Miracl3 Skrevet 16. august 2006 #161 Skrevet 16. august 2006 Jeg syntes 400 kr på en gave som står på ønskelisten er helt ok. Da jeg giftet meg var det ikke for gavene at jeg ba mange mennesker. Det var for å feire denne spesielle dagen med mennesker som betyr noe for meg. Og ikke et sekund tenkte jeg på hvor mye penger som ble brukt på gave. Jeg var bare glad for at alle menneskene jeg er glad i feiret dagen sammen med meg. Dette er en dum diskusjon.
Buster Skrevet 17. august 2006 #162 Skrevet 17. august 2006 Kommer veldig an på hvor nært dere står hverandre som venninner. Om hun er en av dine beste venninner så synes jeg nok at du er noe kjip om jeg kan si det slik. Mener ikke at du skal bruke masse penger, eller over evne. Derimot så er det alltids kjekt med noe som gjerne betyr ekstra mye fra nære og gode venner. Ofte så er det de ting som man gjerne ikke har mulighet til å kunne kjøpe til hverdags som virkelig betyr noe i lengden og kan minne en om den store dagen og hvem man fikk gaven av i mange år som kommer. Dette er nå min mening, og flott at du skal opptre for de i kirken, noe som garantert blir satt veldig pris på, men mener fremdeles at det ikke er kult å bli husket for den kjipeste gaven
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2006 #163 Skrevet 17. august 2006 Da min svigerinne giftet seg, kjøpte jeg en gave fra oss 2 til kr 1.000,- Dette sto på gavelisten, og var en gave som hun kan peke på å si at den fikk jeg av min bror til mitt bryllup. Syntes det var bedre enn å kjøpe to kopper til samme prisen. Da jeg skulle handle gaven, var det salg i butikken, slik at jeg fikk den til kr 750,- da lurte min mann på om vi skulle kjøpe noe i tillegg, men vi bestemte at det gjorde vi ikke, for det ville være litt teit liksom. Kjøpte samme gave til en av mine nærmeste veninner da hun giftet seg i år. Hun dro bort, og har ikke hatt selskap og kommer ikke til å ha det heller, men jeg synes likevel at det er viktig at hun får en skikkelig gave til sitt bryllup, selv om hun ikke hadde råd til å ha stort bryllup. Men jeg tror at jeg er den eneste hun har fått noe av....og det inkluderer familien. DET synes jeg er gnient. Synes forøvrig at med nære venner bør gaven ligge på noe over 500,- uten at jeg synes jeg er særlig materalistisk av den grunn.... Til en klubbveninne kjøpte jeg en gave til kr 200,- og da var jeg ikke bedt en gang......Kan jo nesten ikke kjøpe rimeligere gaver enn det.....
Montezuma Skrevet 19. august 2006 #164 Skrevet 19. august 2006 synes ikke prisen er viktig, og uansett er 400,- helt ok. hovedsaken er at de får noe de ønsker seg, og at det passer lommeboken til giveren.
Holly Hobbie Skrevet 21. august 2006 Forfatter #165 Skrevet 21. august 2006 Til oppdatering saa kjoepte jeg en ting til, slik at verdien ble 600. I tillegg kjoepte foreldrene mine en gave til 400, slik at totalt fra familien ga vi for kr 1000.
Rakel Skrevet 22. august 2006 #166 Skrevet 22. august 2006 Det er da flott uansett! Gud Bedre, har man begynt å regne pr. person nå? Hater folk som mysende vurderer prisen på gavene. Jeg kan ikke fordra dette formelle, hvor ord som "skal, bør, må, forventes" sies. Synes det blir mer og mer av dette for hver gang jeg. Det baller på seg... Snart kan vi vel ikke se hvor vi vil heller, da noen kan oppfatte det som uhøflig. Eller blunke i feil øyeblikk. Herregud: Ha det litt GØY da!! Men jeg lurer på...: Har dere lagt ut Gaveliste på hva som ønskes i "takk for hjelpen" gave?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå