Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Kan jeg gi det eller kan det gi skader? Frostskader?
Rhiakath Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 En pølse blir jo ikke så steinhard som frossen da. I kamp mot et par hundetenner kommer den fort til å bli most og ikke være en gnageleke likevel.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Ja jeg sjønner det. Mente som en godbit som varer litt lenger enn to sekunder.
Gjest Lea Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Da ville jeg nok heller ha kjøpt et tyggebein til hunden. Om du vil få en godbit til å vare litt lenger, så kan du legge godbiten inni en tom dopapir-/kjøkkenruddhylse og dyttet igjen endene. Du kan også bruke en tom pappbokst (f.eks til lyspærer). Da må hunden jobbe litt for å få godbiten, men det går fort unna (i alle fall her i huset). Jeg tviler på at det er farlig å gi en frossen pølse, men det kan da umulig være bra for hunden med så mye kaldt heller?
Vendelin Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Min tidligere hund stjal et par frossne pølser noe som resulterte i kjempediare! Kjøp heller et tyggebein, sikrere og varer MYE lenger + du slipper å risikere å måtte ut hvert 2 minutt med en desperat hund
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Da ville jeg nok heller ha kjøpt et tyggebein til hunden. Om du vil få en godbit til å vare litt lenger, så kan du legge godbiten inni en tom dopapir-/kjøkkenruddhylse og dyttet igjen endene. Du kan også bruke en tom pappbokst (f.eks til lyspærer). Da må hunden jobbe litt for å få godbiten, men det går fort unna (i alle fall her i huset). ← Akkurat dette ville jeg vært litt forsiktig med, for vi gjorde dette da hunden var liten, og har nå en voksen hund som leter opp ALT av papir og spiser. Kjøp heller et sånt ekte tyggebein av storfe (som er fylt med noe greier), og når det er tomt, fyll opp igjen med valgfritt snacks, frys det, og la hunden kose seg med det. Hunden har IKKE vondt av frosne ting. Spesielt i varmen er dette tidsfordrivet bra.
Gjest Gitte Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Vi har kjøpt en hul ball, som man putter godbiter inni. Den er helt genial, for hunden må virkelig jobbe for å få ut godbitene av det lille hullet.. Han bruker masse energi, både fysisk og psykisk for å få godbitene ut av ballen. Veldig veldig lur...
Caboodle Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Vi har kjøpt en hul ball, som man putter godbiter inni. Den er helt genial, for hunden må virkelig jobbe for å få ut godbitene av det lille hullet.. Han bruker masse energi, både fysisk og psykisk for å få godbitene ut av ballen. Veldig veldig lur... ← Ikke når hunden bestemmer seg for å gnage seg gjennom ballen for å komme til godbitene.
Gjest Gitte Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Ikke når hunden bestemmer seg for å gnage seg gjennom ballen for å komme til godbitene. ← Den er av rimelig beinhard plast, men okey.. Vår prøver å bite, men får ikke tak
Festus Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Ikke når hunden bestemmer seg for å gnage seg gjennom ballen for å komme til godbitene. ← Den er av rimelig beinhard plast, men okey.. Vår prøver å bite, men får ikke tak ← Vår Riesenschnauzer brukte temmelig nøyaktig en time på å ødelegge den ballen for all fremtid.. han tygget seg igjennom den så den lakk som ei sil og ikke satt sammen mer.. !! Ja.. han klikket på alt av baller... (runde, som man kan trille og klemme hardt uten medfølgende smerteskrik...) Men vanligvis er dette ei flott leke!
Gjest gjesta Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 HUnden vår brukte å få litt is av til (den spiste av pinnen min). Den hadde ikke vondt av det, så de burde vel tåle frossen pølse. Det blir jo litt som pølse-is.
Caboodle Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Den er av rimelig beinhard plast, men okey.. Vår prøver å bite, men får ikke tak ← Tenna glir fint i gjennom hele ballen, helt til den er delt i biter. Vil man ha alle godbitene på en gang, så gjør man det på den letteste måten.
Gjest Gitte Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 (endret) Da har vi forskjellige erfaringer med den ballen. For oss er den helt genial, og han bruker mye tid på å fly rundt med den.. Endret 16. august 2006 av Gitte
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #15 Skrevet 17. august 2006 mine hunder får frosne pølser fra vom og hundemat -de tåler det helt fint ,og de har "jobb" litt lenger ....men du må jo bare prøve deg fram om de tåler det eller ikke
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #16 Skrevet 17. august 2006 mine hunder får frosne pølser fra vom og hundemat -de tåler det helt fint ,og de har "jobb" litt lenger ....men du må jo bare prøve deg fram om de tåler det eller ikke ← Jeg tror trådstarter mente wiener/grillpølser... Siden det står gange"leke", that is.
Vendie Skrevet 17. august 2006 #17 Skrevet 17. august 2006 Hunder skal vel helst ikke ha for mye salt, og jeg kan tenke meg at det er endel av det i pølser...? Ville heller ha kjøpt et tyggebein til den på en dyrebutikk, finnes jo masse godt å velge mellom der.
Kykkelikokos Skrevet 17. august 2006 #18 Skrevet 17. august 2006 Hm. Er vel sant at de ikke skal ha for mye salt, men har aldri slått meg at man ikke skal gi pølse til hunden.. Det er jo veldig ofte brukt som godbit/belønning til hunder?
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2006 #19 Skrevet 18. august 2006 Hold pølsene unna hunder (og mennesker, for den saks skyld); selv om vi ikke oppfatter dem som salte, inneholder de nok salt til at det er altfor mye for en hund. Hvis du vil gi noe frossent, vil jeg heller foreslå frosne leverbiter (billig i frysedisken), eventuelt kraftbein (samme sted). Vi har også en gnagehund, og han elsker begge deler. Forresten har vi samme type "godbitball" som det linkes til lenger oppe, og den er uten en skramme, selv ni måneder senere. Den er i et stoff det er umulig å få tennene inn i, i motsetning til alle andre slags baller (vi vet... )
Gjest Gitte Skrevet 18. august 2006 #20 Skrevet 18. august 2006 Hold pølsene unna hunder (og mennesker, for den saks skyld); selv om vi ikke oppfatter dem som salte, inneholder de nok salt til at det er altfor mye for en hund. Hvis du vil gi noe frossent, vil jeg heller foreslå frosne leverbiter (billig i frysedisken), eventuelt kraftbein (samme sted). Vi har også en gnagehund, og han elsker begge deler. Forresten har vi samme type "godbitball" som det linkes til lenger oppe, og den er uten en skramme, selv ni måneder senere. Den er i et stoff det er umulig å få tennene inn i, i motsetning til alle andre slags baller (vi vet... ) ← Endelig noen som har den samme erfaringen med den ballen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå