Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd å male de gamle lysestakene i messing fra 90-tallet? Har mange av de, og nå går de snart på loppis om de ikke kan males. Hva med sånn billakk på spray?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd. Men siden du sier at de likevel vil ende på loppemarked, er det jo bare å prøve med en av dem.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Gå i en malingbutikk å hør om de har noe spesialgreier. Husker jeg måtte ha noe rare greier hvis jeg skulle male skotørkeren min. Ellers så er det jo bare å prøve som gjesten her sier.

Skrevet

Sort matt Quicklakk på spray=)

Mvh Dingo, ikke innlogget

Gjest Gjest_Dingo_*
Skrevet
Gå i en malingbutikk å hør om de har noe spesialgreier. Husker jeg måtte ha noe rare greier hvis jeg skulle male skotørkeren min. Ellers så er det jo bare å prøve som gjesten her sier.

På skotøkeren måtte du vel ha varmebestandig lakk, tenker jeg.

Skrevet (endret)

Har ikke prøvd på akkurat lysestaker, men å male på metall er i utgangspunktet helt uproblematisk og det finnes mange forskjellige typer lakk på markedet. Dersom ikke produktet du velger eksplisitt sier at du ikke trenger å grunne, ville jeg ha grunnet først.

Endret av Leo
Gjest Gjest_Dingo_*
Skrevet
Har ikke prøvd på akkurat lysestaker, men å male på metall er i utgangspunktet helt uproblematisk og det finnes mange forskjellige typer lakk på markedet. Dersom ikke produktet du velger eksplisitt sier at du ikke trenger å grunne, ville jeg ha grunnet først.

Grunne bør man, men jeg hadde nok sløyfet det på dette prosjektet her=)

Skrevet

Takk for mange og ikke minst kjappe svar!!! :klappe:

Skal stikke innom fargehandelen i morgen. Selv om lysestakene evt. skal på loppis, hadde jeg ikke lyst til å kaste bort malingspenger på noe som ikke funker. Nå vet jeg i alle fall at det går an

:rosasmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...