Gå til innhold

Jug deg til en billig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste du at du kan spare opp til 30 % på lokale ved å kalle det en fest, istedet for ett bryllup...

Forbruker-rapporten har sjekket, samtlige ni selskapslokaler i prissammenligningen tar seg bedre betalt for bryllup enn selskap.

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1151493731.41

Dette skal jo værer selveste festen i ditt liv, ingen vil være gjerrigknarker på denne dagen, allikevel burde man være obs som dere ser,

Åssen er/var dere fornuftige på dagen deres økonomisk sett???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ville ha løyet om det var et alternativ på lokalet vårt! Men til oss var det samme pris uansett.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja jeg hadde ikke hatt noen problemer med å lyve hvis det ble billigere.

Jeg er imot forskjellsbehandling av kunder

• 10 måneder senere...
Skrevet
Ja jeg hadde ikke hatt noen problemer med å lyve hvis det ble billigere.

Jeg er imot forskjellsbehandling av kunder

samme her, hva kan de si når de ser på dagen at det er bryllup?

"Dere skjønner, vi forskjellbeh alltid kunder her..." :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet

Så lenge det er

A) Samme meny

B) Samme tidspunkt (altså at lokalet blir forespurt 7.7.2007 for f.eks. 40-årslag og bryllup og at det likevel ender opp med forskjellig pris)

C) Samme service

så er dette totalt forkastelig. Spesielt når det er snakk 21.000 kr i forskjell for samme selskap.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Ja, helt klart... Men ville jo ikke løyet når jeg sa at det var til en fest... det er jo en bryllupsFEST...hehe.. :)

Men no får vi det gratis da, så da ække det et dilemma for meg! :)

Skrevet
Dette skal jo værer selveste festen i ditt liv, ingen vil være gjerrigknarker på denne dagen, allikevel burde man være obs som dere ser,

Vel, det kommer mange dager etter "selveste festen i ditt liv", og jeg synes ikke disse dagene skulle starte med at man lyver seg til noe.

Skrevet

Uenig med deg Pastor Knut, kundebehandling og pris bør ikke ha noe si om det er ett bryllup eller en fest.. :sur:

Skrevet

Jeg vil nå tro menyen er noe helt annet når det er snakk om bryllup. Men det kommer jo an på hvor mye man vil legge i maten da.

Festmenyen vil jeg tro er en god del enklere, de har kanskje ikke like mange servitører heller slik at standarden blir vesentlig dårligere. I tillegg kommer pynting om dette er inkludert. Vil tro det er ganske forskjellig med festpynting enn med pynting til bryllup.

Tror ikke jeg hadde løyet på bakgrunn av det jeg skrev over... Selv om det hadde vært forkastelig om hele greia var identisk enten det er bryllup eller vanslig fest..

Skrevet
Uenig med deg Pastor Knut, kundebehandling og pris bør ikke ha noe si om det er ett bryllup eller en fest.. :sur:

Jo, jeg forstår uenigheten. Men allikevel vil jeg holde fast ved at det her er snakk om to forskjellige ting. Kundebehandling er en ting og valget om å lyve er noe annet. Jeg er helt enig med deg i at kundebehandlingen kan kritiseres, men valget om å lyve synes jeg er kritikkverdig i seg selv.

Problemstillingen dreier seg egentlig om to forskjellige ting, slik jeg ser det.

Skrevet

En gjest over her snakker om at menyen er annerledes og servisen bedre ved bryllup, det er ikke utenkelig (men jeg er likevel sterkt uenig i at denne lille forskjellen kan koste fra 10-40 000 kroner ekstra). Men det forklarer ikke hvorfor vi fikk to priser, den ene fem ganger dyrere enn den andre, da vi sjekket prisen for leie av et chambre separée i forbindelse med bryllupet vårt. Rommet skulle ikke pyntes og vi skulle velge tre retter fra den vanlige menyen på forhånd (slik at alle spiste det samme). På alle måter var vi bare vanlige gjester som kom til middag, det var bare tilfeldigvis bryllupsdagen vår. Likevel skulle de altså ha fem ganger høyere pris når vi spesifiserte at det var til bryllupet vårt som da vi ikke sa annet enn at vi ønsket å leie rommet.

Skrevet
En gjest over her snakker om at menyen er annerledes og servisen bedre ved bryllup, det er ikke utenkelig (men jeg er likevel sterkt uenig i at denne lille forskjellen kan koste fra 10-40 000 kroner ekstra). Men det forklarer ikke hvorfor vi fikk to priser, den ene fem ganger dyrere enn den andre, da vi sjekket prisen for leie av et chambre separée i forbindelse med bryllupet vårt. Rommet skulle ikke pyntes og vi skulle velge tre retter fra den vanlige menyen på forhånd (slik at alle spiste det samme). På alle måter var vi bare vanlige gjester som kom til middag, det var bare tilfeldigvis bryllupsdagen vår. Likevel skulle de altså ha fem ganger høyere pris når vi spesifiserte at det var til bryllupet vårt som da vi ikke sa annet enn at vi ønsket å leie rommet.

Jeg skrev jo at det ville vært forkastelig om det er slik at det ikke var forskjell også om jeg ikke tar helt feil?

Jeg mener at forskjellen på en kuvertpris fra 600 til 900 i forskjellen fest eller bryllup ikke er så utrolig utenkelig.... Det tar ekstra tid å lage ekstra fin mat... Det var bere det.

Men fem ganger prisen for å spise samme mat som ved vanlig pris. Det blir bare for teit....

Skrevet
Men fem ganger prisen for å spise samme mat som ved vanlig pris. Det blir bare for teit....

Må bare påpeke at dette gjaldt prisen for leie av rommet, ikke for maten (den betalte vi ikke noe ekstra for). Vi endte uansett opp med en helt annen restaurant, som forøvrig ikke tok betalt i det hele tatt for bruk av sitt chambre separée. :)

Skrevet
Vel, det kommer mange dager etter "selveste festen i ditt liv", og jeg synes ikke disse dagene skulle starte med at man lyver seg til noe.

Jeg har stor respekt for deg Pastor Knut, men jeg synes heller ikke disse dagene bør starte med at man åpenbart blir snytt.

Skrevet (endret)

Pastor knut - jeg vil ikke kalle dette å juge. heller å unnlate å fortelle. :jepp:

man opplyser bare ikke at det er bryllupsfest. det er ikke å juge.

men jeg tror ingen hadde sagt: neeeeei, det er vanlig fest, hvis de hadde fått spørsmålet om det var bryllupsfest.

nå har ikke vi det problemet, for betaler ingenting for leie.

men jeg har da sittet mangfoldige timer i tlf å ringt ang lokaler. jeg har åpnet samtalen med spørsmål om hvor mye det koster å leie der. så har de spurt hva slags fest det var. :kjefte:

frekt at man kan ta så mye mer bare pga at det er bryllup. akkurat som brudepar ikke har nok å bruke penger på den tiden der.

Endret av Linn24
  • 3 måneder senere...
Skrevet

helt enig her med alvebruden. Det er jo trangt nok fra før, om men skal bli snytt her oxo .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...