de ikke er nære venner eller nær familie. Nå er jeg så lei en som maser (hun er ikke noen venn engang, våre barn går på samme fritidsaktivitet kun) at jeg er redd for å kalle henne ufølsom og dum i offentlighet, forklare vår situasjon og be henne slutte masingen. Jeg unngår henne fordi hun er ekstremt masete.
Gjest Tweetypie Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Må innrømme at det varmer å høre at jeg ikke opptrer snerpete. Det er et sårt tema. Jeg har alltid voktet meg for å spørre og grave folk skal ha unger eller flere barn. Vet om så mange som enten sliter, noen vil ikke ha barn og andre er som meg - bør ikke gå gjennom enda et svangerskap. Jeg skal snart begynne å jobbe igjen og merker at jeg gruer meg allerede nå til spørsmålene om når no 3 kommer. Husker det fikk jeg med en gang jeg gikk tilbake sist gang på jobb etter 1 fødsel.
momo Skrevet 8. august 2006 #12 Skrevet 8. august 2006 Uff, skjønner deg veldig godt. Skjønner ikke at folk kan være så tankeløse, spesielt når du har fortalt de hva som er grunnen før. Vi har et barn, og sliter med nr 2, jeg har mistet 6 ganger og mannen har dårlig sperm. Vi har fått og får masse kommentarer på når nr 2 skal komme, vi har og fått beskjed om hvor egoistiske vi er som ikke ville la datteren våres få søsken.
Holly Hobbie Skrevet 8. august 2006 #13 Skrevet 8. august 2006 Jeg hadde akkurat fortalt svigerinnen min at jeg var gravid i tiende uke da hun kom med raad om aa faa nummer to kjapt etterpaa, for det var daarlig gjort aa ikke gi barna sine soesken. Jeg sa som sant var at vi tar ett barn av gangen og ikke har planlagt noen flere ennaa, uansett saa trodde jeg ikke at jeg ville ha dem saa veldig tett. Synes det var en litt merkelig samtale.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #14 Skrevet 8. august 2006 Har også fått to barn, og hatt trøblete svangerskap begge gangene. Siste var ille, og det var fare både for mitt og barnets liv. Har som deg fått kommentarer på om jeg ikke vil ha en til. I starten var det sårt, fordi jeg visste at jeg aldri kunne det. Men jeg trives som tobarnsmor og tenker at jeg er heldig som har fått to friske barn som i tillegg har en frisk mor. Så nå svarer jeg bare "Får jeg en til dør jeg, og du mener vel ikke at tre barn skal bli morløse pga. egoisme?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå