Sam Skrevet 8. august 2006 #81 Skrevet 8. august 2006 Jeg snakker ikke om hvordan det er for "noen", jeg spør om hva hun hadde ment hvis jeg hadde gjort det sånn. Hun har kalt meg overfladisk fordi jeg mener man skal kjøpe skikkelig gave, derfor spurte jeg henne spesifikt. ← Er du en sånn som forventer stor og flott gave i diverse anledninger også da, eller er det kun i bryllupssammenheng du mener man bør kjøpe "skikkelig" gave. Hva om du ikke hadde fast jobb, ikke hadde noe særlig inntekt, ikke mer til å ha et sted å bo og til mat og klær å sånn. Hadde du tatt deg lån for å kjøpe "skikkelig" gave da? Det kommer jo så an på situasjonen til folk, men det er visst flere som mener man skal kjøpe gave til man er lutfattig, uansett. Det synes jeg ikke noe om. Å mene det, er jo helt på jorde da. Jeg er glad jeg ikke er inne i et miljø der vi kjøper store flotte dyre gaver til hverandre ved alle anledninger, for det hadde ikke lommeboka mi hatt råd til.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #82 Skrevet 8. august 2006 Er du en sånn som forventer stor og flott gave i diverse anledninger også da, eller er det kun i bryllupssammenheng du mener man bør kjøpe "skikkelig" gave. Hva om du ikke hadde fast jobb, ikke hadde noe særlig inntekt, ikke mer til å ha et sted å bo og til mat og klær å sånn. Hadde du tatt deg lån for å kjøpe "skikkelig" gave da? Det kommer jo så an på situasjonen til folk, men det er visst flere som mener man skal kjøpe gave til man er lutfattig, uansett. Det synes jeg ikke noe om. Å mene det, er jo helt på jorde da. Jeg er glad jeg ikke er inne i et miljø der vi kjøper store flotte dyre gaver til hverandre ved alle anledninger, for det hadde ikke lommeboka mi hatt råd til. ← Hvorfor skal dette vris til hva jeg forventer? Jeg har hele tiden presisert at jeg gir skikkelige gaver. Hva har det med hva jeg forventer? For meg fremstår det som komplett uforståelig at jeg som skriver at jeg velger å gi folk skikkelige gaver, skal fremstilles som et kravstort menneske! Er jo jeg som gir for svarte. Og i denne tråden er det ikke snakk om noen som ikke har jobb, noe sted å bo osv.
flickan Skrevet 8. august 2006 #83 Skrevet 8. august 2006 Hva er det med deg? Jeg stilte deg et spørsmål - hvorfor svarer du ikke på det? Hvorfor legger du egne tolkninger og vridninger inn i det jeg skriver? Først er jeg overfladisk fordi jeg mener man kan gi folk skikkelige gaver, så mener jeg at jeg er et bedre menneske/venn fordi jeg kjøper skikkelige gaver til andre folk. Fin motdebattant du. ← Siden du spør skal jeg svare:Jeg aner ikke. Verdien på gaven sier meg ingenting om du er overfladisk eller ikke, ei heller om du har hoppet over potetgull eller minde sjokolade en kveld. Det eneste jeg vet er at du synes TS er gnien fordi hun og mannen bruker 400 kr på en gave til venner. I tillegg opptrer hun i kirken. Jeg er uenig med deg i dette. Nå avslutter jeg dikusjonen for min del.. for som du allerede har påpekt har jeg overskredet grensen for hvor lenge jeg klarer å være saklig nå..
Sam Skrevet 8. august 2006 #84 Skrevet 8. august 2006 Hvorfor skal dette vris til hva jeg forventer? Jeg har hele tiden presisert at jeg gir skikkelige gaver. Hva har det med hva jeg forventer? For meg fremstår det som komplett uforståelig at jeg som skriver at jeg velger å gi folk skikkelige gaver, skal fremstilles som et kravstort menneske! Er jo jeg som gir for svarte. Og i denne tråden er det ikke snakk om noen som ikke har jobb, noe sted å bo osv. ← Derofr jeg spurte, for du sier jo ikke det, om du forventer like mye tilbake. Vel, greit at du velger å gi mye, men synes ikke man skal forvente at andre skal gi like mye som en selv har å gi. Jeg får inntrykket av at du mener alle bør gi en skikkelig gave, og det finnes da sikkert nok av eksempler på folk som blir invitert i bryllup som ikke har så mye å rutte med, og da synes jeg det blir feil å forvente store fine gaver fra alle. Skjønner du hva jeg mener?
