Gjest Anneli Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Er det noen som har forslag til en fin farge som passer til bruk på soveromsvegger? Har lyst på en ganske nøytral farge og heller friske opp med tekstiler ol. Har muligens lyst til å gå for detaljer i varme toner som rødt og brunt, men har ikke bestemt det heller enda. Rommet er vendt mot nordøst og nokså mørkt i utgangspunktet. På gulvet har vi eikelaminat. Noen gode forslag? Synes det er vanskelig å se for seg hvordan resultatet blir ut i fra fargekartene...
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Jeg så nettop den nydeligste fargen jeg noensinne har sett på et soverom. Det var lys lime den hette, fra lady tror jeg...Utrolig lys og flott, samtidig som en er veldig avslappende og litt varm i fargen, jeg skal bruke den på mitt soverom i det nye huset mitt når jeg flytter inn om tre uker=)
Gjest Tigerjente Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Jeg har lys lime på soverommet til prinse, også har jeg skapdøren, hyllen, og nattbordet i en mørkeblå farge.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Vi har lys toscana - veldig fornøyd. Det er lett å variere "tilbehøret"
Gjest Anneli Skrevet 8. august 2006 #5 Skrevet 8. august 2006 Takk for gode tips, skal tenke på dem. Har lys toscana i gangen, den er veldig fin, men vurderer å kanskje ha litt mer farge på soverommet? Lys lime fra Lady var også fin, men ser den gul ut på veggen? Så noen bilder der den så gul ut. Har gule vegger nå og ønsker noe annet. Flere?
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #6 Skrevet 8. august 2006 Jeg så nettop den nydeligste fargen jeg noensinne har sett på et soverom. Det var lys lime den hette, fra lady tror jeg...Utrolig lys og flott, samtidig som en er veldig avslappende og litt varm i fargen, jeg skal bruke den på mitt soverom i det nye huset mitt når jeg flytter inn om tre uker=) ← Vi hadde lys lime i gangen der vi bodde før. Dette var et lite rom med mange åpninger + en skyvedørsgarderobe. Ble utrolig fint, der så det ikke gult ut. Men lyste veldig opp i et rom som ikke hadde vinduer... Hmm, kanskje jeg kunne hatt den på soverommet vi skal pusse opp nå. Var redd det ble litt voldsomt, men den er jo veldig fin. Ellers liker jeg Risør fra Lady. Det er en lys blåfarge. I stua malte vi med en farge jeg tror het frihet eller noe i den duren. Den var lys grå med litt blått i. (Ja, jeg er glad i grønt og blått...) Dette var en lang og smal stue med vinduer kun i den ene enden. Virket mye større og lysere med den fargen. Tror den hadde blitt bra på et soverom. Der vi bor nå er gangen og det ene soverommet malt hvitt. Men listene og døra er det litt grått i, så det ser nesten møkkete ut sammen... Ikke bra.
Gjest Anneli Skrevet 8. august 2006 #7 Skrevet 8. august 2006 Vi hadde lys lime i gangen der vi bodde før. Dette var et lite rom med mange åpninger + en skyvedørsgarderobe. Ble utrolig fint, der så det ikke gult ut. Men lyste veldig opp i et rom som ikke hadde vinduer... Hmm, kanskje jeg kunne hatt den på soverommet vi skal pusse opp nå. Var redd det ble litt voldsomt, men den er jo veldig fin.← Så fint at det ikke ble gult! Skal absolutt tenke mer på den fargen. Ellers liker jeg Risør fra Lady. Det er en lys blåfarge. I stua malte vi med en farge jeg tror het frihet eller noe i den duren. Den var lys grå med litt blått i. (Ja, jeg er glad i grønt og blått...) Dette var en lang og smal stue med vinduer kun i den ene enden. Virket mye større og lysere med den fargen. Tror den hadde blitt bra på et soverom. ← Jeg er enig i at blått og grønt er fint, men er redd det kan bli litt kalde farger på soverommet vårt som er så mørkt?
Gjest Tigerjente Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 (endret) her er bilde fra barnerommet mitt, der det er brukt lys lime. Syns det ble veldig gult der i forholdt til hva det er. Bildet er slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er det bare registrerte supermedlemmer som kan legge inn bilder i innlegg. Hvis du ønsker å legge inn bilder i innleggene dine eller i signaturen, må du kjøpe et supermedlemskap. Her kan du lese om fordelene ved å være superbruker og hvordan du registrerer deg. Hannen -mod Endret 8. august 2006 av Hannen
Gjest Anneli Skrevet 8. august 2006 #9 Skrevet 8. august 2006 Så fint det var! Tusen takk for at du ville dele bildet med meg. Synes ikke fargen så så gul ut på ditt bilde, den var lun og fin.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #10 Skrevet 8. august 2006 Jeg er enig i at blått og grønt er fint, men er redd det kan bli litt kalde farger på soverommet vårt som er så mørkt? ← Det er nok litt kaldere farger ja... Vil du ha en varmere tone er nok lys lime bedre. Er jo noen gule farger som er penere enn andre. Jeg hadde keisergult på kjøkkenet før. Dette var med brystning, så ville nok ha valgt en lysere tone i dag. (Dette var rett etter jeg flyttet for meg selv, trengt litt tid på å finne "min" stil...) Men en lys gul farge er jo mye penere enn en knæsh, som jeg har på et av gjesterommene i dag... (Det rommet står høyt på lista over nye oppussingsprosjekter, skal bare ta de sommene vi bruker mer daglig først...) Jeg synte det så litt gult ut på bildet, lignet egentlig ikke den fargen vi hadde i gangen i det hele tatt. Kan vel ha noe med lyset og type rom. Men syntes fargen var fin her også...
Gjest Anneli Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Trekker frem tråden min igjen for å takke dere som kom med tips. :bukke: Nå er soverommet ferdig og det ble lys lime! Jeg er kjempefornøyd!
Gjest Tigerjente Skrevet 5. september 2006 #12 Skrevet 5. september 2006 Hehe, det er jo kjempebra at du ble fornøyd!
Montezuma Skrevet 6. september 2006 #13 Skrevet 6. september 2006 her er bilde fra barnerommet mitt, der det er brukt lys lime. Syns det ble veldig gult der i forholdt til hva det er. Bildet er slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er det bare registrerte supermedlemmer som kan legge inn bilder i innlegg. Hvis du ønsker å legge inn bilder i innleggene dine eller i signaturen, må du kjøpe et supermedlemskap. Her kan du lese om fordelene ved å være superbruker og hvordan du registrerer deg. Hannen -mod ← Jeg fikk ikke sett bildet, jeg. kan du maile det til meg? Sender deg mailadr på PM. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå