Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bodde i USA sist år og da vasket jeg håret hver eneste dag. Ble nesten sett rart på hvis man ikke gjorde det..

Nå er det sommer i tillegg, og prøver da å vaske det så sjeldent som hver tredje dag. Merker så utrolig forskjell. Håret mitt er fyldigere og ser utrolig sunt ut:D

Hvor ofte vasker du håret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To ganger i uka.

Skrevet

Hver 2-3 dag, men hvis jeg har jogget eller badet vasker jeg alltid håret selv om jeg har vasket det dagen før.

Skrevet

Tre gongar i veka sånn sirkus :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vasker det ca. hver tredje dag. Fordi jeg tror hyppig vasking sliter på håret, i tillegg til at det tar lang tid å vaske og lang tid å tørke (langt, tykt hår). Syns ikke det ser noe skittent ut heller, fordi håret tilpasser seg til hvor ofte det blir vasket. Vasker det om jeg jeg har trent så jeg blir kjempesvett (men må innrømme at jeg noen ganger legger kondisjonsøktene til dager da det passer å vaske håret, så jeg ikke bryter med vaskeregimet mitt - jada, er syk i hodet).

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg vasker det omtrent hver dag, vet det ikke er bra for håret. Prøver å vaske de sjeldnerer, men det er en vane...! :sjenert:

Skrevet

Åi så sjelden dere vasker det :overrasket:

Blir det ikke fett???

Jeg vasker mitt hver dag.. hvis ikke blir det kjempe fett og stygt. Hopper kanskje over vask om jeg har fri en dag. Men på jobb føler jeg at jeg må ha nyvasket hår..

Vanvittig slitsomt å MÅ vaske det hver dag..

Skrevet

Blir det ikke fett???

Jeg vasker mitt hver dag.. hvis ikke blir det kjempe fett og stygt. Hopper kanskje over vask om jeg har fri en dag. Men på jobb føler jeg at jeg må ha nyvasket hår..

Det blir fett fordi du vasker det for ofte.

Gjest Lanyah
Skrevet

Mitt hår blir fett om jeg hopper over en dag, men det har noe med at jeg har ødlagt håret på den måten fordi jeg vasker det hver dag!, men jeg har ikke problemer å vaske det hver dag, så det plager ikke meg! :)

Skrevet

Jeg kan tenke meg at varm føner og glattetang etc. sliter på håret,

men det er da ikke skadelig å vaske håret hver dag ?

En shampoo tilpasset hårtypen og passe lunkent vann er da bare av det gode.

Vasker mitt annenhver dag. :)

Gjest Lanyah
Skrevet

Men det er ikke BARE ens egen feil da, noen har bare fett hår. Viss noen sliter med fet hud, har håret ofte en tendens til å bli fort fett også.

Gjest Lanyah
Skrevet

Vasker mitt annenhver dag.  :)

Sant det du sier!

Det er IKKE skadelig for håret, du ødlegger bare balsansen i hodebunnen, som gjør at håret blir fort fett. Med det har ingenting med hårkvaliteten å gjøre! :)

Skrevet

Vasker mitt annenhver dag.  :)

Hvorvidt vasking sliter på håret kommer jo an på flere ting (sjampoen, balsamen, håndkletørking/lufttørking, om det blir gredd før/etter vasken osv.), men det verste med hyppig vask er at det tørker ut hodebunnen. Når den tørkes ut produserer den mer fett for å kompensere, og man får lettere fett hår.

Gjest Lanyah
Skrevet
Hvorvidt vasking sliter på håret kommer jo an på flere ting (sjampoen, balsamen, håndkletørking/lufttørking, om det blir gredd før/etter vasken osv.), men det verste med hyppig vask er at det tørker ut hodebunnen. Når den tørkes ut produserer den mer fett for å kompensere, og man får lettere fett hår.

Jepp, en bør egentlig tenke litt sånn om man vasker håret hver dag, så bør en ikke føne det hver dag...! Samme med det hun sier hvordan du behandler håret!

Gjest Fruktfat
Skrevet

hver eller hver annen dag. jeg sier bare shampo, shampo, shampo.

om du vasker håret to ganger i uka, bruker dårlige produkter og føner og rettetang sliter det veldig mye mer enn å vaske det hver dag med skikkelige produkter tilpasset ditt hår...

Gjest gjesta
Skrevet
Vasker det ca. hver tredje dag. Fordi jeg tror hyppig vasking sliter på håret, i tillegg til at det tar lang tid å vaske og lang tid å tørke (langt, tykt hår). Syns ikke det ser noe skittent ut heller, fordi håret tilpasser seg til hvor ofte det blir vasket. Vasker det om jeg jeg har trent så jeg blir kjempesvett (men må innrømme at jeg noen ganger legger kondisjonsøktene til dager da det passer å vaske håret, så jeg ikke bryter med vaskeregimet mitt - jada, er syk i hodet).

Fint å høre at jeg ikke er alene om å tenke slik! :ler: "Nei, jeg vasket håret i går kveld, så jeg kan ikke dra i svømmehallen i dag. Skal vi dra på onsdag i stedet?"

Blir det ikke fett???

Jeg hadde det på samme møte før, men så brukte jeg en friperiode til å avvenne håret mitt. Det ble rett og slett for tidkrevende å vaske håret hver morgen. Har langt hår og trenger laaaaaaang tid på å vaske det, bli kvitt floker og å tørke det. Da jeg hadde kortere hår gikk det. Det sliter også veldig på håret når man vasker det så ofte, og med langt hår må jeg være litt mer forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...