Gå til innhold

Konfirmasjonspresang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i konfirmasjon til min kusine, og skal da kjøpe presang. Hadde tenkt til ca 500 kr.

Men hva?

Min kusine får stort sett alt hun trenger og ikke trenger, og jeg føler det er vanskelig å kjøpe noe hun vil bli glad for. Syns ikke penger er så morsomt å gi ettersom jeg vet at hun får det hun trenger og ikke sparer til noe spesielt (hadde jeg visst at hun ønsket å kjøpe seg pc for penger fra konfirmasjonen hadde jeg f.eks syntes det hadde vært ok å gi ett bidrag til det).

Smykker er jo en klassiker, men er det litt kjedelig?

Noen som har noen gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde stor suksess med å ta med stesøster på skjønnhetssalong da hun ble konfirmert. Hun fikk ordnet negler på hender og føtter, fikk massasje og ansiktsbehandling. Veldig stas å gjøre en sånn "voksen" ting i den alderen - spesielt hvis du har anledning til å bli med!

Skrevet
Hadde stor suksess med å ta med stesøster på skjønnhetssalong da hun ble konfirmert. Hun fikk ordnet negler på hender og føtter, fikk massasje og ansiktsbehandling. Veldig stas å gjøre en sånn "voksen" ting i den alderen - spesielt hvis du har anledning til å bli med!

Hmm... tror ikke det er helt tingen, verken for henne eller meg.

Men takk for forslaget :smilbla:

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg synes smykker er en god idé, jeg!

Da jeg ble konfirmert fikk jeg endel smykker som jeg ikke brukte så mye da, men som jeg er kjempeglad for at jeg fikk nå. Hyggelig å tenke på de som ga det til meg :)

Ellers kan du kanskje gi henne billett til en stor konsert e.l?

Er forresten enig om at penger ikke er så stas, særlig når det ikke er til noe spesielt.

Skrevet

Jeg er ikke vant til at penger gitt til konfirmasjon skal brukes eller spares til noe spesielt der og da, jeg, men at de settes på konto inntil videre og brukes til f.eks. førerkort, studier eller innskudd til bolig. Er ikke det vanlig?

Skrevet

Smykker er jo en klassiker til jenter på konfirmasjonen, så det kan det jo fort bli mange av. Hva da med et pent smykkeskrin? Vi har gitt bort det i konfirmasjon og var de eneste som tenkte i de baner.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Har tenkt litt på smykkeskrin jeg og. Så kanskje blir det det. Virker som det er litt forskjellig hvor mye smykker som er vanlig å får...

Gjest gjesta
Skrevet

Denne må jeg følge med på, skal i konfirmasjon den 3. september, og begynner å bli litt småstresset angående gave.. Jeg har lyst å gi noe originalt og spesielt, men det ender vel opp med at jeg gir penger..

Har tenkt på: navnesmykke (ala Carrie i Sex og singelliv) eller dansekurs på Bårdar eller noe (siden hun er veldig glad i å danse).. Men det er veldig veldig vanskelig :forvirret:

Gjest LilSweetie
Skrevet

Har tenkt på: navnesmykke (ala Carrie i Sex og singelliv) eller dansekurs på Bårdar eller noe (siden hun er veldig glad i å danse).. Men det er veldig veldig vanskelig :forvirret:

Jeg synes dansekurs på Bårdar var en veldig veldig god idé!

Skrevet

Gavekort på Apple-butikker. iPoder trenger stæsj vettu, og det er dyrt det.

Skrevet
Gavekort på Apple-butikker. iPoder trenger stæsj vettu, og det er dyrt det.

Ikke så dumt det nei... vet hun har mp3spiller, men vet ikke om det er iPod...

Skrevet

Jeg ville gitt henne penger. Om ho har alt er det greit å spare de til senere. Jeg sa til folk at jeg helst ville ha penger, synes ikke om å få smykker og slikt av ukjente. Fikk endel penger men de sparte jeg nesten alt av og skal nå bruke de på noe som var jeg har sett fram til hele livet. Nemelig bryllup!! Har alltid sett for meg at pengene skulle gå til noe viktig og stor.

Skrevet

Jeg synes konfirmasjonsgaver skal være mer "gaver for livet" og ikke "gaver for akkurat nå". Så jeg hadde aldri giddet å kjøpe gavekort for Apple-butikk og slikt.

Du kan jo kjøpe medlemskap i et boligbyggelag f.eks. om hun ikke har det. Smykker er klassisk og alltid bra (om hun ikke trenger dem akkurat nå, så er det veldig stas i årene etterpå å ha f.eks et gullkjede hun fikk i konfirmasjonsgave fra XXX)

Skrevet

Jeg tenker også sånn at gaver til konfirmasjon skal vare en stund. Noe man fremdeles har når man blir voksen. Og også jeg har blitt mer glad i de gavene nå enn da jeg faktisk fikk de i konfirmasjonen. Synes du har fått mange gode forslag, og føyer til

-sølv til bunad

-evt stoffpakke til cape/jakke om hun har fått bunad men ikke cape/jakke

-koldtgaffel, sukkerskje el i sølv

-hvis konfirmanten har et spesielt forhold til musikk kan kanskje en lp-plate det er vanskelig å få tak i el være noe, men ikke cd fra top20-lista

-bøker; klassikere, atlas, historie, biografier, diktsamlinger, ol

-fotoalbum

-skinninnbundet bok med blanke ark om hun er glad i å skrive (er en butikk i Bygdøy Alle som har kjempefine bøker i forskjellige farger)

:smile:

Skrevet

hva med husting? jeg fikk middags- og kaffeservise til min konfirmasjon. den gaven jeg har brukt aller mest, er hardangerbestikket jeg fikk hos onkelen min. har vært i daglig bruk helt siden jeg flyttet på hybel da jeg var 16:) like fint etter 10 år.

hardangerbestikk er ganske dyrt, men det er jo mulig å kjøpe noen få deler

Skrevet

Litt skeptisk til husting. Sannsynligvis noe en 15-åring ikke tenker så mye på, og da syns jeg det er dumt å legge føringer på hva hun skal samle på av bestikk og servise om noen år (da det ikke lenger kan byttes inn).

Bøker av typen atlas etc er en fin ide.

Medlemsskap i boligbyggelag tror jeg hun får fra noen andre, men det er en veldig god ide!

Skrevet

det er veldig vanlig der jeg kommer fra, men det er sikkert fordi alle flytter hjemmefra etter ungdomsskolen. greit å ha litt å fylle opp hybelen med:) er vel ikke like aktuelt i tilfeller der konfirmanten blir boende hjemme i mange år til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...