Gjest Neffi Skrevet 8. august 2006 #85 Skrevet 8. august 2006 gjest: du forventer jo at folk skal gi like dyre gaver som deg selv. Det er jo det du sier i denne tråden - ellers hadde det vel ikke vært noe å diskutere, ei??
Gjest Neffi Skrevet 8. august 2006 #86 Skrevet 8. august 2006 Greit at spillingen er fakta, men hva har den faktaopplysningen i denne tråden å gjøre hvis den ikke er ment som forsvar til en billig gave? ← Jeg har problemer med å ta deg seriøst. Har du noengang spilt i en kirke?
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #87 Skrevet 8. august 2006 Derofr jeg spurte, for du sier jo ikke det, om du forventer like mye tilbake. For det første, så er ikke det en del av temaet her, men jeg har likevel fortalt om hvilken type jeg er i den forbindelse. For det andre kan jeg ikke forstå hva det har med hva som er gnient å gi i presang å gjøre. Et menneske som gir mye er ofte en som forventer lite. Det ser man også godt her på bryllupsforumet. De som f.eks. velger å la gjestene betale for drikkevarer i bryllupet sitt, er ofte de samme eprsonene som i gavetråder skriver at de vil gi veldig billige gaver til andre. Gi lite - forvente mye. Vel, greit at du velger å gi mye, men synes ikke man skal forvente at andre skal gi like mye som en selv har å gi. Hvem har sagt jeg gjør det? Jeg skriver at det er gnient å gi under to netto timeslønninger i bryllupspresang så lenge man skal i bryllupet. Jeg får inntrykket av at du mener alle bør gi en skikkelig gave, og det finnes da sikkert nok av eksempler på folk som blir invitert i bryllup som ikke har så mye å rutte med, og da synes jeg det blir feil å forvente store fine gaver fra alle. Skjønner du hva jeg mener? ← Ja, jeg skjønner hva du mener, selv om jeg ikke forstår hvorfor du hele tiden skal bringe andre forhold inn i denne tråden. Denne tråden dreier seg om en spesifikk gave til en spesifikk sum.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #88 Skrevet 8. august 2006 gjest: du forventer jo at folk skal gi like dyre gaver som deg selv. Det er jo det du sier i denne tråden - ellers hadde det vel ikke vært noe å diskutere, ei?? ← Gjør jeg? Hvor har jeg skrevet hvilken sum jeg bruker på gaver? Hvor har jeg skrevet at andre skal bruke det samme?
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #89 Skrevet 8. august 2006 Har du noengang spilt i en kirke? ← Hva har nå det med saken å gjøre da?? Jeg reagerte på at det ble brukt som et argument for å kjøpe en billig gave.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2006 #90 Skrevet 8. august 2006 Jeg spurte en annen bruker, og det er det kanskje mulig at du kan respektere? Derfor synes jeg det er ok om hun kan svare selv. De gir så absolutt ikke to gaver, men en til 200 kr pr pers. Snakk om å vri seg utav noe. Jeg blir nesten sjokkert over at noen kan regne enn opptreden i en venninnes vielse som en del av bryllupsgavene. Dette er så kjipt at jeg har problemer med å ta flere av dere alvorlig. Folk bruker gjerne 200 kr på snop i helgen, men å gi en bryllupsgave som overstiger den verdien - nei, nei, det må vi ikke gjøre. Greit at spillingen er fakta, men hva har den faktaopplysningen i denne tråden å gjøre hvis den ikke er ment som forsvar til en billig gave? ← Det er ikke alle som kjøper snop og snacks til kr 200,- hver lørdag. Jeg kan rett og slett ikke fatte hva det er du trekker inn dette for heller. Hvis 10 personer gir en gave til 200/person så blir det kr 2.000,-. Dette er da kjipt og gnient i dine øyne. At man opptrer GRATIS i kirken er noe du ser på som en selvfølge - jeg vil anta at dersom man da har venner som er elektriker, tannlege, rørlegger, tømrer etc. så skal de jobbe gratis for vennene sine også - ut fra den måten det er fremstilt her. En profesjonell artist VELGER å gi som gave gratis opptreden i kirken til venninnen sin - og dette er ikke en gave? Hvordan kan dette IKKE bli en gave?
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #91 Skrevet 8. august 2006 Det er ikke alle som kjøper snop og snacks til kr 200,- hver lørdag. Jeg kan rett og slett ikke fatte hva det er du trekker inn dette for heller.Som et sammenligningsgrunnlag hvis du ikke har forstått det. Men dropp det eksempelet og bry deg heller om det andre eksempelet jeg har nevnt lenger opp - snaut to netto gjennomsnittelige timeslønninger. Hvis 10 personer gir en gave til 200/person så blir det kr 2.000,-. Dette er da kjipt og gnient i dine øyne.Dette blir nesten utrolig. Bare for å ha sagt det, så ville det vært forskjell om det trådstarter skriver i overskriften (at hun gir en gave på 400 kr), fremfor det som viser seg å være realiteten - at hun og mannen gir sammen den gaven. Jeg har ikke sagt at gaven de skal gi er kjip, jeg har sagt det er kjipt å gi en gave til så lavt beløp (200 kr) i et bryllup hvor man skal være gjest. Om en person gir en gave til 200 kr eller om hundre stykker går sammen og gir en gave til 200 pr pers er da uten betydning for det jeg har kritisert - det er beløpet pr pers som er saken. Håper det bare er varmt for deg nå, for dette synes jeg er på grensen til å være "meg ikke forstå og fred i verden og sånn". At man opptrer GRATIS i kirken er noe du ser på som en selvfølge - jeg vil anta at dersom man da har venner som er elektriker, tannlege, rørlegger, tømrer etc. så skal de jobbe gratis for vennene sine også - ut fra den måten det er fremstilt her. Nei, men jeg mener det er kjipt å la det være et argument for å kjøpe billig gave. Jeg har pyntet noen kirker for venner i forbindelse med bryllup - det har tatt meg mange timer, og jeg har holdt alt av blomster selv, men jeg har da ikke kjøpt billig gave til dem for det. Fra et sted fikk jeg 500 kr, det syntes jeg faktisk var litt problematisk, fordi jeg gjorde det for å hjelpe dem. Fra et annet sted fikk jeg en takk på takkekortet for gaven. Og fra atter et annet sted så fikk jeg ingne takk heller. Jeg forventet meg absolutt ikke noe som gjenytelse for dette, og jeg kjøpte skikkelig gave til dem alle. Hvem har forresten sagt at gjestene i denne tråden skal opptre gratis? Det vet vel ingen før etter bryllupet kanskje? jeg vil anta at dersom man da har venner som er elektriker, tannlege, rørlegger, tømrer etc. så skal de jobbe gratis for vennene sine også - ut fra den måten det er fremstilt her. Javel - deg om det. Jeg gjør alltid opp for meg, men jeg ber ikke venner om penger for hjelp jeg gir. En profesjonell artist VELGER å gi som gave gratis opptreden i kirken til venninnen sin - og dette er ikke en gave? Hvordan kan dette IKKE bli en gave? ← Å ja, har det blitt sånn nå. Ikke visste jeg at vedkommende var profesjonell artist, og ikke visste jeg at det var snakk om informasjon til brudeparet om at opptredenen er en gave. Men du har åpenbart mer informasjon om saken enn hva trådstarter har gitt i denne tråden. Hvis ikke bør du forholde deg til det som skrives.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. august 2006 #92 Skrevet 8. august 2006 Jeg tror vi kan gi oss her uten å bli enige. En kommentar til det med profesjonell artist: Enhver som opptrer og har inntekt av det er profesjonell (det er en profesjon). Min konklusjon er uansett: jeg synes ikke at en gave til 200 pr person er gnient eller kjipt all den tid denne gaven står på ønskelisten.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #93 Skrevet 8. august 2006 Jeg tror vi kan gi oss her uten å bli enige. En kommentar til det med profesjonell artist: Enhver som opptrer og har inntekt av det er profesjonell (det er en profesjon). Min konklusjon er uansett: jeg synes ikke at en gave til 200 pr person er gnient eller kjipt all den tid denne gaven står på ønskelisten. ← Men vi vet ikke noe om hun er en som normalt tar penger for slike opptredener. Ei heller vet vi om hun noen gang har gjort opptreden i en kirke. Er helt enig i at du burde gi deg i denne tråden - blir helt umulig når du påstår ting ingen vet noe om. Så hvis gaven ikke hadde stått på gavelisten, da hadde det vært kjipt å kjøpe gave for 200 kr pr pers? Og jeg har ikke sagt at gaven er kjip, men summen. Sannelig legger du til og vrir på mye.
