Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #61 Skrevet 8. august 2006 Jeg syns ikke brudepar har noe med å "forvente" at gaver skal overstige en viss verdi. Forhåpentligvis er det ikke for å få et digert bord smekkfullt av dyre gaver at folk vil gifte seg,men fordi de faktisk er innstilt på å dele et langt liv sammen. I tillegg er det faktisk ganske dyrt å være gjest i bryllup allerede;ofte må man ha nytt antrekk, mange har langt å reise,i tillegg kommer hotell og alskens "småting". Og nei,jeg syns ikke 400 kr er "gnient". ← Det er ikke snakk om at noe brudepar forventer noe som helst!! En som skal være gjest i et bryllup spør andre her om hun er gnien i sin pengebruk på gave. 200 pr pers er gnient - det er tre poser emd smågodt fra Minde.
Sam Skrevet 8. august 2006 #62 Skrevet 8. august 2006 Selvfølgelig bør det være gaveønsker i alle prisklasser på ønskelisten - det kan da være at single mennesker skal kjøpe gave også. ← Ja, akkurat, men man burde ikke bli stemplet som gniere fordi om man velger å kjøpe en gave til en rimeligere pris enn mange her inne mener er "nok". Det kan da være mange grunner til at man velger som man gjør. Synes også at en gjennomtenkt, eventuelt (delvis) selvlagd gave er kjempekos og få, eller noe litt utenom det vanlige. Og det trenger ikke være så dyrt sett fra de pengene man bruker, man kan jo legge ned flere timers arbeid også. Og brudeparet gifter seg da vel ikke bare for å få gaver, eller er det en ny trend?
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #63 Skrevet 8. august 2006 Ja, akkurat, men man burde ikke bli stemplet som gniere fordi om man velger å kjøpe en gave til en rimeligere pris enn mange her inne mener er "nok". Det kan da være mange grunner til at man velger som man gjør. Synes også at en gjennomtenkt, eventuelt (delvis) selvlagd gave er kjempekos og få, eller noe litt utenom det vanlige. Og det trenger ikke være så dyrt sett fra de pengene man bruker, man kan jo legge ned flere timers arbeid også. Og brudeparet gifter seg da vel ikke bare for å få gaver, eller er det en ny trend? ← Dette spurte jeg deg om i det svaret du siterer: Som jeg spurte om lenger opp: Er det like greit at ti mennesker spleiser på en gave til kr 400, som at to stykker gjør det? Ser du beleiligvis har unnlatt å ta det med i sitatet du gjorde. Har du noe svar? Til din orientering, så er det i dette tilfellet ikke snakk om noen gave man bruker mange timer på å lage - det er heller ikke snakk om noe brudepar som forventer noe som helst.
Sam Skrevet 8. august 2006 #64 Skrevet 8. august 2006 Dette spurte jeg deg om i det svaret du siterer: Ser du beleiligvis har unnlatt å ta det med i sitatet du gjorde. Har du noe svar? Til din orientering, så er det i dette tilfellet ikke snakk om noen gave man bruker mange timer på å lage - det er heller ikke snakk om noe brudepar som forventer noe som helst. ← Var ikke meningen å unnlate det, trodde ikke det var ment til meg personlig siden det sto litt nedenfor. Synes det er et teit spørsmål da, for det kommer an på så mange faktorer. Hvis disse personene alle kjenner bruden/brudgommen godt, men er lutfattige, ja så ser jeg ikke noe galt i det. Ellers er 40 kr per pers litt lite ja, men som sagt, det kommer jo an på så mye. Nå skal det vel godt gjøres at man ikke har en hundrelapp og gi i en gave, men har man ikke det så synes jeg ikke man skal se ned på folk for det. Uansett, så er det ikke 10 som skal spleise her, det er to, på 400 kr, og jeg synes ikke det er gærnt, uansett om det er en gave som du ikke legger annet arbeid ned i enn å kjøpe og pakke inn. Det er min mening det, og selv er jeg med på spleisegave nå til et bryllup der det er lagt ned mye arbeid i gaven, men selve summen blir ikke all verden per pers om man skal tenke sånn. Men hadde man skulle kjøpt gaven ferdig, hadde den blitt langt fra billig.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #65 Skrevet 8. august 2006 Var ikke meningen å unnlate det, trodde ikke det var ment til meg personlig siden det sto litt nedenfor. Synes det er et teit spørsmål da, for det kommer an på så mange faktorer. Hvis disse personene alle kjenner bruden/brudgommen godt, men er lutfattige, ja så ser jeg ikke noe galt i det. Ellers er 40 kr per pers litt lite ja, men som sagt, det kommer jo an på så mye. Nå skal det vel godt gjøres at man ikke har en hundrelapp og gi i en gave, men har man ikke det så synes jeg ikke man skal se ned på folk for det. Uansett, så er det ikke 10 som skal spleise her, det er to, på 400 kr, og jeg synes ikke det er gærnt, uansett om det er en gave som du ikke legger annet arbeid ned i enn å kjøpe og pakke inn. Det er min mening det, og selv er jeg med på spleisegave nå til et bryllup der det er lagt ned mye arbeid i gaven, men selve summen blir ikke all verden per pers om man skal tenke sånn. Men hadde man skulle kjøpt gaven ferdig, hadde den blitt langt fra billig. ← Ble prisen pr pers plutselig viktig nå da? Den spilte jo ingen rolle lenger opp her. Hvorfor dra inn hjemmelagde gaver en gang til? Det er ikke tema i denne tråden. Her snakker vi om noen som er villig til å gi det samme som tre poser smågodt koster i gave til et brudepar hvor de skal være gjester i bryllupet.
Sam Skrevet 8. august 2006 #66 Skrevet 8. august 2006 Ble prisen pr pers plutselig viktig nå da? Den spilte jo ingen rolle lenger opp her. Hvorfor dra inn hjemmelagde gaver en gang til? Det er ikke tema i denne tråden. Her snakker vi om noen som er villig til å gi det samme som tre poser smågodt koster i gave til et brudepar hvor de skal være gjester i bryllupet. ← Jeg snakket hovedsaklig om prisen som er nevnt i innlegget til Holly, og at jeg mener folk ikke burde kritisere hva folk vil gi. Selv ville jeg gitt noe lignende, kanskje mer, alt etter hva økonomien sier, men synes altså ikke det rett å kalle folk gniene om de ikke kjøpet en kjempedyr gave. Og du som sier at hjemmelagde gaver ikke er en del av tråden, det er da heller ikke din ide om 10 pers på 400 kr, så du er off topic her du også. Jeg nevner bare alternativer på hva man kan gjøre/lage i tillegg, om man synes den prisen man har valgt er nok. Det er jo også et forslag til Holly her, som spør om 400 er nok i gave fra to.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #67 Skrevet 8. august 2006 Lukter overfladiskhet i lang vei, spør du meg.. ← Hvis jeg skulle vært gjest i ditt bryllup, og hadde droppet noen potetgullposer og smågodt, og heller gitt deg en gave til 1000 kr. Er jeg overfladisk da?
flickan Skrevet 8. august 2006 #68 Skrevet 8. august 2006 Ja, jeg er så overfladisk som bruker penger på å kjøpe gaver til folk. Å fy så fæl og overfladisk jeg er. icon_rolleyes.gif Jeg tror nesten ikke det er sant at noen er så gniene som mange i denne tråden her. Det er snakk om å gi snaut to normale timeslønninger netto pr pers!! Du har jo flere ganger fortalt at du er skikkelig og bruker mer penger på gaver enn TS, så det vet vi. Du er sikkert en kjempegod venn. Jeg synes det er en uting å kalle folk gniene fordi de prioriterer annerledes enn deg. Du vet da ingenting om deres situasjon. Snakker om at jeg analyserer deg pga noen setninger her, du analyserer jo minst like mye selv når du kaller folk gniene..
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #69 Skrevet 8. august 2006 Jeg snakket hovedsaklig om prisen som er nevnt i innlegget til Holly, og at jeg mener folk ikke burde kritisere hva folk vil gi. Selv ville jeg gitt noe lignende, kanskje mer, alt etter hva økonomien sier, men synes altså ikke det rett å kalle folk gniene om de ikke kjøpet en kjempedyr gave. Og du som sier at hjemmelagde gaver ikke er en del av tråden, det er da heller ikke din ide om 10 pers på 400 kr, så du er off topic her du også. Jeg nevner bare alternativer på hva man kan gjøre/lage i tillegg, om man synes den prisen man har valgt er nok. Det er jo også et forslag til Holly her, som spør om 400 er nok i gave fra to. ← Det eksempelet ble nevnt på bakgrunn av at noen skrev at pengebeløpet på gaven er helt uten betydning. Selvfølgelig er ikke beløpet uten betydning.
Sam Skrevet 8. august 2006 #70 Skrevet 8. august 2006 Jeg synes det er en uting å kalle folk gniene fordi de prioriterer annerledes enn deg. Du vet da ingenting om deres situasjon. ← Flere med fornuft her!
flickan Skrevet 8. august 2006 #71 Skrevet 8. august 2006 Hvis jeg skulle vært gjest i ditt bryllup, og hadde droppet noen potetgullposer og smågodt, og heller gitt deg en gave til 1000 kr. Er jeg overfladisk da? Hvis du mener at det gjør deg til en bedre gjest/venn/whatever enn folk som gir mindre, ja.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #72 Skrevet 8. august 2006 Du har jo flere ganger fortalt at du er skikkelig og bruker mer penger på gaver enn TS, så det vet vi. Du er sikkert en kjempegod venn. Jeg synes det er en uting å kalle folk gniene fordi de prioriterer annerledes enn deg. Du vet da ingenting om deres situasjon. Snakker om at jeg analyserer deg pga noen setninger her, du analyserer jo minst like mye selv når du kaller folk gniene.. ← Ja, ikke sant, som trådstarter selv skrev så holdt de selv bryllup til kr 1600 pr pers, så veldig dårlig stelt økonomisk tror jeg ikke det er. Noe av det jeg reagerte på, er at denne opptredenen ble brukt som et argument for å bruke et lavt beløp på gave. Jeg kaller ikke alle som prioriterer annerledes enn meg for gniene, men i denne saken er de sannelig gniene.
monja Skrevet 8. august 2006 #73 Skrevet 8. august 2006 Når vi giftet oss gjorde vi det absolutt ikke for gavene. Vi giftet oss fordi vi mener vi skal leve sammen resten av livet. Fordi vi elsker hverandre. Vi feiret bryllup fordi vi ville at familie og venner skulle få ta del i denne spesielle dagen sammen med oss. Om vi ikke hadde fått så mye som en binders hadde det i bunn og grunn vært klinkende likegyldig. Vi holdt ikke bryllup fordi vi ville ha noe igjen, men for å dele vår spesielle dag med våre kjære. Å diskutere pris på gaver synes jeg er smålig. Det bør ikke bety noe om de koster 20 kr eller 1000 kr. Det bør være tanken som teller.
flickan Skrevet 8. august 2006 #74 Skrevet 8. august 2006 Flere med fornuft her! Happy.gif Takk det samme! Tror jeg gir meg i denne tråden jeg... er like før jeg blir usaklig her...
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #75 Skrevet 8. august 2006 Hvis du mener at det gjør deg til en bedre gjest/venn/whatever enn folk som gir mindre, ja. ← Hva er det med deg? Jeg stilte deg et spørsmål - hvorfor svarer du ikke på det? Hvorfor legger du egne tolkninger og vridninger inn i det jeg skriver? Først er jeg overfladisk fordi jeg mener man kan gi folk skikkelige gaver, så mener jeg at jeg er et bedre menneske/venn fordi jeg kjøper skikkelige gaver til andre folk. Fin motdebattant du.
Sam Skrevet 8. august 2006 #76 Skrevet 8. august 2006 Når vi giftet oss gjorde vi det absolutt ikke for gavene. Vi giftet oss fordi vi mener vi skal leve sammen resten av livet. Fordi vi elsker hverandre. Vi feiret bryllup fordi vi ville at familie og venner skulle få ta del i denne spesielle dagen sammen med oss. Om vi ikke hadde fått så mye som en binders hadde det i bunn og grunn vært klinkende likegyldig. Vi holdt ikke bryllup fordi vi ville ha noe igjen, men for å dele vår spesielle dag med våre kjære. Å diskutere pris på gaver synes jeg er smålig. Det bør ikke bety noe om de koster 20 kr eller 1000 kr. Det bør være tanken som teller. ←
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #77 Skrevet 8. august 2006 er like før jeg blir usaklig her... ← Den grensen har du allerede passert.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #78 Skrevet 8. august 2006 Når vi giftet oss gjorde vi det absolutt Å diskutere pris på gaver synes jeg er smålig. Det bør ikke bety noe om de koster 20 kr eller 1000 kr. Det bør være tanken som teller. ← Men det er pris på gaven denne tråden handler om. Trådstarter spør om hun er gnien, og hun får svar. Du som moderator burde vel kunne holde deg til tema.
Solstua Skrevet 8. august 2006 #79 Skrevet 8. august 2006 Hvis jeg skulle vært gjest i ditt bryllup, og hadde droppet noen potetgullposer og smågodt, og heller gitt deg en gave til 1000 kr. Er jeg overfladisk da? ← For noen er det ikke så enkelt som å "hoppe over..." som du sier... Du hadde sikkert bare glemt det
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #80 Skrevet 8. august 2006 For noen er det ikke så enkelt som å "hoppe over..." som du sier... Du hadde sikkert bare glemt det ← Jeg snakker ikke om hvordan det er for "noen", jeg spør om hva hun hadde ment hvis jeg hadde gjort det sånn. Hun har kalt meg overfladisk fordi jeg mener man skal kjøpe skikkelig gave, derfor spurte jeg henne spesifikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå