Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går man fram for å bytte bank?

Tar man kontakt med den banken man vil bytte til? Og så kan de ordne det for deg? Eller må man kontakte den banken man har først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kontakter den nye banken og får opprettet konto der. De kan også ofte være behjelpelige med å hente pengene dine fra den gamle banken, i alle fall dersom det er et større beløp. Ellers kan du bare overføre pengene din f.eks. med nettbank og deretter kontakte den gamle banken for å avslutte kontoene.

Dersom du også har lån må du søke om lån på vanlig måte i den nye banken, også kan de ordne det med den gamle.

Skrevet

Du kan gå til den nye banken hvor du ønsker å opprette konto, og gi dem fullmakt til å avslutte konto i annen bank og overføre pengene dine til den nye kontoen i den nye banken. Du kan også opprette ny konto i ny bank, og gå til den gamle banken og gi dem fullmakt til å avslutte gammel konto i gammel bank, og overføre penger til ny konto i ny bank (skjer gjerne mot gebyr). Du kan avslutte konto i gammel bank, og ta ut pengene i kontanter (hvis beløpet ikke er for stort) og gå til den nye banken og opprette ny konto og foreta et innskudd. Du kan også gjøre slik som Abelille skriver, å overføre penger over nettbank og avslutte konto i gammel bank etterpå.

Personlig synes jeg det første alternativet er enklest.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg holder også på med å bytte skal bytte bank i disse tider. Har låni den gammle banken, så det burde ikke være noe problem å "flytte over" lånet heller? Jeg er ikke i en gunsti situasjon med jobb ol.så jeg hadde ikke fått lån i banken nå, men har jo litt restlån igjenn....

Burde nok dra innom banken å prate med dem. Kan jo være inviduelt fra bank til bank.

Synes min bank har så mye gebyrer på ting jeg ikke aner hva er....

Samboeren har det ikke slik i sin bank, så vil ha samme som ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...