Gjest Neffi Skrevet 8. august 2006 #94 Skrevet 8. august 2006 Gjør jeg? Hvor har jeg skrevet hvilken sum jeg bruker på gaver? Hvor har jeg skrevet at andre skal bruke det samme? ← What mener du at denne diskusjonen hadde kommet opp om du hadde ment at det var greit å bruke 400,- på en gave?! Og ikke forventet noe annet? Og - JO! Du har skrevet at du gir MYE, og MYE over 400, regner jeg som f.esk det dobbelte.
Trampe Skrevet 8. august 2006 #95 Skrevet 8. august 2006 Jeg har ikke lest hele tråden, for å si det, men jeg synes det er helt greit å bruke 4-500 kroner på gave til ei venninne som skal gifte seg. Ikke gnient i det hele tatt!
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #96 Skrevet 8. august 2006 What mener du at denne diskusjonen hadde kommet opp om du hadde ment at det var greit å bruke 400,- på en gave?! Og ikke forventet noe annet? Og - JO! Du har skrevet at du gir MYE, og MYE over 400, regner jeg som f.esk det dobbelte. ← Les tråden før du uttaler deg du. Det er ikke snakk om at en person gir en gave her til kr 400. Det er snakk om kr 400 på to personer = kr 200 pr pers. Og ikke har jeg skrevet at jeg gir MYE heller, men at jeg gir skikkelige gaver. Interessant at flere av dere ikke finner gode nok argumenter, og derfor velger å vrenge og vri på hva jeg har skrevet. Og hvis du regner det dobbelte av kr 200 som mye i gave, ja - da gir jeg mye i gave.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #97 Skrevet 8. august 2006 Jeg har ikke lest hele tråden, for å si det, men jeg synes det er helt greit å bruke 4-500 kroner på gave til ei venninne som skal gifte seg. Ikke gnient i det hele tatt! ← Er det som er "problemet" her. Overskriften passer ikke med det trådstarter skriver i innlegget. To pers gir 200 hver så det til sammen blir en gave til 400.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #99 Skrevet 8. august 2006 Finnes ikke et reglebrudd her Misty, utenom noen avsporinger som kom på sporet igjen.
Hu i Svingen Skrevet 8. august 2006 #100 Skrevet 8. august 2006 Å diskutere pris på gaver synes jeg er smålig. Det bør ikke bety noe om de koster 20 kr eller 1000 kr. Det bør være tanken som teller. ← Enig. Min konklusjon er uansett: jeg synes ikke at en gave til 200 pr person er gnient eller kjipt all den tid denne gaven står på ønskelisten. ← Enig igjen. Min konklusjon er forøvrig at denne gjesten virkelig overgår det meste av annen kverulering her på KG. Og jeg lurer på hvordan gjest kom frem til at det magiske beløpet bør ligge på 400 kr. PR. PERS. 400 er "skikkelig" nok, mens 200 er gnient. Jaaaa da. Idiotisk! "skikkelige gaver, bla bla bla"... Argh!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå