Gå til innhold

Flytte på hybel

Anbefalte innlegg

Gjest fluesmekker
Skrevet

Skal flytte på hybel om noen dager og driver å pakker. Har pakket litt klær, sengeklær og kjøkkenting så langt. Tven og laptopen skal også være med. Lengre har jeg ikke kommet.

Lurer på om noen her, som har bodd på hybel, kan komme med tips om ting som er lurt å ha med? Ting som man lett glemmer? Hybelen er møblert og jeg får eget bad.

Og hva kan være lurt å kjøpe inn med en gang? Flytter inn på en lørdag og da er det dumt og finne ut av alt man har glemt og trenger på søndagen når butikken er stengt. Har allerede fått tips om dopapir. ;)

Har snille foreldre som kjører meg oppover i sin stasjonsvogn, så jeg har forløpig god plass. :)

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er jo greit å ha litt mat da! Så en har mat på lørdagskvelden og søndag!

Ellers så er det greit med egen dyne og pute, håndklær, litt pynteting, bilder og sånt for å gjøre det hjemmekoselig.

Andre ting som kan være greie er et par skjøteledninger og en antennekabel så du får sett på den tv'n!

Endret av liv
Skrevet (endret)

Første gang jeg flytta på hybel hadde jeg glemt alt som het vasketing. Oppvaskmiddel, grønnsåpe, feiekost og brett, håndsåpe.... alle sånne ting. Vannkoker er også et livsviktig innslag i hybeltilværelsen.

Tror du skal klare deg. Vanskelig å si hva du mangler, det kommer an på dine behov. Men du på for all del huske masse øl og å invitere meg til innflytningsfesten! :sjarmor:

Endret: jeg glemte å si sengeteppe. Når man bruker senga som sofa vil man veldig gjerne ha sengeteppe. Bamser og puter er veldig lov!

Endret av Knurr
Gjest fluesmekker
Skrevet (endret)

Takk for svar!

Sengeteppe ja, det var lurt :) Og vaske-greier ja. Hmf, får vel gå til innkjøp av en mopp også.

Andre ting som kan være greie er et par skjøteledninger og en antennekabel så du får sett på den tv'n!

Hehe, godt poeng. Jeg vedder på jeg klarer å glemme å ta med fjernkontrollen :P

Kom gjerne med flere ideer :)

Endret av fluesmekker
Skrevet

er det dusjkabinett eller dusj med forheng? jeg kjøpte eget forheng for det gamle så grusomt ut...

kurver til oppbevaring av sminke/toalettsaker/hygiene etc hvis det er dårlig med skap/hyller.

kleshengere?

gardiner?

teppe på gulvet?

bestikk/kasserolle/stekepanne/skåler/kopper/tallerkener/

glass/øser/stekespade/ostehøvel osv

vekkerklokke?

lamper?

bord til å ha tv'n på?

hvor skal du sitte og spise/ha laptopen/gjøre lekser?

stifter til å henge opp bilder etc, event. fiskesene og kroker hvis du må henge opp fra taklisten.

fotoapparat?

hvor og hvordan skal du oppbevare ting? kurver, bokser ol

Skrevet

cd spiller, cd'er, bilder, kosedyr :) må jo ha det litt koselig! og en grønn plante for å gi litt liv til rommet!

Gjest fluesmekker
Skrevet

Takk takk :) De stakkars kakusene jeg har hatt i 10 år og som har blitt vannet ca like mange ganger er "pakket". Har også funnet fram en haug med ikea-kasser til oppbevaring, og kleshengere skal spores opp. Også må jeg bla igjennom bildene mine for å finne noen fine. Stifter/ol skal letes fram i pappas "snekkerbod".

Skrevet

Litt start-verktøy som hammer, stjernetrekker og tang.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Å, jeg har en hammer, som jeg fikk når jeg var 7år eller noe. Litt liten, men den får duge. Snekker-fluesmekker i farta! Stjerneskurjern har jeg også, tang høres litt skummelt ut.

Skrevet

Nøklene til hybelen ;)

Og mat til søndag.

Sengetøy

rent tøy til mandag

Tannkrem tannbørste såpe etc.

Resten kan du faktisk finne ut av på mandag og er ingen krise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...